O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

GOLDEN ODYSSEY: Plovio svim morima svijeta, bio je i kockarnica, a na Dalekom istoku mu se izgubio svaki trag

Početkom veljače 1974. godine porinuta je s navoza danskoga brodogradilišta Elsinore Shipbuilding & Enginerring Co. u Helsingoru novogradnja broj 404 izgrađena za grčkog brodara Royal Cruise Line. Cijena izgradnje je bila 22 milijuna američkih dolara. Imala je 6.757 bruto tona, bila je duga 130 i široka 19 metara. Dva 12- cilindarska Mak diesel pogonska stroja ukupne snage 14.560 kW omogućavala su joj preko dvije propele plovidbenu brzinu od 21 čvora.

U rujnu iste godine zaplovila je na prvo putovanje pod imenom Golden Odyssey s 509 putnika i 200 članova posade. Brodarska kompanija Royal Cruise Line je bila u vlasništvu Periclesa Panagopoulosa te je brod uspješno plovio sve do 1989. godine kada ga je kupio Kloster Cruises, iz kojega se osnovana današnja velika brodarska kompanija Norwegian Cruise Line, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

GRAD DUBROVNIK JE POSJETIO PREKO 60 PUTA

Golden Odyssey je plovio svim morima svijeta, a u njima nije zaboravio posjetiti ni grad Dubrovnik. U evidenciji gruških armižadora zabilježeno je ukupno 66 njegovih posjeta, sve do 9. rujna 1990. godine kad je posljednji put pod tim imenom napustio Dubrovnik. Zanimljive su četiri njegove dvotjedne plovidbe iz 1982. kada je 5. lipnja i 11. srpnja zaplovio iz Pireja prema: Odesi, Jalti, Istanbulu, Izmiru, Mikonosu, Krfu, Kotoru, Dubrovniku i Veneciji te 17. lipnja i 3. srpnja istim putem natrag, što je u isto vrijeme ponovio i sljedeće 1983. godine.

Iste godine Golden Odyssey je plovio na četiri slična putovanja iz Pireja prema: Kusadasiju, Mikonosu, Rodosu, Iraklionu, Napulju, Messini, Krfu, Kotoru, Dubrovniku i Veneciji. Tijekom 1984. tri puta dolazi u Dubrovnik, i to s polaskom 23. svibnja i 24. srpnja iz Venecije prema: Raveni, Dubrovniku, Kotoru, Krfu, Korintu, Pireju, Santoriniju, Mikonosu, Rodosu, La Valletti, Capriju, Portofinu i Nici te iz Venecije 18. lipnja tičući luke: Dubrovnik, Kotor, Krf, Mikonos, Izmir, Istanbul, Odessa, Yalta i Pirej.

S polaskom 3. svibnja 1985. godine iz Pireja uplovljava u Odessu, Yaltu, Istanbul, Izmir, Mikonos, Krf, Kotor, Dubrovnik i Veneciju da bi na povratnom putovanju iz Venecije 15. svibnja posjetio luke Ravena, Dubrovnik, Kotor, Krf, Korint, Pirej, Santorini, Mikonos, Rodos, La Valletta, Capri, Portofino i Nica.

S polascima iz Venecije 12. travnja, 21. lipnja, 5. srpnja i 13. rujna 1989. godine posjećuje:  Ankonu, Dubrovnik, Kotor, La Vallettu, Kusadasi, Yaltu, Odessu, Istanbul, Mikonos i Pirej, navodi Dubrovački dnevnik.

DUBROVNIK JE POSJEĆIVAO I KAO ASTRA II

Golden Odyssey, nakon uspješnih sezona provedenih u Norwegian Cruise Lineu, zbog modernizacije flote, koncem 1994. godine ponuđen je na prodaju. Kupac je uskoro pronađen u njemačkom brodaru Deutsche Seetouristik koji ga je od svibnja sljedeće godine, nakon potpunog preuređenja, pod novim imenom Astra II unajmio Neckermann Seereisenu.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

Zbog problema u poslovanju, brod je nakon tri plovidbene sezone u studenom 1997. godine raspremljen u Genovi, ali je već koncem siječnja sljedeće godine otplovio u remontno brodogradilište “Viktor Lenac” u Rijeci gdje je obavio kompletan tromjesečni remont.

Početkom travnja 1998. godine, Astra II počinje ploviti na kružnim putovanjima u najmu Hapag-Lloyda. Naravno, naš je stari znanac i pod novim imenom često uplovljavao u grušku luku, i to prvi put 24. listopada 1996. Zadnja njegova posjeta Dubrovniku bila je 21. rujna 1998. nakon koje se ovamo više nikada nije vratio. U studenom 2000. ponovo je raspremljen i prodan brodaru Conning Shipping s Bahama.

Pod novim imenom Omar II plovi sve do nove promjene vlasnika u veljači 2004. godine. Od tada, u floti Capture Success, i pod imenom Macau Success sve do kolovoza 2014. godine plovi kao brod kockarnica u vodama oko Hong Konga, a potom i za Island Management kao Rex Fortune. Nakon 2017. godine mu se gubi svaki trag negdje na Dalekom istoku.

Početkom veljače 1974. godine porinuta je s navoza danskoga brodogradilišta Elsinore Shipbuilding & Enginerring Co. u Helsingoru novogradnja broj 404 izgrađena za grčkog brodara Royal Cruise Line. Cijena izgradnje je bila 22 milijuna američkih dolara. Imala je 6.757 bruto tona, bila je duga 130 i široka 19 metara. Dva 12- cilindarska Mak diesel pogonska stroja ukupne snage 14.560 kW omogućavala su joj preko dvije propele plovidbenu brzinu od 21 čvora.

U rujnu iste godine zaplovila je na prvo putovanje pod imenom Golden Odyssey s 509 putnika i 200 članova posade. Brodarska kompanija Royal Cruise Line je bila u vlasništvu Periclesa Panagopoulosa te je brod uspješno plovio sve do 1989. godine kada ga je kupio Kloster Cruises, iz kojega se osnovana današnja velika brodarska kompanija Norwegian Cruise Line, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

GRAD DUBROVNIK JE POSJETIO PREKO 60 PUTA

Golden Odyssey je plovio svim morima svijeta, a u njima nije zaboravio posjetiti ni grad Dubrovnik. U evidenciji gruških armižadora zabilježeno je ukupno 66 njegovih posjeta, sve do 9. rujna 1990. godine kad je posljednji put pod tim imenom napustio Dubrovnik. Zanimljive su četiri njegove dvotjedne plovidbe iz 1982. kada je 5. lipnja i 11. srpnja zaplovio iz Pireja prema: Odesi, Jalti, Istanbulu, Izmiru, Mikonosu, Krfu, Kotoru, Dubrovniku i Veneciji te 17. lipnja i 3. srpnja istim putem natrag, što je u isto vrijeme ponovio i sljedeće 1983. godine.

Iste godine Golden Odyssey je plovio na četiri slična putovanja iz Pireja prema: Kusadasiju, Mikonosu, Rodosu, Iraklionu, Napulju, Messini, Krfu, Kotoru, Dubrovniku i Veneciji. Tijekom 1984. tri puta dolazi u Dubrovnik, i to s polaskom 23. svibnja i 24. srpnja iz Venecije prema: Raveni, Dubrovniku, Kotoru, Krfu, Korintu, Pireju, Santoriniju, Mikonosu, Rodosu, La Valletti, Capriju, Portofinu i Nici te iz Venecije 18. lipnja tičući luke: Dubrovnik, Kotor, Krf, Mikonos, Izmir, Istanbul, Odessa, Yalta i Pirej.

S polaskom 3. svibnja 1985. godine iz Pireja uplovljava u Odessu, Yaltu, Istanbul, Izmir, Mikonos, Krf, Kotor, Dubrovnik i Veneciju da bi na povratnom putovanju iz Venecije 15. svibnja posjetio luke Ravena, Dubrovnik, Kotor, Krf, Korint, Pirej, Santorini, Mikonos, Rodos, La Valletta, Capri, Portofino i Nica.

S polascima iz Venecije 12. travnja, 21. lipnja, 5. srpnja i 13. rujna 1989. godine posjećuje:  Ankonu, Dubrovnik, Kotor, La Vallettu, Kusadasi, Yaltu, Odessu, Istanbul, Mikonos i Pirej, navodi Dubrovački dnevnik.

DUBROVNIK JE POSJEĆIVAO I KAO ASTRA II

Golden Odyssey, nakon uspješnih sezona provedenih u Norwegian Cruise Lineu, zbog modernizacije flote, koncem 1994. godine ponuđen je na prodaju. Kupac je uskoro pronađen u njemačkom brodaru Deutsche Seetouristik koji ga je od svibnja sljedeće godine, nakon potpunog preuređenja, pod novim imenom Astra II unajmio Neckermann Seereisenu.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

Zbog problema u poslovanju, brod je nakon tri plovidbene sezone u studenom 1997. godine raspremljen u Genovi, ali je već koncem siječnja sljedeće godine otplovio u remontno brodogradilište “Viktor Lenac” u Rijeci gdje je obavio kompletan tromjesečni remont.

Početkom travnja 1998. godine, Astra II počinje ploviti na kružnim putovanjima u najmu Hapag-Lloyda. Naravno, naš je stari znanac i pod novim imenom često uplovljavao u grušku luku, i to prvi put 24. listopada 1996. Zadnja njegova posjeta Dubrovniku bila je 21. rujna 1998. nakon koje se ovamo više nikada nije vratio. U studenom 2000. ponovo je raspremljen i prodan brodaru Conning Shipping s Bahama.

Pod novim imenom Omar II plovi sve do nove promjene vlasnika u veljači 2004. godine. Od tada, u floti Capture Success, i pod imenom Macau Success sve do kolovoza 2014. godine plovi kao brod kockarnica u vodama oko Hong Konga, a potom i za Island Management kao Rex Fortune. Nakon 2017. godine mu se gubi svaki trag negdje na Dalekom istoku.