Maritime Safety Committee (MSC) održao je svoju 109. sjednicu u sjedištu IMO-a u Londonu od 2. do 6. prosinca 2024., fokusirajući se na razvoj sigurnosnih propisa za podršku korištenju novih tehnologija i alternativnih goriva kako bi se smanjile emisije s brodova.
Tijekom sjednice, Odbor je primio ažuriranje o radu Correspondence Grupe, koja razvija sigurnosni regulatorni okvir za podršku smanjenju emisija stakleničkih plinova s brodova koristeći nove tehnologije i alternativna goriva. Grupa je analizirala tehničke aspekte, potencijalne opasnosti i rizike povezane s tim inovacijama, kao i nedostatke u postojećim regulacijama, piše Safety4Sea.
Jedna od ključnih točaka bila je dodavanje nove kategorije u popis tehnologija – „izmjenjivi litij-ionski baterijski kontejneri“. Correspondence Grupa će nastaviti s radom i izvijestiti MSC 110.
Izmjene SOLAS poglavlja II-1 i IGF Code-a
Tijekom sjednice, MSC je odobrio nacrte izmjena SOLAS Konvencije poglavlja II-1 kako bi pojasnio da se IGF Code primjenjuje na brodove koji koriste goriva niske točke paljenja, bilo u tekućem ili plinovitom stanju. Ove izmjene će biti predane na usvajanje na MSC 110 u lipnju 2025., a njihova primjena očekuje se 2027.
Uz to, usvojene su izmjene dijelova A i A-1 IGF Code-a, koje se odnose na dizajn brodova, protupožarnu zaštitu, ventilaciju i ostale sigurnosne aspekte. Ove izmjene stupit će na snagu 1. siječnja 2028.
MSC 109 je napravio značajan korak prema osiguravanju sigurnog prijelaza na zelene tehnologije i alternativna goriva, ističući važnost sigurnosti u pomorskom sektoru tijekom energetske tranzicije.