O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Obilježeno 250 godina od uspostave sustava lučkih kapetanija u Hrvatskoj

IZVORMMPI

Prigodnom svečanošću koja je jučer, 20. svibnja, održana u Guvernerovoj palači u Rijeci, obilježeno je 250 godina od uspostave sustava lučkih kapetanija u Hrvatskoj te je ujedno obilježen Europski dan pomorstva, priopćili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Na prigodnoj svečanosti okupio se značajan broj predstavnika sustava uprave sigurnosti plovidbe, kao i predstavnika pomorske industrije, akademske zajednice i povezanih institucija te lokalne i regionalne vlasti.

Svečanost je otvorio potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je istaknuo kako je riječ o velikoj i iznimno značajnoj obljetnici.

“Sustav sigurnosti na moru prije svega čine ljudi – koji brinu o sigurnosti plovidbe, spašavaju ljudske živote, brinu o moru i pomorskom dobu. Prepoznajući njihov značaj i važnost, Vlada Republike Hrvatske je kao prvi korak donošenja paketa reformskih mjera u pomorstvu i unutarnjoj plovidbi, nakon 30 godina, donijela novi Zakon o lučkim kapetanija. Osim toga, unaprijeđen je materijalni status djelatnika lučkih kapetanija, a povećava se i broj djelatnika pa ćemo po prvi puta imati više od 400 zaposlenih u sustavu sigurnosti plovidbe“, naveo je.

Ministar je također istaknuo kako su „donesene i značajne izmjene Pomorskog zakonika te ostalih zakona. Pokrenuta je i sveobuhvatna obnova flote lučkih kapetanija pa ćemo već do kraja ove godine imati 10 novih plovila, a do kraja 2027. godine kapetanije i ispostave raspolagat će s ukupno 39 potpuno novih plovila, brodica i gumenjaka“.

U sklopu svečanosti održana je i panel rasprava na kojoj su predstavnici Uprave sigurnosti plovidbe resornog Ministarstva te Lučke kapetanije Rijeka s profesorima s Pravnog fakulteta u Rijeci i Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja govorili o razvoju lučkih kapetanija, prvenstveno na području Rijeke koja je uz Trst, prva na prostoru današnje Hrvatske u kojoj je imenovan lučki kapetan, navodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Govora je bilo o pravima pomoraca te o pravilima koja su za plovidbu uspostavljena na temelju Proglasa, a koje se, zaključeno je na panelu, nisu puno promijenila u odnosu na današnje poslove kapetanija koje obuhvaćaju i poslove traganja i spašavanja na moru, brigu o sprječavanju onečišćenja mora, inspekcijske poslove plovila i pomorskog dobra, upise brodova i dr. Spomenuto je i kako sustav sigurnosti plovidbe, između ostalog, obuhvaća 12 kapetanija te 61 ispostavu diljem Jadrana, kao i Nacionalni centar sigurnosti plovidbe.

Ova je proslava bila prilika za predstavljanje povijesnog presjeka najznačajnijih trenutaka stvaranja i organiziranja sustava lučkih kapetanija u Republici Hrvatskoj, koji svoje temelje imaju još od Državnog proglasa o plovidbi (tal. Editto politico di navigazione mercantile Austriaca) hrvatsko-ugarske kraljice Marije Terezije. Naime, sustav lučkih kapetanija na našem prostoru postoji u kontinuitetu od Državnog proglasa o plovidbi od 25. travnja 1774. godine kraljice Marije Terezije, dok odgovarajuće koordinativno tijelo ili tijela lučkih kapetanija postoje još od 1850. godine.

Bogata povijest razvoja pomorstva na Jadranu govori o važnosti pomorskog identiteta naše zemlje. a time i organizacije lučkih kapetanija i središnje uprave kao okosnice vlasti na moru. Time Hrvatska nastavlja osiguravati status suvremene pomorske države utemeljene na 250 godina tradicije upravno-administrativnog sustava lučkih kapetanija, zaključeno je na svečanosti.

Foto: MMPI

Prigodnom svečanošću koja je jučer, 20. svibnja, održana u Guvernerovoj palači u Rijeci, obilježeno je 250 godina od uspostave sustava lučkih kapetanija u Hrvatskoj te je ujedno obilježen Europski dan pomorstva, priopćili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Na prigodnoj svečanosti okupio se značajan broj predstavnika sustava uprave sigurnosti plovidbe, kao i predstavnika pomorske industrije, akademske zajednice i povezanih institucija te lokalne i regionalne vlasti.

Svečanost je otvorio potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je istaknuo kako je riječ o velikoj i iznimno značajnoj obljetnici.

“Sustav sigurnosti na moru prije svega čine ljudi – koji brinu o sigurnosti plovidbe, spašavaju ljudske živote, brinu o moru i pomorskom dobu. Prepoznajući njihov značaj i važnost, Vlada Republike Hrvatske je kao prvi korak donošenja paketa reformskih mjera u pomorstvu i unutarnjoj plovidbi, nakon 30 godina, donijela novi Zakon o lučkim kapetanija. Osim toga, unaprijeđen je materijalni status djelatnika lučkih kapetanija, a povećava se i broj djelatnika pa ćemo po prvi puta imati više od 400 zaposlenih u sustavu sigurnosti plovidbe“, naveo je.

Ministar je također istaknuo kako su „donesene i značajne izmjene Pomorskog zakonika te ostalih zakona. Pokrenuta je i sveobuhvatna obnova flote lučkih kapetanija pa ćemo već do kraja ove godine imati 10 novih plovila, a do kraja 2027. godine kapetanije i ispostave raspolagat će s ukupno 39 potpuno novih plovila, brodica i gumenjaka“.

U sklopu svečanosti održana je i panel rasprava na kojoj su predstavnici Uprave sigurnosti plovidbe resornog Ministarstva te Lučke kapetanije Rijeka s profesorima s Pravnog fakulteta u Rijeci i Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja govorili o razvoju lučkih kapetanija, prvenstveno na području Rijeke koja je uz Trst, prva na prostoru današnje Hrvatske u kojoj je imenovan lučki kapetan, navodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Govora je bilo o pravima pomoraca te o pravilima koja su za plovidbu uspostavljena na temelju Proglasa, a koje se, zaključeno je na panelu, nisu puno promijenila u odnosu na današnje poslove kapetanija koje obuhvaćaju i poslove traganja i spašavanja na moru, brigu o sprječavanju onečišćenja mora, inspekcijske poslove plovila i pomorskog dobra, upise brodova i dr. Spomenuto je i kako sustav sigurnosti plovidbe, između ostalog, obuhvaća 12 kapetanija te 61 ispostavu diljem Jadrana, kao i Nacionalni centar sigurnosti plovidbe.

Ova je proslava bila prilika za predstavljanje povijesnog presjeka najznačajnijih trenutaka stvaranja i organiziranja sustava lučkih kapetanija u Republici Hrvatskoj, koji svoje temelje imaju još od Državnog proglasa o plovidbi (tal. Editto politico di navigazione mercantile Austriaca) hrvatsko-ugarske kraljice Marije Terezije. Naime, sustav lučkih kapetanija na našem prostoru postoji u kontinuitetu od Državnog proglasa o plovidbi od 25. travnja 1774. godine kraljice Marije Terezije, dok odgovarajuće koordinativno tijelo ili tijela lučkih kapetanija postoje još od 1850. godine.

Bogata povijest razvoja pomorstva na Jadranu govori o važnosti pomorskog identiteta naše zemlje. a time i organizacije lučkih kapetanija i središnje uprave kao okosnice vlasti na moru. Time Hrvatska nastavlja osiguravati status suvremene pomorske države utemeljene na 250 godina tradicije upravno-administrativnog sustava lučkih kapetanija, zaključeno je na svečanosti.

Foto: MMPI
HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here