MSC je pod sve većim pritiskom da promijeni politiku recikliranja brodova i uskladi je s najvišim sigurnosnim i ekološkim standardima.
Međunarodna organizacija NGO Shipbreaking Platform pozvala je MSC, najvećeg svjetskog brodarskog prijevoznika, da promijeni svoju politiku recikliranja brodova. Organizacija tvrdi kako MSC nastavlja prodavati svoje stare brodove posrednicima koji ih preprodaju brodogradilištima u Južnoj Aziji, poznatim po lošim standardima sigurnosti i zaštite okoliša, piše The Maritime Executive.
Prodaja brodova na plažama Južne Azije
U posljednje dvije godine, MSC je poslao 27 svojih brodova na rastavljanje, većinom u brodogradilišta u Alangu, Indija. Među njima su i brodovi MSC Floriana i MSC Giovanna, koji su otplovili iz Španjolske i Turske prema Indiji. Prema NGO Shipbreaking Platformu, ovo predstavlja kršenje europskih i međunarodnih zakona koji zabranjuju izvoz opasnog otpada iz zemalja OECD-a u zemlje izvan OECD-a.
Alang, najveći centar za rastavljanje brodova, ima kapacitet od 4,5 milijuna tona i poznat je po kršenju radničkih i ekoloških standarda. Iako neka brodogradilišta pokušavaju poboljšati svoje prakse, nijedno nije certificirano prema EU Ship Recycling Regulation (SRR).
Pritisci za promjenu
Kao lider u industriji, MSC je pod sve većim pritiskom da promiče sigurnije prakse recikliranja brodova. Iako tvrtka tvrdi da provodi audite prema Hongkonškoj konvenciji (HKC) o sigurnom recikliranju, ta konvencija ne zadovoljava stroge EU standarde.
Njemačka je nedavno pokrenula pravne postupke protiv brodovlasnika zbog ilegalnog izvoza brodova u Južnu Aziju. Analitičari smatraju da bi ovaj slučaj mogao postaviti pravni presedan i prisiliti europske brodovlasnike, uključujući MSC, da prihvate manje prihode od prodaje svojih brodova za rastavljanje.