O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Hoće li pomorska industrija propustiti cilj od 5% goriva s nultom emisijom do 2030.?

Globalna pomorska industrija nije na dobrom putu da ispuni svoj cilj da goriva s nultom emisijom čine 5% svih goriva do 2030. godine.

Prema novom izvješću UCL Energy Institutea, visokih predstavnika UN-a za klimatske promjene i Getting to Zero koalicije (inicijativa Global Maritime Foruma), autori izvješća ističu kako bi današnji podaci trebali biti “ozbiljan poziv na buđenje” za industriju.

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postavila je cilj da goriva s nultom ili gotovo nultom emisijom čine između 5% i 10% svih brodskih goriva do 2030. godine. Cilj od 5% smatra se ključnom točkom kada infrastruktura, lanci opskrbe i tehnologija koja podržava goriva s nultom emisijom postanu dovoljno zrela da omoguće eksponencijalni rast. Ako se ovaj cilj ne postigne, to bi moglo ugroziti cijeli plan industrije da postigne neto nulte emisije do 2050. godine, piše Splash247.

Prema izvješću, proizvodnja održivih goriva s nultom emisijom (SZEF) koja su trenutno u pripremi mogla bi, prema konzervativnijem scenariju, pokriti manje od polovice potrebnog goriva za postizanje cilja za 2030. godinu, dok bi trenutna narudžba plovila sposobnih za korištenje SZEF-a zadovoljila samo oko 25% potrebne potražnje za SZEF-om do iste godine.. Financiranje SZEF-a također je sada “izvan kolosijeka” – što je smanjenje u odnosu na 2023. – zbog usporavanja ulaganja u aktivnosti povezane sa SZEF-om, dok se više sredstava usmjerava prema plovilima koja koriste fosilna goriva.

Od 35 potrebnih akcija za ostvarenje proboja do 2030. godine, samo osam se smatra na dobrom putu, dok je 13 klasificirano kao izvan kolosijeka – u porastu s prošlogodišnjih osam. Preostalih 14 je samo djelomično na dobrom putu. Ipak, izvješće naglašava da je cilj još uvijek ostvariv ako se poduzmu brži koraci.

“Nema vremena za gubljenje, i moramo vidjeti veliki pomak u sljedećih 12 mjeseci kako bismo naše ciljeve za 2030. doveli u doseg. S obzirom na duge rokove za provedbu politike, financiranje, gradnju plovila i lanaca opskrbe energijom, prilika je vrlo mala – ali je, što je važno, još uvijek otvorena“, rekao je Jesse Fahnestock, direktor dekarbonizacije u Global Maritime Forumu.

Globalna pomorska industrija nije na dobrom putu da ispuni svoj cilj da goriva s nultom emisijom čine 5% svih goriva do 2030. godine.

Prema novom izvješću UCL Energy Institutea, visokih predstavnika UN-a za klimatske promjene i Getting to Zero koalicije (inicijativa Global Maritime Foruma), autori izvješća ističu kako bi današnji podaci trebali biti “ozbiljan poziv na buđenje” za industriju.

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postavila je cilj da goriva s nultom ili gotovo nultom emisijom čine između 5% i 10% svih brodskih goriva do 2030. godine. Cilj od 5% smatra se ključnom točkom kada infrastruktura, lanci opskrbe i tehnologija koja podržava goriva s nultom emisijom postanu dovoljno zrela da omoguće eksponencijalni rast. Ako se ovaj cilj ne postigne, to bi moglo ugroziti cijeli plan industrije da postigne neto nulte emisije do 2050. godine, piše Splash247.

Prema izvješću, proizvodnja održivih goriva s nultom emisijom (SZEF) koja su trenutno u pripremi mogla bi, prema konzervativnijem scenariju, pokriti manje od polovice potrebnog goriva za postizanje cilja za 2030. godinu, dok bi trenutna narudžba plovila sposobnih za korištenje SZEF-a zadovoljila samo oko 25% potrebne potražnje za SZEF-om do iste godine.. Financiranje SZEF-a također je sada “izvan kolosijeka” – što je smanjenje u odnosu na 2023. – zbog usporavanja ulaganja u aktivnosti povezane sa SZEF-om, dok se više sredstava usmjerava prema plovilima koja koriste fosilna goriva.

Od 35 potrebnih akcija za ostvarenje proboja do 2030. godine, samo osam se smatra na dobrom putu, dok je 13 klasificirano kao izvan kolosijeka – u porastu s prošlogodišnjih osam. Preostalih 14 je samo djelomično na dobrom putu. Ipak, izvješće naglašava da je cilj još uvijek ostvariv ako se poduzmu brži koraci.

“Nema vremena za gubljenje, i moramo vidjeti veliki pomak u sljedećih 12 mjeseci kako bismo naše ciljeve za 2030. doveli u doseg. S obzirom na duge rokove za provedbu politike, financiranje, gradnju plovila i lanaca opskrbe energijom, prilika je vrlo mala – ali je, što je važno, još uvijek otvorena“, rekao je Jesse Fahnestock, direktor dekarbonizacije u Global Maritime Forumu.