Novi eSAIL sustavi prilagođavaju se vjetru kako bi smanjili potrošnju goriva i smanjili emisije CO2.
Maersk Tankers planira ugraditi eSAIL tehnologiju jedara na pet svojih MR brodova kao dio strategije za smanjenje ekološkog otiska i napredak u održivim rješenjima za pomorski prijevoz. S više od 240 brodova u pogonu, tvrtka aktivno istražuje energetski učinkovite tehnologije za održiviju flotu, piše Safety4Sea.
Usisna jedra razvijena od strane tvrtke Bound4blue generiraju dodatnu pogonsku snagu povlačenjem zraka preko svoje aerodinamičke površine, čime značajno smanjuju potrošnju goriva i emisije CO2. Svaki brod bit će opremljen s četiri 26-metarska eSAIL sustava koji se automatski prilagođavaju vjetrovitim uvjetima radi optimalne učinkovitosti.
Maersk Tacoma, Maersk Tampa, Maersk Tangier, Maersk Teesport i Maersk Tokyo bit će opremljeni ovom tehnologijom tijekom radova u suhom doku planiranih za 2025. i 2026. godinu.
Ovo nije prvi put da Maersk Tankers koristi tehnologiju vjetra kao pomoćnu pogonsku snagu – prvi rotor jedra postavljena su na brod Maersk Pelican 2018. godine. Očekuju se dvocifrena smanjenja potrošnje goriva i emisija po brodu, dok Njord, zeleni partner Maersk Tankersa za ovaj projekt, vodi proces dizajna, ugradnje i potvrde ušteda.
Dodatne inicijative za održivost Maersk Tankers flote uključuju optimizaciju energetske učinkovitosti pomoću analitičkih alata, ulaganje u uređaje za uštedu energije (ESD), te istraživanje alternativnih brodskih goriva poput metanola i amonijaka.