O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sankcionirani VLCC tankeri izlaze iz igre: Rezališta sve bliža

Nove sankcije prema iranskoj floti i smanjenje kineskog uvoza iranske nafte stvaraju pritisak na vlasnike starijih VLCC-ova, od kojih je čak dvije trećine u 2024. prevozilo iransku naftu. Prema Braemaru, 44% ovih tereta obavljali su sankcionirani tankeri, čime je njihov povratak legalne trgovačke rute gotovo nemoguć.

U izvješću Poten & Partners navodi se da bi strože američke sankcije mogle značajno smanjiti iranski izvoz, koji je u 2024. iznosio prosječno 1,5 milijuna barela dnevno. Ova promjena mogla bi povećati potražnju za tankerima izvan sankcija, uključujući one koji prevoze nesankcioniranu naftu iz drugih proizvođača, piše Splash247.com.

Trumpova administracija već je 2019. nametnula puni embargo na iranski izvoz nafte, što je dovelo do drastičnog pada iranskih isporuka. Suprotno tome, administracija Joea Bidena bila je blaža u provedbi sankcija, omogućujući Iranu postupni oporavak izvoza. Ako nova administracija ponovno pooštri sankcije, to bi moglo drastično promijeniti tržište tankera, uključujući porast potražnje za VLCC-ovima koji prevoze nesankcioniranu naftu.

Analiza Jefferiesa sugerira da bi daljnje sankcioniranje dodatnih 85 VLCC-ova s američke “watch liste” povećalo stopu iskorištenosti kapaciteta tankera s 85% na 95%, što bi moglo donijeti značajan porast u prihodima industrije.

Foto: Splash247

Nove sankcije prema iranskoj floti i smanjenje kineskog uvoza iranske nafte stvaraju pritisak na vlasnike starijih VLCC-ova, od kojih je čak dvije trećine u 2024. prevozilo iransku naftu. Prema Braemaru, 44% ovih tereta obavljali su sankcionirani tankeri, čime je njihov povratak legalne trgovačke rute gotovo nemoguć.

U izvješću Poten & Partners navodi se da bi strože američke sankcije mogle značajno smanjiti iranski izvoz, koji je u 2024. iznosio prosječno 1,5 milijuna barela dnevno. Ova promjena mogla bi povećati potražnju za tankerima izvan sankcija, uključujući one koji prevoze nesankcioniranu naftu iz drugih proizvođača, piše Splash247.com.

Trumpova administracija već je 2019. nametnula puni embargo na iranski izvoz nafte, što je dovelo do drastičnog pada iranskih isporuka. Suprotno tome, administracija Joea Bidena bila je blaža u provedbi sankcija, omogućujući Iranu postupni oporavak izvoza. Ako nova administracija ponovno pooštri sankcije, to bi moglo drastično promijeniti tržište tankera, uključujući porast potražnje za VLCC-ovima koji prevoze nesankcioniranu naftu.

Analiza Jefferiesa sugerira da bi daljnje sankcioniranje dodatnih 85 VLCC-ova s američke “watch liste” povećalo stopu iskorištenosti kapaciteta tankera s 85% na 95%, što bi moglo donijeti značajan porast u prihodima industrije.

Foto: Splash247

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here