Regulacije EU-a, FuelEU Maritime i Sustav trgovanja emisijama (EU ETS), mogle bi stvoriti povoljne uvjete za bio i e-metanol, čineći ih ekonomski konkurentnim u odnosu na fosilna goriva, sugerira udruga Methanol Institute.
S obzirom na značajne kazne za korištenje fosilnih goriva, dokument pod nazivom “Ekonomska vrijednost metanola za brodarstvo prema FuelEU Maritime i EU ETS” ističe kako bi ove dvije regulacije mogle učinkovito potaknuti prelazak na održiva goriva, posebno metanol, čime bi pomorska industrija napravila korak prema cilju neto-nulte emisije do 2050.
FuelEU Maritime, ključna inicijativa EU-a za smanjenje emisija stakleničkih plinova iz brodarstva, odnosi se na brodove preko 5,000 bruto tona, pokrivajući potrošnju energije u EU lukama i na putovanjima između njih, kao i 50% energije korištene na putovanjima koja započinju ili završavaju u EU.
S druge strane, EU ETS, koji je od 2024. proširen i na brodarstvo, postupno uvodi ograničenja emisija, zahtijevajući od brodarskih tvrtki da kupuju dozvole za svaku tonu emitiranog CO2. Troškovi neusklađenosti s ciljevima FuelEU-a i EU ETS-a mogli bi dodatno povećati privlačnost bio- i e-metanola, jer pomažu operaterima izbjeći kazne, piše Offshore Energy.
Methanol Institute naglašava da bi cijena bio-metanola mogla ostati konkurentna s vrlo niskosumpornim gorivom (VLSFO) sve do 2050., dok e-metanol također ima potencijal postati isplativo rješenje zbog poticaja za obnovljiva goriva nebiološkog porijekla.
Metanol se može koristiti u motorima s dvostrukim gorivom, što omogućava fleksibilan prijelaz na održivija goriva, zadržavajući postojeću infrastrukturu. Ovo bi moglo ubrzati tranziciju prema ekološki prihvatljivijem brodarstvu.