O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kreće štrajk radnika luke Zadar: “Ne žele više raditi za ovakve plaće”

Zaposlenici Luke Zadar, koncesionara teretne luke Gaženica, u utorak stupaju u štrajk. Od sedam sati obustavljaju iskrcaj i ukrcaj tereta, no nastavit će s privezom i odvezom brodova u Gradskoj luci i Putničkoj luci Gaženica, prenosi Zadarski list.

Sindikat prometa i veza Hrvatske (SPIVH), udružen u Savez samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) najavio je pokretanje štrajka nakon neuspješnog postupka mirenja u kojem je Uprava Luke Zadar odbila prihvatiti aneks kolektivnog ugovora. Kako je na medijskoj konferenciji održanoj ispred upravne zgrade Luke Zadar poručio sindikalni predstavnik SPIVH-a u Luci Zadar, Nikola Tuta, štrajk počinje u utorak u 7 sati.

“Radnici sa svojim plaćama ne mogu preživjeti normalno mjesec dana. Plaće su oko 700 eura, to je ispod svake razine. Ove godine ima puno posla i profita, naše traženje o 200 eura neto se moglo i moralo ispuniti. Imali smo dva neuspješna mirenja, jedno lani, a drugo prije nekoliko dana”, kazao je Tuta, navodi Zadarski list.

“Mi nismo za štrajk, ali ovo više nema smisla. Naše su plaće premale i na to moram upozoriti javnost i Upravu. Uprava nam nije izašla u susret u dva mirenja, ali apeliram da još ima vremena da se dogovorimo, nikome štrajk nije u interesu. Strah me da ovo neće na dobro”, rekao je sindikalni predstavnik radnika.

“Dogovorili smo s Upravom da ćemo zaustaviti samo rad na brodovima, iskrcaj i ukrcaj tereta na brodove. Imamo i koncesiju na privez i odvez brodova u Putničkoj luci Gaženica i u gradu, ali to nećemo zaustavljati zbog ljudi koji žive na otocima i zbog sigurnosti samih otoka. Trenutačno je u luci jedan brod koji iskrcava dijelove vjetrenjača i to ćemo također sutra zaustaviti”, kazao je Tuta.

Naglasio je da radnici ne žele više raditi za ovakve plaće, a štrajk će trajati do ispunjenja njihovih uvjeta. Luka Zadar ima 90-ak zaposlenih u operativi, a štrajk je podržalo 90 posto radnika. Direktor Luke Zadar u ponedjeljak nije bio u firmi.

Radnici su već krajem prošle godine bili na korak od stupanja u štrajk. S obzirom na inflaciju i veliki porast troškova života, radnici su tražili da se dogovori aneks kolektivnog ugovora za povećanje osnovice za obračun plaća. Od Uprave su tražili fiksni iznos od 200 eura bruto, no u Luci Zadar ponudili su im samo 30 eura za topli obrok.

To je predsjednik SPIVH-a Stjepan Lisičak ocijenio mizernim i smiješnim, pa su ponudu Uprave u konačnici odbili i odlučili štrajk odgoditi do proljeća, kada Luka Zadar ima dogovorene unosne poslove.

Teretna luka Gaženica sastoji se od šest vezova – prvi za tekuće terete, drugi za opskrbu naftnih platformi, treći za rasute terete, četvrti za pretovar južnog voća, peti za pretovar općeg tereta i šesti za pretovar generalnog tereta.

Kako je navedeno u Registru stvarnih vlasnika, jedini stvarni vlasnik društva Luka Zadar d.d. je Jinxiong Hu. Taj je kineski investitor svojevremeno s Ivicom Todorićem pregovarao o preuzimanju Agrokora za dvije milijarde eura.

Pročitajte više: Radnici Luke Zadar pred štrajkom

Zaposlenici Luke Zadar, koncesionara teretne luke Gaženica, u utorak stupaju u štrajk. Od sedam sati obustavljaju iskrcaj i ukrcaj tereta, no nastavit će s privezom i odvezom brodova u Gradskoj luci i Putničkoj luci Gaženica, prenosi Zadarski list.

Sindikat prometa i veza Hrvatske (SPIVH), udružen u Savez samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) najavio je pokretanje štrajka nakon neuspješnog postupka mirenja u kojem je Uprava Luke Zadar odbila prihvatiti aneks kolektivnog ugovora. Kako je na medijskoj konferenciji održanoj ispred upravne zgrade Luke Zadar poručio sindikalni predstavnik SPIVH-a u Luci Zadar, Nikola Tuta, štrajk počinje u utorak u 7 sati.

“Radnici sa svojim plaćama ne mogu preživjeti normalno mjesec dana. Plaće su oko 700 eura, to je ispod svake razine. Ove godine ima puno posla i profita, naše traženje o 200 eura neto se moglo i moralo ispuniti. Imali smo dva neuspješna mirenja, jedno lani, a drugo prije nekoliko dana”, kazao je Tuta, navodi Zadarski list.

“Mi nismo za štrajk, ali ovo više nema smisla. Naše su plaće premale i na to moram upozoriti javnost i Upravu. Uprava nam nije izašla u susret u dva mirenja, ali apeliram da još ima vremena da se dogovorimo, nikome štrajk nije u interesu. Strah me da ovo neće na dobro”, rekao je sindikalni predstavnik radnika.

“Dogovorili smo s Upravom da ćemo zaustaviti samo rad na brodovima, iskrcaj i ukrcaj tereta na brodove. Imamo i koncesiju na privez i odvez brodova u Putničkoj luci Gaženica i u gradu, ali to nećemo zaustavljati zbog ljudi koji žive na otocima i zbog sigurnosti samih otoka. Trenutačno je u luci jedan brod koji iskrcava dijelove vjetrenjača i to ćemo također sutra zaustaviti”, kazao je Tuta.

Naglasio je da radnici ne žele više raditi za ovakve plaće, a štrajk će trajati do ispunjenja njihovih uvjeta. Luka Zadar ima 90-ak zaposlenih u operativi, a štrajk je podržalo 90 posto radnika. Direktor Luke Zadar u ponedjeljak nije bio u firmi.

Radnici su već krajem prošle godine bili na korak od stupanja u štrajk. S obzirom na inflaciju i veliki porast troškova života, radnici su tražili da se dogovori aneks kolektivnog ugovora za povećanje osnovice za obračun plaća. Od Uprave su tražili fiksni iznos od 200 eura bruto, no u Luci Zadar ponudili su im samo 30 eura za topli obrok.

To je predsjednik SPIVH-a Stjepan Lisičak ocijenio mizernim i smiješnim, pa su ponudu Uprave u konačnici odbili i odlučili štrajk odgoditi do proljeća, kada Luka Zadar ima dogovorene unosne poslove.

Teretna luka Gaženica sastoji se od šest vezova – prvi za tekuće terete, drugi za opskrbu naftnih platformi, treći za rasute terete, četvrti za pretovar južnog voća, peti za pretovar općeg tereta i šesti za pretovar generalnog tereta.

Kako je navedeno u Registru stvarnih vlasnika, jedini stvarni vlasnik društva Luka Zadar d.d. je Jinxiong Hu. Taj je kineski investitor svojevremeno s Ivicom Todorićem pregovarao o preuzimanju Agrokora za dvije milijarde eura.

Pročitajte više: Radnici Luke Zadar pred štrajkom

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here