O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Scrubberi između ušteda i zabrana: Što donosi budućnost?

Scrubberi postaju sve pristupačniji brodarima, no zabrane i ekološke zabrinutosti dovode u pitanje njihovu budućnost.

Za nešto više od mjesec dana obilježava se peta obljetnica globalnog ograničenja sumpora, a rasprave o ekološkim prednostima ove regulative i masovne primjene scrubbera ne jenjavaju. Brodovlasnici i dalje favoriziraju scrubbere za velike nove brodove, pogotovo sada kada su troškovi njihove ugradnje značajno pali, piše Splash247.com.

Prema najnovijem izvješću brokera BRS, trošak ugradnje scrubbera na capesize brod 2020. godine iznosio je približno 1,3 milijuna dolara uz vrijeme ugradnje od četiri do šest tjedana. Danas su troškovi pali na oko 800.000 dolara. Prema podacima Clarksons Researcha, 29,1% postojećih brodova opremljeno je scrubberima, dok će 25,7% brodova na narudžbi imati ovu opremu.

Unatoč uštedama, ekološke zabrinutosti oko scrubbera i dalje rastu. Znanstvena istraživanja upozoravaju na potencijalne rizike koje otpadne vode scrubbera predstavljaju za morski okoliš. Švedska je najavila zabranu ispuštanja vode iz otvorenih scrubbera od 1. srpnja 2025., dok će zatvoreni scrubberi biti zabranjeni od početka 2029. godine. Slične mjere donosi i Danska.

Nova studija koju vodi profesorica Christine Achten sa Sveučilišta Münster, u suradnji s njemačkom Saveznom pomorskom i hidrogradskom agencijom, analizirala je otpadne vode iz scrubbera između 2020. i 2023. Rezultati pokazuju da zatvoreni scrubberi imaju veće koncentracije policikličkih aromatskih ugljikovodika (PAH), posebno onih visoke molekularne mase i visoke toksičnosti, nego otvoreni sustavi. “Prijenos zagađivača iz zraka u vodu nije prihvatljiv s ekološkog stajališta,” zaključila je Achten.

Izvješće BRS-a naglašava kako složena regulativa i neizvjesni povrat investicija otežavaju brodarima donošenje odluka o novim tehnologijama, pogotovo kada su početni kapitalni troškovi značajni.

Scrubberi postaju sve pristupačniji brodarima, no zabrane i ekološke zabrinutosti dovode u pitanje njihovu budućnost.

Za nešto više od mjesec dana obilježava se peta obljetnica globalnog ograničenja sumpora, a rasprave o ekološkim prednostima ove regulative i masovne primjene scrubbera ne jenjavaju. Brodovlasnici i dalje favoriziraju scrubbere za velike nove brodove, pogotovo sada kada su troškovi njihove ugradnje značajno pali, piše Splash247.com.

Prema najnovijem izvješću brokera BRS, trošak ugradnje scrubbera na capesize brod 2020. godine iznosio je približno 1,3 milijuna dolara uz vrijeme ugradnje od četiri do šest tjedana. Danas su troškovi pali na oko 800.000 dolara. Prema podacima Clarksons Researcha, 29,1% postojećih brodova opremljeno je scrubberima, dok će 25,7% brodova na narudžbi imati ovu opremu.

Unatoč uštedama, ekološke zabrinutosti oko scrubbera i dalje rastu. Znanstvena istraživanja upozoravaju na potencijalne rizike koje otpadne vode scrubbera predstavljaju za morski okoliš. Švedska je najavila zabranu ispuštanja vode iz otvorenih scrubbera od 1. srpnja 2025., dok će zatvoreni scrubberi biti zabranjeni od početka 2029. godine. Slične mjere donosi i Danska.

Nova studija koju vodi profesorica Christine Achten sa Sveučilišta Münster, u suradnji s njemačkom Saveznom pomorskom i hidrogradskom agencijom, analizirala je otpadne vode iz scrubbera između 2020. i 2023. Rezultati pokazuju da zatvoreni scrubberi imaju veće koncentracije policikličkih aromatskih ugljikovodika (PAH), posebno onih visoke molekularne mase i visoke toksičnosti, nego otvoreni sustavi. “Prijenos zagađivača iz zraka u vodu nije prihvatljiv s ekološkog stajališta,” zaključila je Achten.

Izvješće BRS-a naglašava kako složena regulativa i neizvjesni povrat investicija otežavaju brodarima donošenje odluka o novim tehnologijama, pogotovo kada su početni kapitalni troškovi značajni.