Ovaj projekt transformirat će Port-La Nouvelle u stratešku ulaznu točku za vodik iz cijelog svijeta.
Norveška tvrtka Höegh Evi, ranije poznata kao Höegh LNG, potpisala je memorandum o razumijevanju s lukom Port-La Nouvelle u Francuskoj za razvoj inovativnog plutajućeg terminala za uvoz vodika. Projekt ima cilj postizanja godišnjeg kapaciteta uvoza do 210.000 tona vodika iz regija Bliskog Istoka, Sjeverne Afrike i Amerike, s planiranom punom operativnošću do 2030. godine, piše Splash247.
Ova inicijativa usklađena je s europskim projektima vodika, poput projekta HySoW Hydrogen, te uključuje suradnju s francuskim operaterom plinovoda Teréga. Luka Port-La Nouvelle, smještena u regiji Occitanie, bit će povezana s ključnom transportnom infrastrukturom za vodik, jačajući njezinu ulogu u europskom opskrbnom lancu vodika.
Port-La Nouvelle je prva francuska luka u privatnom upravljanju, s većinskim udjelom u vlasništvu konzorcija DEME Concessions, Euroports, PMV, Qair i CCI de l’Aude, dok 49% ostaje u javnom sektoru. Luka, koja je trenutno u fazi izgradnje i trebala bi biti potpuno operativna početkom 2026. godine, ulazi u novu eru kao ključna točka energetske tranzicije u Francuskoj. “Luka je spremna prihvatiti nove vrste prometa, posebno one povezane s obnovljivim izvorima energije i vodikom,” izjavio je Hans Kerstens, izvršni direktor SEMOP Port-La Nouvelle.
Predsjednik i izvršni direktor Höegh Evi, Erik Nyheim, naglasio je stratešku poziciju luke i već postojeću infrastrukturu, opisujući je kao ključnu ulaznu točku za niskougljična goriva i molekule vodika u Francuskoj.
Ranije ove godine, Höegh Evi je potpisao sporazum s njemačkim operaterom terminala Deutsche ReGas za razvoj terminala za uvoz vodika u luci Lubmin na Baltičkom moru. Planiran za otvaranje početkom 2026. godine, ovaj će terminal biti prvi plutajući terminal na svijetu za industrijsku konverziju zelene amonijaka u zeleni vodik, s godišnjom proizvodnjom od oko 30.000 tona vodika.