O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kako sigurno ukrcati miješane terete na bulk-carriere?

Američki P&I klub upozorava na zabrinutost zbog ukrcaja gotovih i polugotovih čeličnih proizvoda zajedno s break-bulk, kontejnerskim i projektno specijalnim teretima u istom skladištu bulk-carriera.

Break-bulk i projektni tereti uključuju velike, teške i predimenzionirane predmete, dijelove strojeva, sanduke i terete na kotačima poput kamiona, dizalica i utovarivača. Za razliku od brodova namijenjenih isključivo za ovakve terete, bulk-carrieri nisu opremljeni odgovarajućim sustavima za vezanje i osiguranje, piše Safety4Sea.

Nepravilne dimenzije i težina ovakvih tereta otežavaju njihovo sigurno osiguranje i često zahtijevaju improvizirana rješenja, što posadi otežava nadzor tijekom plovidbe. Tereti na kotačima posebno su rizični zbog sklonosti pomicanju. Stoga se osiguranje ovakvih tereta detaljno regulira Aneksom 4 Kodeksa za slaganje i osiguranje tereta (CSS Code).

Ključne preporuke za siguran ukrcaj tereta:

  1. Plan slaganja tereta treba biti dostupan unaprijed, a oficir zadužen za teret treba unijeti podatke u brodski program stabiliteta kako bi provjerio stabilnost i sigurnost.
  2. Tereti se moraju osigurati u skladu s odobrenim priručnikom za osiguranje tereta (CSM) i pravilima CSS Kodeksa.
  3. Potrebno je osigurati da na brodu postoji odgovarajuća oprema za osiguranje i materijali za vezanje.

Problemi kod nepravilnog osiguranja:

  • Vozila i teški tereti smješteni na drugim teretima mogu deformirati ili oštetiti teret ispod.
  • Osiguranje vozila mora biti individualno na čvrste točke brodske strukture, a ne vezanjem vozila jedno za drugo.
  • Postavljanje podloški (dunnage) ispod tereta osigurava ravnomjerno raspoređivanje težine kako bi se izbjeglo prekoračenje nosivosti brodskih tank-topova.
  • Vezovi trebaju omogućiti zatezanje tijekom plovidbe.

Odgovornost brodovlasnika i kapetana:

Brodovlasnici moraju osigurati da je brod pogodan za prijevoz ovakvih tereta u skladu s klasifikacijskim standardima i zakonskim propisima. Kapetan ima krajnju odgovornost za siguran ukrcaj, slaganje i osiguranje tereta.

Ako određeni tereti nisu u skladu s pravilima, kapetan mora odbiti ukrcaj. Na primjer, nije prihvatljivo ukrcati vozila s gorivom u spremnicima ako brod nije opremljen sustavom za gašenje požara u skladištima.

Osiguravanje stručnjaka za pregled tereta tijekom ukrcaja može spriječiti financijske gubitke, oštećenja broda ili ozljede posade, što višestruko nadmašuje trošak angažiranja stručnog nadzora.

Američki P&I klub upozorava na zabrinutost zbog ukrcaja gotovih i polugotovih čeličnih proizvoda zajedno s break-bulk, kontejnerskim i projektno specijalnim teretima u istom skladištu bulk-carriera.

Break-bulk i projektni tereti uključuju velike, teške i predimenzionirane predmete, dijelove strojeva, sanduke i terete na kotačima poput kamiona, dizalica i utovarivača. Za razliku od brodova namijenjenih isključivo za ovakve terete, bulk-carrieri nisu opremljeni odgovarajućim sustavima za vezanje i osiguranje, piše Safety4Sea.

Nepravilne dimenzije i težina ovakvih tereta otežavaju njihovo sigurno osiguranje i često zahtijevaju improvizirana rješenja, što posadi otežava nadzor tijekom plovidbe. Tereti na kotačima posebno su rizični zbog sklonosti pomicanju. Stoga se osiguranje ovakvih tereta detaljno regulira Aneksom 4 Kodeksa za slaganje i osiguranje tereta (CSS Code).

Ključne preporuke za siguran ukrcaj tereta:

  1. Plan slaganja tereta treba biti dostupan unaprijed, a oficir zadužen za teret treba unijeti podatke u brodski program stabiliteta kako bi provjerio stabilnost i sigurnost.
  2. Tereti se moraju osigurati u skladu s odobrenim priručnikom za osiguranje tereta (CSM) i pravilima CSS Kodeksa.
  3. Potrebno je osigurati da na brodu postoji odgovarajuća oprema za osiguranje i materijali za vezanje.

Problemi kod nepravilnog osiguranja:

  • Vozila i teški tereti smješteni na drugim teretima mogu deformirati ili oštetiti teret ispod.
  • Osiguranje vozila mora biti individualno na čvrste točke brodske strukture, a ne vezanjem vozila jedno za drugo.
  • Postavljanje podloški (dunnage) ispod tereta osigurava ravnomjerno raspoređivanje težine kako bi se izbjeglo prekoračenje nosivosti brodskih tank-topova.
  • Vezovi trebaju omogućiti zatezanje tijekom plovidbe.

Odgovornost brodovlasnika i kapetana:

Brodovlasnici moraju osigurati da je brod pogodan za prijevoz ovakvih tereta u skladu s klasifikacijskim standardima i zakonskim propisima. Kapetan ima krajnju odgovornost za siguran ukrcaj, slaganje i osiguranje tereta.

Ako određeni tereti nisu u skladu s pravilima, kapetan mora odbiti ukrcaj. Na primjer, nije prihvatljivo ukrcati vozila s gorivom u spremnicima ako brod nije opremljen sustavom za gašenje požara u skladištima.

Osiguravanje stručnjaka za pregled tereta tijekom ukrcaja može spriječiti financijske gubitke, oštećenja broda ili ozljede posade, što višestruko nadmašuje trošak angažiranja stručnog nadzora.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here