O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Arktički uspjeh: Flying Fish 1 otvara put za nove pomorske rute

Prvi prolazak velikog kontejnerskog broda kroz Arktik prošao je bez poteškoća. Brod Flying Fish 1, dugačak 294 metra, putovao je iz Sankt Peterburga u Baltičkom moru do Kine za nešto više od tri tjedna, skraćujući putovanje za otprilike dva tjedna u usporedbi s uobičajenom rutom preko Sueskog kanala.

Ideja o redovnom ljetnom kontejnerskom prometu preko Ruske Sjeverne pomorske rute činila se nemogućom prije deset godina. Ove godine Arktički ocean bilježi gotovo 20 tranzitnih putovanja, povezujući ruske i kineske luke putem Arktičke prečice.

S kapacitetom od 4.890 TEU, Flying Fish 1 postavlja novi standard za arktički kontejnerski promet. Prije ovog ljeta, samo manji brodovi kapaciteta do 2.000 TEU koristili su Arktičku prečicu.

Brod je održavao brzinu od 16 čvorova duž cijele rute, što pokazuje koliko su se uvjeti s morskim ledom promijenili posljednjih desetljeća. Nastavio je kroz Laptevsko i Istočnosibirsko more, izbjegavajući preostali led kod otoka Wrangel, te je prošao kroz Beringov prolaz kod Aljaske, bez potrebe za asistencijom ledolomca.

Za sada su usluge između Europe i Azije preko Sjeverne rute ograničene na 3-4 ljetna mjeseca, no s povlačenjem leda, sve više operatera razmatra mogućnosti na Arktiku, piše gCaptain.

Prvi prolazak velikog kontejnerskog broda kroz Arktik prošao je bez poteškoća. Brod Flying Fish 1, dugačak 294 metra, putovao je iz Sankt Peterburga u Baltičkom moru do Kine za nešto više od tri tjedna, skraćujući putovanje za otprilike dva tjedna u usporedbi s uobičajenom rutom preko Sueskog kanala.

Ideja o redovnom ljetnom kontejnerskom prometu preko Ruske Sjeverne pomorske rute činila se nemogućom prije deset godina. Ove godine Arktički ocean bilježi gotovo 20 tranzitnih putovanja, povezujući ruske i kineske luke putem Arktičke prečice.

S kapacitetom od 4.890 TEU, Flying Fish 1 postavlja novi standard za arktički kontejnerski promet. Prije ovog ljeta, samo manji brodovi kapaciteta do 2.000 TEU koristili su Arktičku prečicu.

Brod je održavao brzinu od 16 čvorova duž cijele rute, što pokazuje koliko su se uvjeti s morskim ledom promijenili posljednjih desetljeća. Nastavio je kroz Laptevsko i Istočnosibirsko more, izbjegavajući preostali led kod otoka Wrangel, te je prošao kroz Beringov prolaz kod Aljaske, bez potrebe za asistencijom ledolomca.

Za sada su usluge između Europe i Azije preko Sjeverne rute ograničene na 3-4 ljetna mjeseca, no s povlačenjem leda, sve više operatera razmatra mogućnosti na Arktiku, piše gCaptain.