O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Cijena Prilike: Trećina Pomoraca Pod Prisilom da Plaća Za Zapošljavanje

Novo istraživanje otkrilo je da problem naplate “regrutacijskih naknada” od pomoraca, unatoč ilegalnosti ove prakse prema Konvenciji o radu pomoraca (MLC), nažalost i dalje postoji.

Izvješće, koje su izradili Institute for Human Rights and Business i Turtle, platforma za etičke zahtjeve u pomorstvu, pokazuje da gotovo trećina od 2.672 anketirana pomorca ove godine navodi da su traženi da plate kako bi dobili posao.

Iako su slična istraživanja provedena ranije, nema vidljivog napretka. Prema izvješću, pomorci se često zadužuju, a visoke naknade uzrokuju stres koji može rezultirati nesigurnim radnim uvjetima na brodu. Najčešći zahtjev je za gotovinom, pri čemu 73 posto ispitanika navodi da im je traženo plaćanje u gotovini ili bankovnom transferu.

Više od trećine ispitanika izjavilo je da su platili manje od 500 dolara, dok je gotovo polovica rekla da je iznos bio između 500 i 5.000 dolara. Osam posto navelo je da su platili više od 5.000 dolara.

Zahtjevi za plaćanje jednako su prisutni među višerangiranim časnicima i nižim rangovima. Autori istraživanja ističu da među kandidatima za posao ne postoji dovoljno svijesti o ilegalnosti ove prakse, a mnogi ne znaju kako prijaviti incidente. Gotovo tri četvrtine traženih naknada se plaća, ali je samo u 20 posto slučajeva incident prijavljen. Četrdeset posto ispitanika izjavilo je da ne zna kako prijaviti, dok je 37 posto smatralo da prijava “ne bi ništa promijenila.”

Većina (62 posto) zahtjeva dolazi od agencija za zapošljavanje ili posrednika, a 41 posto zahtjeva dolazi od tvrtki ili pojedinaca povezanih s agencijama ili brodarskim kompanijama. Organizacije poput International Transport Workers’ Federation (ITF) i Maritime Anti-Corruption Network (MACN), kao i dobrotvorne organizacije ISWAN i The Mission to Seafarers, pokušavaju pomoći, no izvještaj naglašava da je potrebna veća odgovornost i akcija brodarskih tvrtki, vlasnika tereta i vladinih agencija.

Pozivaju na stvaranje prilika za prijavu incidenata, osiguranje kanala za pronalaženje posla bez naknada i veće podizanje svijesti o problemu. Također predlažu mogućnost povrata novca pomorcima koji su platili ove naknade te strože mehanizme kažnjavanja agencija koje sudjeluju u takvim praksama, piše The Maritime Executive.

Novo istraživanje otkrilo je da problem naplate “regrutacijskih naknada” od pomoraca, unatoč ilegalnosti ove prakse prema Konvenciji o radu pomoraca (MLC), nažalost i dalje postoji.

Izvješće, koje su izradili Institute for Human Rights and Business i Turtle, platforma za etičke zahtjeve u pomorstvu, pokazuje da gotovo trećina od 2.672 anketirana pomorca ove godine navodi da su traženi da plate kako bi dobili posao.

Iako su slična istraživanja provedena ranije, nema vidljivog napretka. Prema izvješću, pomorci se često zadužuju, a visoke naknade uzrokuju stres koji može rezultirati nesigurnim radnim uvjetima na brodu. Najčešći zahtjev je za gotovinom, pri čemu 73 posto ispitanika navodi da im je traženo plaćanje u gotovini ili bankovnom transferu.

Više od trećine ispitanika izjavilo je da su platili manje od 500 dolara, dok je gotovo polovica rekla da je iznos bio između 500 i 5.000 dolara. Osam posto navelo je da su platili više od 5.000 dolara.

Zahtjevi za plaćanje jednako su prisutni među višerangiranim časnicima i nižim rangovima. Autori istraživanja ističu da među kandidatima za posao ne postoji dovoljno svijesti o ilegalnosti ove prakse, a mnogi ne znaju kako prijaviti incidente. Gotovo tri četvrtine traženih naknada se plaća, ali je samo u 20 posto slučajeva incident prijavljen. Četrdeset posto ispitanika izjavilo je da ne zna kako prijaviti, dok je 37 posto smatralo da prijava “ne bi ništa promijenila.”

Većina (62 posto) zahtjeva dolazi od agencija za zapošljavanje ili posrednika, a 41 posto zahtjeva dolazi od tvrtki ili pojedinaca povezanih s agencijama ili brodarskim kompanijama. Organizacije poput International Transport Workers’ Federation (ITF) i Maritime Anti-Corruption Network (MACN), kao i dobrotvorne organizacije ISWAN i The Mission to Seafarers, pokušavaju pomoći, no izvještaj naglašava da je potrebna veća odgovornost i akcija brodarskih tvrtki, vlasnika tereta i vladinih agencija.

Pozivaju na stvaranje prilika za prijavu incidenata, osiguranje kanala za pronalaženje posla bez naknada i veće podizanje svijesti o problemu. Također predlažu mogućnost povrata novca pomorcima koji su platili ove naknade te strože mehanizme kažnjavanja agencija koje sudjeluju u takvim praksama, piše The Maritime Executive.