Latakija, pod sankcijama i povezana s krijumčarenjem, ostaje operativno središte za francusku brodarsku tvrtku.
Francuska brodarska tvrtka CMA CGM nedavno je obnovila ugovor za najam terminala u najvećoj sirijskoj luci, Latakiji. Prema lokalnim medijima, ugovor je trebao isteći prošlog mjeseca, no sirijska vlada pozvala je CMA CGM da ga obnovi, piše The Maritime Executive.
CMA CGM nije javno objavio vijest o obnovi ugovora u Latakiji, što je izazvalo kritike jer se Sirija i dalje suočava s teškim ekonomskim sankcijama od strane EU-a i SAD-a. Luka Latakija poznata je kao glavno središte krijumčarenja oružja za libanonsku militantnu grupu Hezbollah, a navodno prima i redovne pošiljke ukradenog ukrajinskog žita s ruskog okupiranog Krima. Također, Latakija je primarni izvozni centar za stimulans fenetilin (captagon), amfetaminu sličnu supstancu koja Siriji donosi jedan od rijetkih stabilnih prihoda od trgovine.
Prema izvještaju Carnegie Endowmenta, smatra se da je luka pod kontrolom Mahera al-Assada, brata sirijskog predsjednika Bashara al-Assada, koji se smatra važnom figurom u trgovini captagonom i nalazi se pod sankcijama Ministarstva financija SAD-a.
CMA CGM je prvi ugovor za upravljanje kontejnerskim terminalom u Latakiji potpisao 2009. godine na razdoblje od deset godina, s mogućnošću produženja na pet godina uz obostrani dogovor sa sirijskom vladom. Nakon isteka ugovora 2019. godine, CMA CGM ga je obnovio do listopada 2024.
Sirijsko Ministarstvo prometa, prema izvještajima državnog lista Tishreen, podržava treće produljenje ugovora s CMA CGM-om od prošle godine. Ministarstvo je također naglasilo da CMA CGM nije povukao svoja ulaganja unatoč političkim i ekonomskim izazovima s kojima se Sirija suočava.
Godine 2013., filipinska tvrtka International Container Terminal Services (ICTSI) obustavila je rad u Tartous Container Terminalu u Siriji zbog građanskog rata.
CMA CGM tvrdi da se strogo pridržava međunarodnih i europskih sankcija protiv Sirije. Tvrtka zahtijeva da se za sve pošiljke koje dolaze u Siriju identificiraju sve strane u prijevoznom dokumentu prije prihvaćanja rezervacije. CMA CGM također navodi da ne dopušta LCL pošiljke (pošiljke manjeg kapaciteta) prema Siriji ili iz Sirije.
Tvrtka CMA CGM je navodno investirala blizu 50 milijuna dolara u Međunarodni kontejnerski terminal Latakija (LICT). Prihod od terminala dijeli se između lučke uprave, koja dobiva 61 posto, dok operativna tvrtka dobiva 39 posto.