O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi riječki terminal privlači pozornost: Maersk vidi Rijeku kao stratešku točku

Razvoj nove željezničke i lučke infrastrukture ključan je za ispunjenje potencijala jadranske regije kao glavnog europskog logističkog koridora.

Kako bi se iskoristili svi potencijali regije Adria, razvoj željezničke infrastrukture mora postati prioritet jer trenutni tempo nije dovoljno brz, izjavio je Ivić Vodopija, direktor Maerska za istočnu Europu, tijekom poslovnog ručka Američke gospodarske komore o utjecaju stranih investicija na hrvatsku konkurentnost, piše Novi List.

Najveća investicija u povijesti riječke luke trenutno se odvija na Zagrebačkoj obali, gdje se gradi novi kontejnerski terminal. Četiri dizalice, visoke 138 metara, koje će prenositi teret s najvećih brodova, stižu iz Kine i trebale bi biti operativne sredinom iduće godine.

Maersk vidi cijelu jadransku regiju, uključujući Kopar i Rijeku, kao ključni koridor za europske uvoznike i izvoznike. Iako sjevernoeuropske luke imaju konkurentske prednosti, Jadran je atraktivan, no infrastruktura, posebice željeznička, mora se razvijati bržim tempom kako bi iskoristila svoj potencijal.

Ukupna vrijednost investicije u novi terminal procjenjuje se na 380 milijuna eura, a u prvoj fazi će biti uloženo više od 200 milijuna eura. Preostala sredstva uložit će se u drugoj fazi, kroz sljedećih deset godina. Osim izgradnje terminala, Maersk i ENNA Logic razvijaju novi logistički koridor kroz Hrvatsku, povezujući Rijeku sa središnjom Europom.

Američka gospodarska komora ističe da je napredak Hrvatske kao investicijske destinacije evidentan, o čemu svjedoči i nedavno podignut kreditni rejting na najvišu povijesnu razinu A-. Gotovo 80% članova Američke gospodarske komore planira proširenje poslovanja u Hrvatskoj u sljedeće tri godine.

Međutim, struktura stranih ulaganja još uvijek nije optimalna. Ulaganja stranaca u nekretnine čine velik udio, dok vlasnička ulaganja u produktivnije sektore zaostaju. S obzirom na skraćivanje globalnih opskrbnih lanaca i rast geopolitičkih napetosti, Hrvatska ima priliku privući nova ulaganja, uz nastavak poboljšanja poslovnog okruženja, ističe Josip Funda, glavni ekonomist Svjetske banke.

Državni tajnik Ministarstva gospodarstva Goran Romek naglašava da je Hrvatska proteklih godina ostvarila kontinuirani rast stranih ulaganja, a samo u prvom kvartalu ove godine realizirano je više od milijardu eura. Novi zakon o poticanju ulaganja trebao bi omogućiti još povoljnije uvjete za ulagače, potičući otvaranje novih radnih mjesta i rast gospodarstva.

Razvoj nove željezničke i lučke infrastrukture ključan je za ispunjenje potencijala jadranske regije kao glavnog europskog logističkog koridora.

Kako bi se iskoristili svi potencijali regije Adria, razvoj željezničke infrastrukture mora postati prioritet jer trenutni tempo nije dovoljno brz, izjavio je Ivić Vodopija, direktor Maerska za istočnu Europu, tijekom poslovnog ručka Američke gospodarske komore o utjecaju stranih investicija na hrvatsku konkurentnost, piše Novi List.

Najveća investicija u povijesti riječke luke trenutno se odvija na Zagrebačkoj obali, gdje se gradi novi kontejnerski terminal. Četiri dizalice, visoke 138 metara, koje će prenositi teret s najvećih brodova, stižu iz Kine i trebale bi biti operativne sredinom iduće godine.

Maersk vidi cijelu jadransku regiju, uključujući Kopar i Rijeku, kao ključni koridor za europske uvoznike i izvoznike. Iako sjevernoeuropske luke imaju konkurentske prednosti, Jadran je atraktivan, no infrastruktura, posebice željeznička, mora se razvijati bržim tempom kako bi iskoristila svoj potencijal.

Ukupna vrijednost investicije u novi terminal procjenjuje se na 380 milijuna eura, a u prvoj fazi će biti uloženo više od 200 milijuna eura. Preostala sredstva uložit će se u drugoj fazi, kroz sljedećih deset godina. Osim izgradnje terminala, Maersk i ENNA Logic razvijaju novi logistički koridor kroz Hrvatsku, povezujući Rijeku sa središnjom Europom.

Američka gospodarska komora ističe da je napredak Hrvatske kao investicijske destinacije evidentan, o čemu svjedoči i nedavno podignut kreditni rejting na najvišu povijesnu razinu A-. Gotovo 80% članova Američke gospodarske komore planira proširenje poslovanja u Hrvatskoj u sljedeće tri godine.

Međutim, struktura stranih ulaganja još uvijek nije optimalna. Ulaganja stranaca u nekretnine čine velik udio, dok vlasnička ulaganja u produktivnije sektore zaostaju. S obzirom na skraćivanje globalnih opskrbnih lanaca i rast geopolitičkih napetosti, Hrvatska ima priliku privući nova ulaganja, uz nastavak poboljšanja poslovnog okruženja, ističe Josip Funda, glavni ekonomist Svjetske banke.

Državni tajnik Ministarstva gospodarstva Goran Romek naglašava da je Hrvatska proteklih godina ostvarila kontinuirani rast stranih ulaganja, a samo u prvom kvartalu ove godine realizirano je više od milijardu eura. Novi zakon o poticanju ulaganja trebao bi omogućiti još povoljnije uvjete za ulagače, potičući otvaranje novih radnih mjesta i rast gospodarstva.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here