Prvi riječki tanker bio je Etelka (2.393 brt), izgrađen 1892. godine za tvrtku Mineraloil Raffinerie A. G. Fiume. Izgrađen u brodogradilištu Sir W. G. Armstrong, Mitchell & Co. Ltd. u Newcastleu, uplovio je u Rijeku 12. prosinca iste godine. Prvi zapovjednik bio je kapetan Franjo Šodić iz Kostrene. Etelka je dopremila 3.500 tona nafte iz luke Batumi u Crnom moru i bila je prvi i jedini tanker Austro-Ugarske Monarhije. Godine 1896. tanker mijenja vlasnika i postaje dio flote Photogen, S. A. di Trasporto, Fiume, a 1909. prelazi u vlasništvo K.u.K. Kriegsmarine kao Vesta. Nakon Prvog svjetskog rata, 1919. godine, predan je Italiji, a tijekom godina više puta je mijenjao ime i vlasnike. Na kraju, 1944. godine, brod je potopljen na ulazu u luku Livorno.
Jedan od značajnih tankera povezanih s Rijekom bio je Lucifero (prvotno F.A. Tamplin), izgrađen 1912. godine u brodogradilištu Palmers’ SB & Iron Co. Ltd. u Hebburnu. Brod je 1941. godine postao meksički Potrero del Llano i potopljen je 1942. godine od strane njemačke podmornice u blizini Miamija.
Riječka brodarska povijest bilježi i tanker Olandese, izgrađen 1897. godine, koji je također prošao kroz nekoliko vlasnika i na kraju završio u rezalištu u La Speziji 1932. godine. Treći značajan tanker iz ovog razdoblja bio je Prometeo, izgrađen 1922. godine. Brod je završio svoju plovidbu 1941. godine kada ga je posada potopila u Crvenom moru kako ne bi pao u ruke Britancima.
Nakon Drugog svjetskog rata, Jugolinija postaje značajan igrač u pomorskoj industriji, a Jajce, prvi motorni brod Jugolinije i prvi jugoslavenski tanker, izgrađen 1930. godine, igrao je ključnu ulogu. Brod je dodijeljen zadarskoj Jugoslavenskoj tankerskoj plovidbi 1955. godine, a 1959. poslan je u splitsko rezalište.
Značajna je i priča o tankeru Pulj, izgrađenom 1893. godine, koji je nakon rata postao vlasništvo Jugolinije, ali je 1950. godine odlučeno da se neće popravljati te je brod poslan u rezalište.
U modernijem razdoblju, Dinamarin je trenutno jedini riječki brodar koji posluje s dva tankera: Kijac i Sepen, oba izgrađena u turskim brodogradilištima. Također, zanimljiv je slučaj tankera Eko-Mar, koji je dugo bio vezan u petrolejskoj luci na Mlaki, a 2020. godine naveden je kao vlasništvo tvrtke Cosinus iz Urinja.
Riječka pomorska povijest bogata je tankerima koji su plovili pod različitim zastavama, mijenjali vlasnike i imena, a mnogi su završili svoju službu u rezalištima ili potopljeni tijekom ratnih godina.
Cijeli članak pročitajte ovdje.