O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MAIB Preporučuje Infracrvene Kamere Nakon Požara na Steni Europe

Požar u strojarnici trajekta Stena Europe, koji se dogodio prošle godine, izazvan je uobičajenim kvarom – curenjem goriva na vruće ispušne komponente. Labava prirubnica na tlačnoj cijevi za gorivo prouzročila je špricanje dizela na ispušni kolektor, što je rezultiralo požarom i značajnom štetom u strojarnici. Prema izvješću britanske Agencije za istraživanje pomorskih nesreća (MAIB), ovaj rizik mogao se ublažiti pravodobnim popravcima, a agencija je preporučila Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO) uvođenje termalnih inspekcija kao obaveze za pregled izolacije ispušnih sustava.

Kronologija Događaja

Dana 11. veljače 2023., u 21:15 sati, trajekt Stena Europe približavao se luci Fishguard kada je došlo do naglog pada tlaka u sustavu goriva glavnog motora na lijevoj strani. Curilo je gorivo, a u roku od jedne minute oglasili su se alarmi za požar i dim u strojarnici i dimnjaku. Treći časnik stroja otkrio je požar na motoru broj tri, te je aktivirao sustav za gašenje požara. Glavni strojar isključio je dotok goriva i obavijestio most o kvaru.

Trajekt se nalazio oko dvije nautičke milje od luke. Na teren su odmah upućene službe HM Coastguarda, vatrogasci, policija i hitna pomoć iz Walesa, dok su čamci za spašavanje RNLI također pritekli u pomoć.

Uzrok Požara i Preporuke

Po dolasku, posada je već ugasila požar, a trajekt je sigurno uplovio u luku koristeći desni propeler i pramčane propelere. Svi putnici i posada, njih ukupno 147, neozlijeđeni su napustili trajekt.

Istragom je utvrđeno da je do curenja goriva došlo zbog labave prirubnice čiji je jedan vijak nedostajao, dok je brtveni prsten bio istisnut. Na motoru je također otkriveno mjesto bez izolacije na ispušnom kolektoru s temperaturom od 400 °C, što je vjerojatno izazvalo zapaljenje goriva.

Foto:RNLI/The Maritime Executive

Daljnji pregledi pokazali su da su motori Stene Europe, zbog starosti, često imali curenja goriva. Isti spoj prirubnice curio je i dva tjedna prije incidenta. U 1995. proizvođač je izdao tehnički bilten s preporukom za popravak, no tehničko osoblje brodara nije bilo pretplaćeno na obavijesti proizvođača i stoga nije bilo svjesno potrebe za unapređenjem.

Tehnološka Unapređenja

Nakon požara, termalne kamere korištene su za pregled strojarnica, otkrivajući brojna mjesta s visokim temperaturama na motorima. MAIB je zaključio da korištenje infracrvenih kamera, umjesto uobičajenih spot-termometara, znatno poboljšava identifikaciju opasnih točaka. Preporučeno je da IMO uvede obavezu njihove primjene tijekom inspekcija.

Poslije nesreće, izvršeni su opsežni popravci i nadogradnje zaštite motora kako bi se osigurala njihova sigurnost.

Požar u strojarnici trajekta Stena Europe, koji se dogodio prošle godine, izazvan je uobičajenim kvarom – curenjem goriva na vruće ispušne komponente. Labava prirubnica na tlačnoj cijevi za gorivo prouzročila je špricanje dizela na ispušni kolektor, što je rezultiralo požarom i značajnom štetom u strojarnici. Prema izvješću britanske Agencije za istraživanje pomorskih nesreća (MAIB), ovaj rizik mogao se ublažiti pravodobnim popravcima, a agencija je preporučila Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO) uvođenje termalnih inspekcija kao obaveze za pregled izolacije ispušnih sustava.

Kronologija Događaja

Dana 11. veljače 2023., u 21:15 sati, trajekt Stena Europe približavao se luci Fishguard kada je došlo do naglog pada tlaka u sustavu goriva glavnog motora na lijevoj strani. Curilo je gorivo, a u roku od jedne minute oglasili su se alarmi za požar i dim u strojarnici i dimnjaku. Treći časnik stroja otkrio je požar na motoru broj tri, te je aktivirao sustav za gašenje požara. Glavni strojar isključio je dotok goriva i obavijestio most o kvaru.

Trajekt se nalazio oko dvije nautičke milje od luke. Na teren su odmah upućene službe HM Coastguarda, vatrogasci, policija i hitna pomoć iz Walesa, dok su čamci za spašavanje RNLI također pritekli u pomoć.

Uzrok Požara i Preporuke

Po dolasku, posada je već ugasila požar, a trajekt je sigurno uplovio u luku koristeći desni propeler i pramčane propelere. Svi putnici i posada, njih ukupno 147, neozlijeđeni su napustili trajekt.

Istragom je utvrđeno da je do curenja goriva došlo zbog labave prirubnice čiji je jedan vijak nedostajao, dok je brtveni prsten bio istisnut. Na motoru je također otkriveno mjesto bez izolacije na ispušnom kolektoru s temperaturom od 400 °C, što je vjerojatno izazvalo zapaljenje goriva.

Foto:RNLI/The Maritime Executive

Daljnji pregledi pokazali su da su motori Stene Europe, zbog starosti, često imali curenja goriva. Isti spoj prirubnice curio je i dva tjedna prije incidenta. U 1995. proizvođač je izdao tehnički bilten s preporukom za popravak, no tehničko osoblje brodara nije bilo pretplaćeno na obavijesti proizvođača i stoga nije bilo svjesno potrebe za unapređenjem.

Tehnološka Unapređenja

Nakon požara, termalne kamere korištene su za pregled strojarnica, otkrivajući brojna mjesta s visokim temperaturama na motorima. MAIB je zaključio da korištenje infracrvenih kamera, umjesto uobičajenih spot-termometara, znatno poboljšava identifikaciju opasnih točaka. Preporučeno je da IMO uvede obavezu njihove primjene tijekom inspekcija.

Poslije nesreće, izvršeni su opsežni popravci i nadogradnje zaštite motora kako bi se osigurala njihova sigurnost.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here