O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

ILO izvješće: Rekordan broj napuštanja posade otkriva ozbiljnu krizu u pomorstvu

Prema Međunarodnoj organizaciji rada (ILO), u 2024. godini prijavljeno je čak 310 slučajeva napuštanja posade, što predstavlja najveći broj ikada zabilježen u jednoj godini. Ukupan broj slučajeva zabilježenih u zajedničkoj IMO/ILO bazi podataka od 2004. godine iznosi 1.145, a pogođeno je ukupno 16.569 pomoraca.

Pregled incidenata

Od ukupnog broja prijavljenih incidenata:

  • 641 slučaj je riješen
  • 210 slučajeva je osporeno
  • 113 slučajeva je neaktivno
  • 181 slučaj ostaje neriješen

Od 2017. godine broj prijavljenih slučajeva raste, a pandemija COVID-19 dodatno je pogoršala situaciju, uzrokujući porast incidenata zbog otežanih smjena posade i financijskih problema brodarskih tvrtki, piše Safety4Sea.

2024. godina: Rekordni brojevi

Od 1. siječnja do 20. prosinca 2024. zabilježeno je 310 slučajeva napuštanja, od kojih 144 nisu imala obvezno financijsko jamstvo. Ovaj broj značajno premašuje 142 slučaja iz 2023. godine.

Među prijavljenim slučajevima u 2024. godini, 13 je uključivalo napuštanje ribara, što dodatno ističe širinu problema.

Utjecaj izmjena MLC-a iz 2014. godine

Nakon stupanja na snagu izmjena Pomorske radne konvencije (MLC, 2006) u siječnju 2017., kojima se uvodi financijsko osiguranje u slučajevima napuštanja, prijavljeno je 874 slučaja. Međutim, čak i uz te izmjene, određeni broj država zastave nije prihvatio ove obveze.

Od 2017. do 2024., zabilježeno je 35 slučajeva napuštanja gdje je država zastave bila stranka MLC-a, ali nije podnijela izjavu o prihvaćanju izmjena iz 2014. godine. Samo 15 od tih slučajeva je riješeno, dok su ostali i dalje u sporu.

Poziv na hitnu akciju

ILO poziva države zastave koje nisu prihvatile izmjene MLC-a iz 2014. da to učine što je prije moguće kako bi se osigurala zaštita prava pomoraca.

IMO i ILO također su usvojili smjernice 2022. godine kako bi poboljšali uvjete za pomorce, uključujući ubrzavanje rješavanja slučajeva, osiguranje plaćanja zaostataka plaća i olakšavanje repatrijacije.

Prema Međunarodnoj organizaciji rada (ILO), u 2024. godini prijavljeno je čak 310 slučajeva napuštanja posade, što predstavlja najveći broj ikada zabilježen u jednoj godini. Ukupan broj slučajeva zabilježenih u zajedničkoj IMO/ILO bazi podataka od 2004. godine iznosi 1.145, a pogođeno je ukupno 16.569 pomoraca.

Pregled incidenata

Od ukupnog broja prijavljenih incidenata:

  • 641 slučaj je riješen
  • 210 slučajeva je osporeno
  • 113 slučajeva je neaktivno
  • 181 slučaj ostaje neriješen

Od 2017. godine broj prijavljenih slučajeva raste, a pandemija COVID-19 dodatno je pogoršala situaciju, uzrokujući porast incidenata zbog otežanih smjena posade i financijskih problema brodarskih tvrtki, piše Safety4Sea.

2024. godina: Rekordni brojevi

Od 1. siječnja do 20. prosinca 2024. zabilježeno je 310 slučajeva napuštanja, od kojih 144 nisu imala obvezno financijsko jamstvo. Ovaj broj značajno premašuje 142 slučaja iz 2023. godine.

Među prijavljenim slučajevima u 2024. godini, 13 je uključivalo napuštanje ribara, što dodatno ističe širinu problema.

Utjecaj izmjena MLC-a iz 2014. godine

Nakon stupanja na snagu izmjena Pomorske radne konvencije (MLC, 2006) u siječnju 2017., kojima se uvodi financijsko osiguranje u slučajevima napuštanja, prijavljeno je 874 slučaja. Međutim, čak i uz te izmjene, određeni broj država zastave nije prihvatio ove obveze.

Od 2017. do 2024., zabilježeno je 35 slučajeva napuštanja gdje je država zastave bila stranka MLC-a, ali nije podnijela izjavu o prihvaćanju izmjena iz 2014. godine. Samo 15 od tih slučajeva je riješeno, dok su ostali i dalje u sporu.

Poziv na hitnu akciju

ILO poziva države zastave koje nisu prihvatile izmjene MLC-a iz 2014. da to učine što je prije moguće kako bi se osigurala zaštita prava pomoraca.

IMO i ILO također su usvojili smjernice 2022. godine kako bi poboljšali uvjete za pomorce, uključujući ubrzavanje rješavanja slučajeva, osiguranje plaćanja zaostataka plaća i olakšavanje repatrijacije.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here