O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Rusko-kineska trgovina dominira Arktičkim putem

Arktička ruta potvrđuje svoj strateški značaj s rekordnim sezonskim rezultatima.

Arktička plovidba, unatoč pojačanim zapadnim sankcijama, doživjela je snažan rast u 2024. godini. Rusija je povećala obim tranzitnog tereta kroz Sjeverni morski put za gotovo 50% u odnosu na prethodnu godinu. Ova glavna arktička pomorska ruta zabilježila je 97 tranzita s ukupno 3 milijuna tona tereta, što je novi rekord. Ukupna količina tereta, uključujući tranzitni promet i promet iz Rusije, dosegnula je 40 milijuna tona, piše gCaptain.

Dominacija rusko-kineske trgovine

Glavni dio prometa odvija se između Rusije i Kine, što čini 95% ukupnog tranzitnog tereta, odnosno 2,9 milijuna tona. Kina je u 2024. primila 1,9 milijuna tona sirove nafte, što je povećanje od 30% u odnosu na prethodnu godinu. Nafta je transportirana iz Murmanska, Primorska i s naftne platforme Prirazlomnaja.

Sezona tranzita

Sezona tranzita trajala je gotovo četiri mjeseca, no zbog ljetnog leda završila je mjesec dana ranije nego prošle godine. Ukupno 16 tankera izvršilo je 18 putovanja, dok su povratna putovanja iznosila dodatnih 17 plovidbi. Za razliku od 2023., sva su plovila ove godine bila ledolomac klase od Ice 2 do Arc 6, čime su povećani sigurnosni standardi.

Ostali tereti i rekordni kontejnerski promet

Osim nafte, devet brodova za rasuti teret transportiralo je 900.000 tona željezne rude, ugljena i gnojiva, isključivo iz Rusije u Kinu. Kontejnerski promet bilježi značajan rast s ukupno 17 plovidbi, uključujući 14 između Rusije i Kine. Prvi put su Panamax kontejnerski brodovi, kapaciteta do 5.000 kontejnera, koristili Arktički put umjesto Sueskog kanala. Neki brodovi nisu imali ledolomačku klasifikaciju, što ukazuje na sve veću pristupačnost rute.

Uloga nuklearnih ledolomaca

Ruski nuklearni ledolomci ponovno su igrali ključnu ulogu. Tijekom kolovoza, rujna i listopada, brodovi Sibir, Ural i Vajgač pratili su konvoje kroz dijelove s kasnim ljetnim i ranim zimskim ledom. Najnoviji ledolomac, Jakutija, započeo je testiranja, čime ruska flota doseže rekordnih osam ledolomaca. Planira se povećanje na deset brodova do 2030. za cjelogodišnju navigaciju.

Arktička ruta potvrđuje svoj strateški značaj s rekordnim sezonskim rezultatima.

Arktička plovidba, unatoč pojačanim zapadnim sankcijama, doživjela je snažan rast u 2024. godini. Rusija je povećala obim tranzitnog tereta kroz Sjeverni morski put za gotovo 50% u odnosu na prethodnu godinu. Ova glavna arktička pomorska ruta zabilježila je 97 tranzita s ukupno 3 milijuna tona tereta, što je novi rekord. Ukupna količina tereta, uključujući tranzitni promet i promet iz Rusije, dosegnula je 40 milijuna tona, piše gCaptain.

Dominacija rusko-kineske trgovine

Glavni dio prometa odvija se između Rusije i Kine, što čini 95% ukupnog tranzitnog tereta, odnosno 2,9 milijuna tona. Kina je u 2024. primila 1,9 milijuna tona sirove nafte, što je povećanje od 30% u odnosu na prethodnu godinu. Nafta je transportirana iz Murmanska, Primorska i s naftne platforme Prirazlomnaja.

Sezona tranzita

Sezona tranzita trajala je gotovo četiri mjeseca, no zbog ljetnog leda završila je mjesec dana ranije nego prošle godine. Ukupno 16 tankera izvršilo je 18 putovanja, dok su povratna putovanja iznosila dodatnih 17 plovidbi. Za razliku od 2023., sva su plovila ove godine bila ledolomac klase od Ice 2 do Arc 6, čime su povećani sigurnosni standardi.

Ostali tereti i rekordni kontejnerski promet

Osim nafte, devet brodova za rasuti teret transportiralo je 900.000 tona željezne rude, ugljena i gnojiva, isključivo iz Rusije u Kinu. Kontejnerski promet bilježi značajan rast s ukupno 17 plovidbi, uključujući 14 između Rusije i Kine. Prvi put su Panamax kontejnerski brodovi, kapaciteta do 5.000 kontejnera, koristili Arktički put umjesto Sueskog kanala. Neki brodovi nisu imali ledolomačku klasifikaciju, što ukazuje na sve veću pristupačnost rute.

Uloga nuklearnih ledolomaca

Ruski nuklearni ledolomci ponovno su igrali ključnu ulogu. Tijekom kolovoza, rujna i listopada, brodovi Sibir, Ural i Vajgač pratili su konvoje kroz dijelove s kasnim ljetnim i ranim zimskim ledom. Najnoviji ledolomac, Jakutija, započeo je testiranja, čime ruska flota doseže rekordnih osam ledolomaca. Planira se povećanje na deset brodova do 2030. za cjelogodišnju navigaciju.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here