O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

VLCC tržište u fokusu: Kako geopolitičke napetosti mijenjaju pravila igre

Povećana potražnja za VLCC-ovima, uzrokovana napetostima na Bliskom istoku i promjenama u trgovinskim rutama, mijenja dinamiku globalnog brodskog tržišta.

Nedavni geopolitički događaji pozitivno utječu na tržište VLCC-ova. Posebno se ističu tekuće napetosti na Bliskom istoku i strateške prilagodbe u brodskim rutama koje imaju ključnu ulogu u oblikovanju trenutne dinamike tržišta. Osim toga, strateški zaokret Indije prema korištenju VLCC-ova umjesto suezmax i aframax brodova za uvoz nafte iz Meksičkog zaljeva i Zapadne Afrike doveo je do značajnih promjena u trgovinskim obrascima i iskorištavanju brodova, piše Splash247.com.

Od sredine rujna, primjetno je povećanje broja teretom punih VLCC-ova koji plove prema Indijskom oceanu ili se već tamo nalaze, što podržava rast vozarina iz Zaljeva — ključnog središta za trgovinu VLCC-ovima.

Primarna odredišta ovih isporuka proširila su se izvan Kine te sada uključuju Južnu Koreju i Japan, što ukazuje na diverzifikaciju tokova sirove nafte i rast regionalne potražnje koji produžuje zaposlenost brodova i smanjuje njihovu dostupnost. Od 2022. godine, preusmjeravanje trgovinskih ruta, posebno zbog sankcija na ruski izvoz, dovelo je do veće iskorištenosti VLCC-ova. Zajedno s usporavanjem isporuka novih brodova, ovo je pooštrilo ukupnu ponudu flote, podržavajući stope iskorištenja.

Krajem rujna i početkom listopada, približno 1 milijarda tonskih milja, koje su ranije prevozili aframax i suezmax brodovi na putu prema Indiji, zamijenjene su VLCC-ovima u razdoblju od 10 dana. Ova promjena predstavlja dodatnu potražnju jednaku otprilike 1,2 VLCC-a kada se ekstrapolira na mjesec dana. Ovaj pomak označava značajnu promjenu u trendu uvoza sirove nafte u Indiju, koja sve više dolazi iz područja zapadno od Sueskog kanala, posebno iz Meksičkog zaljeva.

Povećana aktivnost VLCC-ova nije se dogodila izolirano. Geopolitičke napetosti na Bliskom istoku također su utjecale na dinamiku plovidbe. Napadi na brodove koji prolaze Sueskim kanalom doveli su do odluka da se ta ruta izbjegava kad god je to moguće. Odnos Indije i Irana, iako suradnički, uključuje pažljivo balansiranje. Nedavni sporazum o razvoju i upravljanju lukom Chabahar, potpisan u svibnju, naglašava indijske napore da stvori strateške alternative i ojača povezanost središnje Azije, zaobilazeći Pakistan. Unatoč takvoj suradnji, Indija ostaje oprezna, osobito zbog zapadnih sankcija prema Iranu. Budući da značajan dio indijskog uvoza sirove nafte dolazi od zapadnih brodarskih kompanija, ovaj pomak može odražavati pokušaj smanjenja ovisnosti o prolazu kroz Hormuški tjesnac.

Ova promjena također odražava rastuću ulogu SAD-a kao glavnog izvoznika sirove nafte, posebno u trećem tromjesečju, tijekom razdoblja održavanja rafinerija u jesen.

Očekuje se da će, unatoč sezonskim korekcijama tržišta, ukupna razina aktivnosti ostati visoka.

Geopolitički rizici na Bliskom istoku mogli bi zahtijevati daljnje strateške prilagodbe u raspodjeli brodova, osiguravajući nastavak podrške za stope na tržištu zbog dugih ruta za izvoz sirove nafte.

Povećana potražnja za VLCC-ovima, uzrokovana napetostima na Bliskom istoku i promjenama u trgovinskim rutama, mijenja dinamiku globalnog brodskog tržišta.

Nedavni geopolitički događaji pozitivno utječu na tržište VLCC-ova. Posebno se ističu tekuće napetosti na Bliskom istoku i strateške prilagodbe u brodskim rutama koje imaju ključnu ulogu u oblikovanju trenutne dinamike tržišta. Osim toga, strateški zaokret Indije prema korištenju VLCC-ova umjesto suezmax i aframax brodova za uvoz nafte iz Meksičkog zaljeva i Zapadne Afrike doveo je do značajnih promjena u trgovinskim obrascima i iskorištavanju brodova, piše Splash247.com.

Od sredine rujna, primjetno je povećanje broja teretom punih VLCC-ova koji plove prema Indijskom oceanu ili se već tamo nalaze, što podržava rast vozarina iz Zaljeva — ključnog središta za trgovinu VLCC-ovima.

Primarna odredišta ovih isporuka proširila su se izvan Kine te sada uključuju Južnu Koreju i Japan, što ukazuje na diverzifikaciju tokova sirove nafte i rast regionalne potražnje koji produžuje zaposlenost brodova i smanjuje njihovu dostupnost. Od 2022. godine, preusmjeravanje trgovinskih ruta, posebno zbog sankcija na ruski izvoz, dovelo je do veće iskorištenosti VLCC-ova. Zajedno s usporavanjem isporuka novih brodova, ovo je pooštrilo ukupnu ponudu flote, podržavajući stope iskorištenja.

Krajem rujna i početkom listopada, približno 1 milijarda tonskih milja, koje su ranije prevozili aframax i suezmax brodovi na putu prema Indiji, zamijenjene su VLCC-ovima u razdoblju od 10 dana. Ova promjena predstavlja dodatnu potražnju jednaku otprilike 1,2 VLCC-a kada se ekstrapolira na mjesec dana. Ovaj pomak označava značajnu promjenu u trendu uvoza sirove nafte u Indiju, koja sve više dolazi iz područja zapadno od Sueskog kanala, posebno iz Meksičkog zaljeva.

Povećana aktivnost VLCC-ova nije se dogodila izolirano. Geopolitičke napetosti na Bliskom istoku također su utjecale na dinamiku plovidbe. Napadi na brodove koji prolaze Sueskim kanalom doveli su do odluka da se ta ruta izbjegava kad god je to moguće. Odnos Indije i Irana, iako suradnički, uključuje pažljivo balansiranje. Nedavni sporazum o razvoju i upravljanju lukom Chabahar, potpisan u svibnju, naglašava indijske napore da stvori strateške alternative i ojača povezanost središnje Azije, zaobilazeći Pakistan. Unatoč takvoj suradnji, Indija ostaje oprezna, osobito zbog zapadnih sankcija prema Iranu. Budući da značajan dio indijskog uvoza sirove nafte dolazi od zapadnih brodarskih kompanija, ovaj pomak može odražavati pokušaj smanjenja ovisnosti o prolazu kroz Hormuški tjesnac.

Ova promjena također odražava rastuću ulogu SAD-a kao glavnog izvoznika sirove nafte, posebno u trećem tromjesečju, tijekom razdoblja održavanja rafinerija u jesen.

Očekuje se da će, unatoč sezonskim korekcijama tržišta, ukupna razina aktivnosti ostati visoka.

Geopolitički rizici na Bliskom istoku mogli bi zahtijevati daljnje strateške prilagodbe u raspodjeli brodova, osiguravajući nastavak podrške za stope na tržištu zbog dugih ruta za izvoz sirove nafte.