O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Velika cijena male greške: Brokerov propust u komunikaciji koštao ga je $380,000

Nedavno je jedan brodarski broker morao platiti odštetu od $380,000 nakon što nije obavijestio unajmitelja o navigacijskom ograničenju na brodu, prema izvješću osiguravajućeg društva ITIC.

Broker je bio posrednik između brodovlasnika i unajmitelja, pri čemu ga je vlasnik obavijestio da brod ima ograničenje plovidbe “R1,” koje definira maksimalnu udaljenost od obale na kojoj se brod može koristiti, piše The Maritime Executive.

Iako je ovo ograničenje navedeno na službenom certifikatu broda, broker ga nije proslijedio unajmitelju. Nakon što su dogovoreni uvjeti najma, unajmitelj je poslao upute za plovidbu kapetanu broda, tek da bi kasnije saznao za R1 ograničenje – kad je već sklopio dogovor i organizirao teret.

Dogovaranje novog ugovora i poništavanje originalnog prouzročili su dodatne troškove unajmitelju, uključujući povećane troškove goriva, dodatne osigurateljne naknade, pravne troškove i troškove pronalaženja zamjenskog broda. Unajmitelj je tada saznao da je broker znao za ograničenje prije konačnog sklapanja ugovora, zbog čega su pokrenuli arbitražni postupak protiv njega.

U arbitraži je postignut dogovor o naknadi od oko 70% traženog iznosa, odnosno $380,000. Prema ITIC-ovom direktoru za potraživanja Marku Brattmanu, ovaj slučaj naglašava koliko je pravovremeno prosljeđivanje ključnih informacija presudno za izbjegavanje skupih sporova i očuvanje povjerenja u industriji.

Nedavno je jedan brodarski broker morao platiti odštetu od $380,000 nakon što nije obavijestio unajmitelja o navigacijskom ograničenju na brodu, prema izvješću osiguravajućeg društva ITIC.

Broker je bio posrednik između brodovlasnika i unajmitelja, pri čemu ga je vlasnik obavijestio da brod ima ograničenje plovidbe “R1,” koje definira maksimalnu udaljenost od obale na kojoj se brod može koristiti, piše The Maritime Executive.

Iako je ovo ograničenje navedeno na službenom certifikatu broda, broker ga nije proslijedio unajmitelju. Nakon što su dogovoreni uvjeti najma, unajmitelj je poslao upute za plovidbu kapetanu broda, tek da bi kasnije saznao za R1 ograničenje – kad je već sklopio dogovor i organizirao teret.

Dogovaranje novog ugovora i poništavanje originalnog prouzročili su dodatne troškove unajmitelju, uključujući povećane troškove goriva, dodatne osigurateljne naknade, pravne troškove i troškove pronalaženja zamjenskog broda. Unajmitelj je tada saznao da je broker znao za ograničenje prije konačnog sklapanja ugovora, zbog čega su pokrenuli arbitražni postupak protiv njega.

U arbitraži je postignut dogovor o naknadi od oko 70% traženog iznosa, odnosno $380,000. Prema ITIC-ovom direktoru za potraživanja Marku Brattmanu, ovaj slučaj naglašava koliko je pravovremeno prosljeđivanje ključnih informacija presudno za izbjegavanje skupih sporova i očuvanje povjerenja u industriji.