O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Mogu li autonomni roboti zamijeniti ljude na moru?

Mogu li roboti zamijeniti ljude kada je u pitanju rad na moru? Najnoviji autonomni i daljinski upravljani strojevi predstavljeni su u Londonu na konvenciji za oceansku tehnologiju. Stručnjaci kažu da će stvoriti više prilika nego što će ih oduzeti, piše HRT Magazin.

Vidra, površinsko plovilo bez posade norveške tvrtke Maritime Robotics pokazuje kako skenira morsko dno i prikuplja informacije koje se zatim mogu koristiti za mapiranje okoliša i građevinske projekte kao što je izgradnja pristaništa.

“Dakle, to je autonomni USV (površinski brod bez posade), potpuno električni USV, koji koristi sonarnu tehnologiju, prikuplja podatke s morskog dna i spaja ih zajedno s GPS mapiranjem, tako da možemo vidjeti kako izgleda morsko dno”, objašnjava Thomas Rygh iz tvrtke Maritime Robotics.

Čini se da je ovo smjer prema kojem plovi pomorska industrija.

Nije teško razumjeti zašto – roboti i autonomna plovila poput ovog znače da tvrtke ne moraju slati ljude da obave posao.

“Prije ste morali imati veliko plovilo i veliku, nespretnu opremu za prikupljanje ovih podataka. Morali biste imati pilota, više posade, a to oduzima mnogo vremena i skupo je. Mi smo to sveli na jednog operatera koji sjedi kod kuće za svojim stolom, upravlja i mapira sve podatke”, kaže Rygh.

Na konferenciji Oceanology International autonomna plovila su kamo god se okrenete, navodi HRT Magazin.

Greensea IQ proizvodi strojeve već 18 godina, a potražnja za njima raste zadnja dva desetljeća.

Njegova Bayonet serija autonomnih robota dizajnirana je za nemirne uvjete u ‘zoni surfanja’, području mora blizu obale gdje se lome valovi.

Hoće li ovakva tehnologija zamijeniti ljude? Ne baš.

“Koncept Isaaca Asimova o robotima koji preuzimaju naše poslove i zamjenjuju nas u svakodnevnim aktivnostima je znanstvena fantastika. Roboti i autonomnost daju nam nove poslove, nove načine rada. Roboti stvaraju više poslova, više načina za prikupljanje podataka, više načina za rad u oceanu. Samo će nam dati više načina da razumijemo ocean i omogućiti da se borimo protiv klimatskih promjena. Omogućit će nam da radimo stvari koje nikada ne bismo mogli sami”, kaže Ben Kinnaman iz tvrtke Greensea IQ.

Kako se smanjuje veličina senzora, tako se smanjuju i veličine robota. Plovilo na daljinsko upravljanje veličine malog psa proizvod je kineske tvrtke koja predviđa da će se koristiti uz ronioce, a ne umjesto njih.

“Ronioci mogu učiniti mnogo stvari i čine to godinama. S dolaskom robota, primjerice na jednog od naših robota možemo pričvrstiti više od 20 dodataka. Imate izbor pribora između kojeg možete birati, recimo za znanstvena istraživanja ili za okoliš. Imamo uzorke vode ili senzore za tu situaciju. Za potragu i spašavanje možete koristiti sonare, sonare sa slikom, za otkrivanje tijela, dakle za različite primjene”, kaže Dennis He iz tvrtke Chasing Innovation Technology.

Tehnologija postaje mnogo pristupačnija, tako da u ovakve proizvode ne ulažu samo velike multinacionalne tvrtke.

Mogu li roboti zamijeniti ljude kada je u pitanju rad na moru? Najnoviji autonomni i daljinski upravljani strojevi predstavljeni su u Londonu na konvenciji za oceansku tehnologiju. Stručnjaci kažu da će stvoriti više prilika nego što će ih oduzeti, piše HRT Magazin.

Vidra, površinsko plovilo bez posade norveške tvrtke Maritime Robotics pokazuje kako skenira morsko dno i prikuplja informacije koje se zatim mogu koristiti za mapiranje okoliša i građevinske projekte kao što je izgradnja pristaništa.

“Dakle, to je autonomni USV (površinski brod bez posade), potpuno električni USV, koji koristi sonarnu tehnologiju, prikuplja podatke s morskog dna i spaja ih zajedno s GPS mapiranjem, tako da možemo vidjeti kako izgleda morsko dno”, objašnjava Thomas Rygh iz tvrtke Maritime Robotics.

Čini se da je ovo smjer prema kojem plovi pomorska industrija.

Nije teško razumjeti zašto – roboti i autonomna plovila poput ovog znače da tvrtke ne moraju slati ljude da obave posao.

“Prije ste morali imati veliko plovilo i veliku, nespretnu opremu za prikupljanje ovih podataka. Morali biste imati pilota, više posade, a to oduzima mnogo vremena i skupo je. Mi smo to sveli na jednog operatera koji sjedi kod kuće za svojim stolom, upravlja i mapira sve podatke”, kaže Rygh.

Na konferenciji Oceanology International autonomna plovila su kamo god se okrenete, navodi HRT Magazin.

Greensea IQ proizvodi strojeve već 18 godina, a potražnja za njima raste zadnja dva desetljeća.

Njegova Bayonet serija autonomnih robota dizajnirana je za nemirne uvjete u ‘zoni surfanja’, području mora blizu obale gdje se lome valovi.

Hoće li ovakva tehnologija zamijeniti ljude? Ne baš.

“Koncept Isaaca Asimova o robotima koji preuzimaju naše poslove i zamjenjuju nas u svakodnevnim aktivnostima je znanstvena fantastika. Roboti i autonomnost daju nam nove poslove, nove načine rada. Roboti stvaraju više poslova, više načina za prikupljanje podataka, više načina za rad u oceanu. Samo će nam dati više načina da razumijemo ocean i omogućiti da se borimo protiv klimatskih promjena. Omogućit će nam da radimo stvari koje nikada ne bismo mogli sami”, kaže Ben Kinnaman iz tvrtke Greensea IQ.

Kako se smanjuje veličina senzora, tako se smanjuju i veličine robota. Plovilo na daljinsko upravljanje veličine malog psa proizvod je kineske tvrtke koja predviđa da će se koristiti uz ronioce, a ne umjesto njih.

“Ronioci mogu učiniti mnogo stvari i čine to godinama. S dolaskom robota, primjerice na jednog od naših robota možemo pričvrstiti više od 20 dodataka. Imate izbor pribora između kojeg možete birati, recimo za znanstvena istraživanja ili za okoliš. Imamo uzorke vode ili senzore za tu situaciju. Za potragu i spašavanje možete koristiti sonare, sonare sa slikom, za otkrivanje tijela, dakle za različite primjene”, kaže Dennis He iz tvrtke Chasing Innovation Technology.

Tehnologija postaje mnogo pristupačnija, tako da u ovakve proizvode ne ulažu samo velike multinacionalne tvrtke.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here