Dok Jadrolinija plaća više za starija plovila, Tankerska plovidba kupuje gotovo nova po nižoj cijeni.
Jadrolinija se našla pod kritikama zbog poslovnih odluka, a nakon tragedije na trajektu Lastovo traži se ostavka predsjednika Uprave Davida Sopte. Forbes Hrvatska otkriva još jedan upitan slučaj – prošlogodišnju kupnju katamarana, u kojoj je Jadrolinija platila više nego što su plovila prvobitno koštala. Tankerska plovidba prodala im je korištene katamarane Puntamika i Kolovare za 13,42 milijuna eura, iako su ih prethodno kupili za manje.
Jadrolinija je raspisala natječaj 2023. godine za dva katamarana stara četiri i pet godina, s vrijednošću od 14 milijuna eura. Tankerska plovidba bila je jedini ponuditelj i isporučila je plovila unutar 10 dana, što je bio važan kriterij. Katamarani su preimenovani u Danica i Kata.
Zanimljivo je da je Tankerska plovidba kasnije kupila dva nova katamarana, gotovo identična, za 11,66 milijuna eura – značajno manju cijenu nego što su prodali Jadroliniji. Osim toga, Jadrolinija je prije kupnje katamarane iznajmila od Tankerske za 480.000 eura.
Odluke Uprave Jadrolinije kritizirane su i ranije, poput kupnje starog trajekta Olivera, koji je zbog dugog remonta prouzročio dodatne troškove. Predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije, Damir Zec, podnio je ostavku u srpnju, ali nije odmah razriješen dužnosti. Na njegovo mjesto imenovan je Bojan Hlača.
Iz Jadrolinije su na upit Forbesa odgovorili da je javna nabava provedena zakonito, a natječajni uvjeti postavljeni prema istraživanju tržišta i godišnjem planu poslovanja. Naglasili su da nisu imali utjecaja na formiranje cijena ponude. U studenom očekuju isporuku dva nova katamarana kupljena izravno u Singapuru.