Drugu godinu zaredom domaće tvrtke predstavile su se u sklopu hrvatskog paviljona na METSTRADE-u, najvećem svjetskom sajmu nautičke industrije u Amsterdamu.
Naša pozicija na globalnom tržištu relativno je dobra uzimajući u obzir veličinu naše zemlje i broj stanovnika. Držimo otprilike 2% udjela na globalnom tržištu preuređenja brodova (refit market) što nije zanemarivo jer nautička industrija u svijetu doseže gotovo 9 milijardi dolara godišnje. Također, zauzimamo prvo mjesto u segmentu najma plovila bez posade (bareboat charter) za jahte do 18 metara. Stogodišnja brodograđevna tradicija i kontinuitet tehničkih vještina kroz obrazovanje mladih pozicioniraju naše profesionalce među najkompetentnijima, što čini Hrvatsku prepoznatljivom u nautičkom sektoru. – istaknuo je Teo Petričević, član Uprave udruge te direktor Capaxa i suosnivač Adria Docksa.
Izlaganje domaćih tvrtki organizirala je udruga Hrvatska nautička proizvodnja (Croatian Boating Industry Association – CBIA) koja okuplja profesionalce i tvrtke iz nautičkog sektora, s primarnim ciljem poticanja razvoja nautičke proizvodnje. Važno je naglasiti da samo 19 najvećih država po udjelu u proizvodnji nautičke opreme izlaže u sklopu nacionalnih paviljona, i Hrvatska je među njima.
Nacionalni paviljon posjetila je i Alemka Vrcan, opunomoćeni ministar Veleposlanstva RH u Kraljevini Nizozemskoj i tom prilikom je izjavila: Nautička industrija je propulzivna grana koja svake godine bilježi rast te postaje sve važnija za našu državu. Sudjelovanje na ovakvim sajmovima iznimno je bitno jer METS, kao jedan od najvećih sajmova na svijetu, pruža priliku za ostvarivanje značajnih novih poslova i otvaranje prema inozemnim tržištima. Za naše tvrtke to je ključno u kontekstu unaprjeđenja poslovanja i praćenja trendova u nautičkoj industriji. Dodatno je istaknula kako je veliki uspjeh što su hrvatske tvrtke na sajmu okupljene pod zajedničkim okriljem nacionalnog paviljona, za razliku od dosadašnjih pojedinačnih nastupa, jer takva prezentacija ostavlja snažniji dojam na posjetitelje i doprinosi ozbiljnijoj percepciji hrvatske nautičke industrije na međunarodnoj sceni.
U organizaciji udruge UHNP te uz podršku Hrvatske turističke zajednice i nekoliko domaćih tvrtki, po četvrti put održana je Croatian Yachting Night, elegantna večera koja okuplja predstavnike hrvatskih tvrtki i njihove inozemne poslovne partnere. Među gostima su bili predstavnici menadžment tvrtki za upravljanje flotama, istaknuti svjetski proizvođači nautičke opreme te čelnici međunarodnih sektorskih udruga ICOMIA i IMCI. Ovo neformalno druženje pruža priliku za ugovaranje suradnji, ali i promociju Hrvatske kao vrhunske nautičke destinacije.
Često ni mi sami ne cijenimo dovoljno rezultate koje postižemo svojim radom. Primjerice hrvatski stručnjaci i tvrtke zaslužni su za realizaciju 15 projekata na jahtama u posljednjih par godina, uključujući novogradnje i remonte, u vrijednosti od 5 do 150 milijuna eura. To su vrlo zahtjevni projekti za jednako zahtjevnu klijentelu, što dodatno naglašava važnost veće podrške regulatornih tijela i strukovnih udruga kako bi nautički sektor, osobito proizvodnja, zauzeo značajniju poziciju na svjetskom tržištu. – dodao je Petričević.
Hrvatska nautička industrija pokazuje da se stručnošću i radom može ravnopravno natjecati s najvećima u svijetu. Sudjelovanje na METS-u, kao i prepoznatljivost domaćih projekata i usluga, jasno poručuje da Hrvatska nije samo turistička destinacija već i ozbiljan sudionik u industriji proizvodnje, remonta i servisa plovila. S daljnjim ulaganjem u obrazovanje, promociju i suradnju između privatnog sektora i državnih institucija, hrvatski nautički sektor ima sve potencijale za jačanje svog utjecaja.