Kada je 1. svibnja 2006. godine u grušku luku prvi put uplovio kruzer ISLAND ESCAPE, svi su bolji poznavatelji pomorstva po njegovoj vizuri dobro procijenili da se tu radilo o jednom ne previše starom, ali zato dobro prepravljenom trajektu. I doista, ovaj je nesvakidašnji posjetitelj našega grada kao novogradnja broj 164 izgrađen 1982. godine po ugovorenoj cijeni od 100 milijuna dolara u brodogradilištu Dubigeon-Normandie u francuskom Nantesu. U to je vrijeme bio najveći tzv. cruise ferry na svijetu.
Imao je 26747 bruto tona, bio je dug 185 i širok 27,3 metara, a mogao je prevoziti 1606 putnika i 530 automobila. Dva devet-cilindarska B&W dizel stroja ukupne snage 19858 KW omogućavali su mu preko dvije propele brzinu plovidbe od 20 čvorova. Naručitelj, bahamski brodar United Steamship Nassau kojeg je osnovao DFDS iz Kopenhagena, uposlio ga je od listopada 1982. pod imenom SCANDINAVIA na redovnoj trajektnoj pruzi iz New Yorka prema Freeportu na Bahamima, piše Dubrovački dnevnik.
PLOVIDBE PO EUROPI I AMERICI
Već od lipnja sljedeće godine pruga je produžena i do Nassaua, ali kako posao očito nije cvjetao, matična ga je kompanija DFDS Seaways već koncem 1983. povukla u Dansku i uposlila na do tada već dobro uhodanoj trajektnoj pruzi Kopenhagen – Oslo. Međutim, ni ovdje se poslovi nisu razvijali po planiranim očekivanjima pa je SCANDINAVIA u travnju 1985. povučena iz trajektnog prometa i prodana bahamskom Sundance Cruise Corporation, podružnici Johnson Linea – Efjohn, jednom od osnivača Royal Caribbean Cruise Linea.
Odmah je upućena na djelomičnu rekonstrukciju u Hamburg u brodogradilište Blohm & Voss, kojeg je nakon dva tjedna napustila kao putnički krstaš pod imenom SUNDANCER. Odlazi preko Atlantika u SAD gdje u proljeće i ljeto poduzima turistička kružna putovanja iz kanadskog Vancouvera do Skagwaya na Aljasci, a zimi iz Los Angelesa do Puerto Vallarta u Meksiku. Jednake plovidbe odrađuje i kada je promijenio vlasnike, prvo 1987. za Admiral Cruises, a potom 1988. za Royal Admiral Cruises.
VLASNIŠTVO ROYAL CARIBBEANA
Već 1990. ga je kupio Viking Serenade Inc. Nassau koji mu daje i novo ime VIKING SERENADE te ga je odmah i proslijedio u najam velikom Royal Caribbeanu. Konačno je ovdje posao dobro krenuo pa je zbog velikog zanimanja putnika VIKING SERENADE početkom 1991. upućen u brodogradilište Southwest Marine Yard San Diego gdje je potpuno preuređen u brod koji je produljen za dodatnih pet metara. Sada ima 40132 bruto tona te u jedinstvenom smještaju na deset putničkih paluba može prihvatiti 1544 putnika o kojima brigu vodi 540 članova posade. Kako je to sada bio doista jedan novi brod, dobio je i novo ime ISLAND ESCAPE. Plovio je uglavnom na trodnevnim i četverodnevnim krstarenjima Los Angeles – Ensenada – Catalina – San Diego. Uskoro je prešao u potpuno vlasništvo Royal Caribbeana koji je 2002. zajedno s britanskim touroperatorom First Choice osnovao kompaniju Island Cruises u kojoj je ISLAND ESCAPE bio jedini brod u njenom potpunom vlasništvu.
Od 2005. priključio mu se na četiri godine iznajmljeni ISLAND STAR, nekadašnji HORIZON iz flote Celebrity Cruises, koji je također u svoje programe putovanja često znao uvrstiti ì naš grad. Već 2009., nakon što je Roval Caribbean prodao svoje dionice First Choiceu, ISLAND ESCAPE prelazi u flotu sestrinskog Thomson Cruises (oboje u sustavu njemačkog turističkog koncerna TUI). Koncem 2015. prodan je američkim kupcima kojì su ga pod imenom ISLAND GALA namjeravali uposlili u švedskoj luci Härnösand kao prihvatni centar novog vala većinom sirijskih izbjeglica i azilanata. Kako se ni ovaj posao nije financijski isplatio, a novi se najam nije pronašao, brod je otpisan i prodan u staro željezo. Početkom svibnja 2017. zaputio se snagom vlastitih strojeva preko Sueskog kanala prema svojoj posljednjoj luci, indijskom rezalištu brodova u Alangu.