Kraj godine na tržištu rasutih tereta obilježen je različitim trendovima među regijama
Baltic Exchange objavio je svoj tjedni izvještaj o kretanjima na tržištu rasutih tereta za razdoblje od 16. do 20. prosinca, s detaljima o performansama glavnih brodskih segmenata, piše Safety4Sea.
Capesize
Tjedan je započeo optimistično, ali ubrzo je zabilježeno slabljenje, posebice na pacifičkom tržištu zbog prevelike ponude tonaže. Indeks C5 pao je s $7,34 u ponedjeljak na $6,385 krajem tjedna, jer su vlasnici pokušavali osigurati ugovore prije božićnih praznika. Na rutama iz Južnog Brazila i Zapadne Afrike prema Kini zabilježen je rast zbog povećanja tereta za siječanj i smanjenja broja brodova u balastu, što je podiglo indeks C3 na $16,950. Ukupno, indeks BCI 5TC povećao se za $299, završivši na $9,244.
Panamax
Atlantsko tržište nastavilo je s rastom cijena zbog smanjene ponude tonaže i stabilne potražnje za mineralima. Na sjeveru Atlantika, stope od $10,500 dogovorene su za transatlantske prijevoze žitarica na brodovima od 82,000-dwt, dok su fronthaul aktivnosti ostale uglavnom nepromijenjene. U Aziji, tržište je bilo pod pritiskom zbog povećanja tonaže i slabe potražnje. Dogovori su uključivali $5,500 za NoPac krug iz Kine i $3,250 za prijevoz ugljena iz Indonezije u Kinu na starijem plovilu od 75,000-dwt. Aktivnosti za dugoročne ugovore bile su ograničene, ali zabilježeno je da je brod od 82,000-dwt iz Japana osigurao stopu od $12,000 za razdoblje od 14/15 mjeseci.
Ultramax/Supramax
Kraj godine donio je malo optimizma, a osnovni tržišni uvjeti ostali su nepromijenjeni. U Sjevernom Atlantiku, brod od 61,000-dwt dogovorio je prijevoz iz Zaljeva SAD-a prema Dalekom istoku za $18,750. Južnije, u Istočnoj Južnoj Americi, tržište je bilo suzdržano, s dogovorima od $14,500 plus bonus od $450,000 za brod od 63,000-dwt prema Arapskom zaljevu. Azijsko tržište nastavilo je bilježiti pad zbog prevelike ponude brodova, s dogovorima od $13,000 za brod iz Gresika prema Filipinima i $10,750 za prijevoz iz Indonezije prema Kini. Indijski ocean također je bio pod pritiskom, s dogovorima od $16,000 za brod od 61,000-dwt iz Južne Afrike prema Pakistanu.