O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Transformacija Pomorske Industrije: S-100 kao Novi Navigacijski Standard

Novi univerzalni hidrogradski podatkovni model S-100, kojeg je razvila Međunarodna hidrografska organizacija (IHO), obećava donijeti značajna poboljšanja u brodskoj industriji. Ovaj model, koji uključuje nove standarde za digitalne navigacijske karte, predstavlja ključnu prekretnicu u naporima za povećanje efikasnosti, sigurnosti i smanjenja ekološkog otiska brodova.

Što je S-100?

S-100 će postati temelj za sve digitalne navigacijske sustave na brodovima opremljenim ECDIS-om. Za razliku od trenutnog standarda S-57, koji je bio ključan u prijelazu s papirnatih na digitalne karte, S-100 koristi napredne tehnologije i poboljšanu povezanost između brodova i obale kako bi pružio preciznije, dinamičnije i prilagodljivije navigacijske podatke. Ovaj novi standard omogućit će brodovima da bolje iskoriste sveobuhvatne podatke za sigurnije i učinkovitije plovidbe.

S-100 je razvijen kao odgovor na sve veće zahtjeve za podatkovnom međusobnom povezanošću i fleksibilnošću u pomorskoj industriji. Planirano je da ECDIS sustavi usklađeni sa S-100 standardom budu dostupni već od 2026. godine, dok će do 2029. godine svi novi ECDIS sustavi morati biti kompatibilni s ovim standardom.

Poboljšanje učinkovitosti potrošnje goriva

Jedan od najvažnijih aspekata S-100 je njegova sposobnost da doprinese smanjenju potrošnje goriva, čime se direktno podržava dekarbonizacija brodske industrije. Kako se industrija kreće prema ciljevima postavljenim za 2050. godinu, S-100 omogućava integraciju različitih skupova podataka, kao što su visokorezolucijske dubinske karte, plimne informacije i podatke o površinskim strujama. To omogućuje preciznije planiranje i praćenje ruta koje izbjegavaju nepovoljne vremenske uvjete i prometna područja, čime se smanjuje potrošnja goriva i emisije.

Praksa “plovi brzo, a zatim čekaj” (SFTW), gdje brodovi žure do odredišta samo da bi danima čekali na sidru zbog spremnosti terminala ili dostupnosti veza, jedna je od glavnih operativnih neučinkovitosti u brodskoj industriji. S-100 može pomoći u smanjenju ove prakse kroz podršku za “Just in Time” dolaske, omogućujući brodovima da stignu točno kada su spremni za prihvat, smanjujući tako nepotrebnu potrošnju goriva.

Osim toga, S-100 nudi prednosti u lučkom okruženju kroz preciznije, dinamične plimne modele. Ovi modeli omogućavaju bolje predviđanje plimskih uvjeta, što povećava operativnu učinkovitost luka i omogućava većem broju brodova da sigurno uđu ili izađu iz luke.

Oblikovanje budućnosti navigacije

UKHO, u suradnji s industrijom i IHO-om, već je započeo implementaciju S-100 standarda. Uvođenjem probnih skupova podataka korisnicima se omogućuje prilagodba novim formatima, dok se suradnjom s lukama, brodarskim kompanijama i tehnološkim partnerima osigurava da budući ADMIRALTY proizvodi i usluge budu spremni za izazove budućnosti. Na nedavnom SMM događaju, UKHO je predstavio praktične prednosti S-100 standarda, naglašavajući kako će nova generacija navigacijskih rješenja donijeti veću jasnoću i povjerenje u donošenju odluka.

Novi univerzalni hidrogradski podatkovni model S-100, kojeg je razvila Međunarodna hidrografska organizacija (IHO), obećava donijeti značajna poboljšanja u brodskoj industriji. Ovaj model, koji uključuje nove standarde za digitalne navigacijske karte, predstavlja ključnu prekretnicu u naporima za povećanje efikasnosti, sigurnosti i smanjenja ekološkog otiska brodova.

Što je S-100?

S-100 će postati temelj za sve digitalne navigacijske sustave na brodovima opremljenim ECDIS-om. Za razliku od trenutnog standarda S-57, koji je bio ključan u prijelazu s papirnatih na digitalne karte, S-100 koristi napredne tehnologije i poboljšanu povezanost između brodova i obale kako bi pružio preciznije, dinamičnije i prilagodljivije navigacijske podatke. Ovaj novi standard omogućit će brodovima da bolje iskoriste sveobuhvatne podatke za sigurnije i učinkovitije plovidbe.

S-100 je razvijen kao odgovor na sve veće zahtjeve za podatkovnom međusobnom povezanošću i fleksibilnošću u pomorskoj industriji. Planirano je da ECDIS sustavi usklađeni sa S-100 standardom budu dostupni već od 2026. godine, dok će do 2029. godine svi novi ECDIS sustavi morati biti kompatibilni s ovim standardom.

Poboljšanje učinkovitosti potrošnje goriva

Jedan od najvažnijih aspekata S-100 je njegova sposobnost da doprinese smanjenju potrošnje goriva, čime se direktno podržava dekarbonizacija brodske industrije. Kako se industrija kreće prema ciljevima postavljenim za 2050. godinu, S-100 omogućava integraciju različitih skupova podataka, kao što su visokorezolucijske dubinske karte, plimne informacije i podatke o površinskim strujama. To omogućuje preciznije planiranje i praćenje ruta koje izbjegavaju nepovoljne vremenske uvjete i prometna područja, čime se smanjuje potrošnja goriva i emisije.

Praksa “plovi brzo, a zatim čekaj” (SFTW), gdje brodovi žure do odredišta samo da bi danima čekali na sidru zbog spremnosti terminala ili dostupnosti veza, jedna je od glavnih operativnih neučinkovitosti u brodskoj industriji. S-100 može pomoći u smanjenju ove prakse kroz podršku za “Just in Time” dolaske, omogućujući brodovima da stignu točno kada su spremni za prihvat, smanjujući tako nepotrebnu potrošnju goriva.

Osim toga, S-100 nudi prednosti u lučkom okruženju kroz preciznije, dinamične plimne modele. Ovi modeli omogućavaju bolje predviđanje plimskih uvjeta, što povećava operativnu učinkovitost luka i omogućava većem broju brodova da sigurno uđu ili izađu iz luke.

Oblikovanje budućnosti navigacije

UKHO, u suradnji s industrijom i IHO-om, već je započeo implementaciju S-100 standarda. Uvođenjem probnih skupova podataka korisnicima se omogućuje prilagodba novim formatima, dok se suradnjom s lukama, brodarskim kompanijama i tehnološkim partnerima osigurava da budući ADMIRALTY proizvodi i usluge budu spremni za izazove budućnosti. Na nedavnom SMM događaju, UKHO je predstavio praktične prednosti S-100 standarda, naglašavajući kako će nova generacija navigacijskih rješenja donijeti veću jasnoću i povjerenje u donošenju odluka.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video