Od početka godine kapacitet kontejnerske flote povećao se za 1,6 milijuna TEU, što predstavlja rast od 11% na 29,5 milijuna TEU u odnosu na prošlu godinu, piše Safety4Sea.
Tijekom prve polovice 2024. isporučeno je rekordnih 264 broda s kapacitetom od 1,6 milijuna TEU, što je dvije trećine više nego u istom razdoblju prošle godine.
Velika potražnja za brodovima održala je nisku razinu reciklaže brodova. Preusmjeravanje brodova preko Rta dobre nade i rast volumena tereta rezultirali su reciklažom samo 36 brodova s kapacitetom od 51 tisuće TEU.
Unatoč rekordnoj isporuci, brodovlasnici su naručili 63 nova broda s kapacitetom od 0,4 milijuna TEU ove godine, a omjer narudžbi prema floti ostaje visok na 19%.
Trenutna knjiga narudžbi uključuje isporuke do 2028., s prosječnim godišnjim kapacitetom od 1,5 milijuna TEU između 2025. i 2027. godine.
Segment brodova od 12 do 17 tisuća TEU najbrže raste, čineći 22% kontejnerske flote. Njihov kapacitet porastao je za 25% u odnosu na prošlu godinu, čineći gotovo 50% ukupnog rasta flote.
Očekuje se da će kapacitet flote premašiti 30 milijuna TEU krajem trećeg kvartala 2024., dosegnuvši 30,5 milijuna TEU do kraja godine. Do kraja 2027. trenutna knjiga narudžbi dodat će još 4,3 milijuna TEU. Kako rast volumena tereta vjerojatno neće pratiti ovu ekspanziju, očekuje se povećanje reciklaže brodova.
Povratak brodova na rute kroz Crveno more i Sueski kanal smanjit će potražnju za novim brodovima.