O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kontejnerski prijevoz na vrhuncu: Crveno more kao ključan katalizator rasta

Profit kontejnerskih brodara skočio je za 164% u trećem kvartalu 2024. zahvaljujući promjenama na ključnim rutama i rastu globalne potražnje.

Industrija kontejnerskog prijevoza doživjela je značajan preokret u trećem kvartalu 2024., s neto prihodom od 26,8 milijardi dolara, što predstavlja rast od 164% u odnosu na prethodni kvartal, prema izvješću poznatog analitičara Johna McCowna. Usporedno s istim razdobljem prošle godine, profit je porastao za čak 856%, odnosno za 24,0 milijarde dolara, piše gCaptain.

Ovaj rast dolazi nakon šest uzastopnih kvartala pada zarade koji su uslijedili nakon povijesnog maksimuma industrije u drugom kvartalu 2022., kada je neto prihod dosegao 63,1 milijardu dolara. Prema McCownu, ključnu ulogu u ovom oporavku odigrale su promjene u cijenama uzrokovane ograničenjima kapaciteta na ruti Crvenog mora, koja čini približno 25% globalnih kontejnerskih milja.

Foto: John McCown/gCaptain

Unatoč pozitivnim trendovima, McCown upozorava na razlike u financijskim performansama među prijevoznicima. Iako je svih jedanaest velikih kompanija zabilježilo bolje rezultate u odnosu na prethodnu godinu, osam ih je prijavilo pad zarade u usporedbi s prošlih dvanaest mjeseci. Najveće razlike primijećene su kod europskih prijevoznika zbog njihove šire tržišne prisutnosti i manjeg oslanjanja na glavne istočno-zapadne rute.

Ukupni globalni volumen kontejnerskog prijevoza u trećem kvartalu porastao je za 4,7% u odnosu na prošlu godinu, što predstavlja četvrti najveći kvartalni rast u posljednje tri godine. Rekordni volumen TEU-a (jedinica ekvivalenta dvadeset stopa) od 47.121.793 zabilježen je u trećem kvartalu 2024., nadmašivši prethodni maksimum postavljen tijekom pandemije za 2,1%.

Podaci za prvih devet mjeseci 2024. pokazuju porast volumena od 6,3% u odnosu na 2023. godinu, s ukupnim prometom od 136.714.259 TEU-a, što čak premašuje pandemijske volumene iz 2021. za 1,5%.

Iako je treći kvartal obilježio vrhunac trenutnog ciklusa, McCown upozorava da geopolitički čimbenici i tržišni uvjeti mogu brzo utjecati na financijski krajolik industrije u bliskoj budućnosti.

Profit kontejnerskih brodara skočio je za 164% u trećem kvartalu 2024. zahvaljujući promjenama na ključnim rutama i rastu globalne potražnje.

Industrija kontejnerskog prijevoza doživjela je značajan preokret u trećem kvartalu 2024., s neto prihodom od 26,8 milijardi dolara, što predstavlja rast od 164% u odnosu na prethodni kvartal, prema izvješću poznatog analitičara Johna McCowna. Usporedno s istim razdobljem prošle godine, profit je porastao za čak 856%, odnosno za 24,0 milijarde dolara, piše gCaptain.

Ovaj rast dolazi nakon šest uzastopnih kvartala pada zarade koji su uslijedili nakon povijesnog maksimuma industrije u drugom kvartalu 2022., kada je neto prihod dosegao 63,1 milijardu dolara. Prema McCownu, ključnu ulogu u ovom oporavku odigrale su promjene u cijenama uzrokovane ograničenjima kapaciteta na ruti Crvenog mora, koja čini približno 25% globalnih kontejnerskih milja.

Foto: John McCown/gCaptain

Unatoč pozitivnim trendovima, McCown upozorava na razlike u financijskim performansama među prijevoznicima. Iako je svih jedanaest velikih kompanija zabilježilo bolje rezultate u odnosu na prethodnu godinu, osam ih je prijavilo pad zarade u usporedbi s prošlih dvanaest mjeseci. Najveće razlike primijećene su kod europskih prijevoznika zbog njihove šire tržišne prisutnosti i manjeg oslanjanja na glavne istočno-zapadne rute.

Ukupni globalni volumen kontejnerskog prijevoza u trećem kvartalu porastao je za 4,7% u odnosu na prošlu godinu, što predstavlja četvrti najveći kvartalni rast u posljednje tri godine. Rekordni volumen TEU-a (jedinica ekvivalenta dvadeset stopa) od 47.121.793 zabilježen je u trećem kvartalu 2024., nadmašivši prethodni maksimum postavljen tijekom pandemije za 2,1%.

Podaci za prvih devet mjeseci 2024. pokazuju porast volumena od 6,3% u odnosu na 2023. godinu, s ukupnim prometom od 136.714.259 TEU-a, što čak premašuje pandemijske volumene iz 2021. za 1,5%.

Iako je treći kvartal obilježio vrhunac trenutnog ciklusa, McCown upozorava da geopolitički čimbenici i tržišni uvjeti mogu brzo utjecati na financijski krajolik industrije u bliskoj budućnosti.