OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

DNV: Biogoriva obećavaju, ali suočavaju se s izazovima opskrbe

Unatoč velikom potencijalu biogoriva, njihova budućnost ovisi o dostupnosti održive biomase i konkurenciji s drugim sektorima

DNV je u svojem izvještaju “Biogoriva u pomorstvu” istaknuo da ključna biogoriva poput FAME-a i HVO-a imaju značajan potencijal za smanjenje emisija stakleničkih plinova, ali njihova dostupnost i logistički izazovi mogli bi ograničiti širu primjenu u budućnosti, piše Safety4Sea.

Na temelju anketa i intervjua s osam dobavljača biogoriva i dvanaest brodarskih tvrtki, izvješće je identificiralo više od 60 lokacija diljem svijeta koje su od 2015. izvele operacije bunkera s biogorivima. Procjenjuje se da su luke Rotterdam i Singapur u 2023. godini činile polovicu ukupne opskrbe brodova biogorivima.

HTML Code here

Ograničena upotreba dana

Unatoč sve većem broju luka koje nude biogoriva, njihova primjena u pomorstvu još uvijek je ograničena. U 2023. godini pomorski sektor potrošio je samo 0,7 milijuna tona naftnog ekvivalenta (Mtoe) tekućih biogoriva, što čini samo 0,6% globalne opskrbe biogorivima i 0,3% ukupne potrošnje energije u brodarstvu.

Biogoriva nude značajan potencijal za usklađivanje s regulatornim okvirima poput CII, EU ETS-a i FuelEU Maritime. Međutim, za ostvarenje ovih koristi, biogoriva moraju zadovoljiti stroge kriterije održivosti i dokazati svoj doprinos smanjenju emisija putem dokumenata poput Potvrde o održivosti (Proof of Sustainability).

Ključni izazovi opskrbe

DNV je identificirao četiri glavna ograničenja na strani opskrbe koja utječu na tržište biogoriva u brodarstvu:

  1. Nedostatak sirovina – Dostupnost sirovina, posebno otpada poput korištenog jestivog ulja (UCO), postaje kritičan izazov za proizvodnju naprednih biogoriva.
  2. Kriteriji održivosti – Regulativa EU zahtijeva da biogoriva ne dolaze iz prehrambenih ili stočnih usjeva. To značajno utječe na obim prihvatljivih biogoriva za pomorstvo.
  3. Logistički izazovi – Ograničeni volumen biogoriva koči razvoj infrastrukture za mješovita goriva. Na primjer, FAME zahtijeva posebne tankere i uvjete skladištenja, dok je HVO šire prihvaćen.
  4. Konkurencija s drugim sektorima – Zrakoplovstvo i cestovni promet često nude veće marže i stabilniju potražnju za biogorivima, čineći ih privlačnijim tržištima za dobavljače.
Izvor: DNV/Safety4Sea

Biogoriva poput FAME-a i HVO-a tehnički su kompatibilna, ali njihova primjena varira od broda do broda. Potrebno je temeljito procijeniti kvalitetu goriva kako bi se izbjegla oštećenja opreme i gubitak snage na brodovima.

Unatoč velikom potencijalu biogoriva, njihova budućnost ovisi o dostupnosti održive biomase i konkurenciji s drugim sektorima

DNV je u svojem izvještaju “Biogoriva u pomorstvu” istaknuo da ključna biogoriva poput FAME-a i HVO-a imaju značajan potencijal za smanjenje emisija stakleničkih plinova, ali njihova dostupnost i logistički izazovi mogli bi ograničiti širu primjenu u budućnosti, piše Safety4Sea.

Na temelju anketa i intervjua s osam dobavljača biogoriva i dvanaest brodarskih tvrtki, izvješće je identificiralo više od 60 lokacija diljem svijeta koje su od 2015. izvele operacije bunkera s biogorivima. Procjenjuje se da su luke Rotterdam i Singapur u 2023. godini činile polovicu ukupne opskrbe brodova biogorivima.

Ograničena upotreba dana

Unatoč sve većem broju luka koje nude biogoriva, njihova primjena u pomorstvu još uvijek je ograničena. U 2023. godini pomorski sektor potrošio je samo 0,7 milijuna tona naftnog ekvivalenta (Mtoe) tekućih biogoriva, što čini samo 0,6% globalne opskrbe biogorivima i 0,3% ukupne potrošnje energije u brodarstvu.

HTML Code here

Biogoriva nude značajan potencijal za usklađivanje s regulatornim okvirima poput CII, EU ETS-a i FuelEU Maritime. Međutim, za ostvarenje ovih koristi, biogoriva moraju zadovoljiti stroge kriterije održivosti i dokazati svoj doprinos smanjenju emisija putem dokumenata poput Potvrde o održivosti (Proof of Sustainability).

Ključni izazovi opskrbe

DNV je identificirao četiri glavna ograničenja na strani opskrbe koja utječu na tržište biogoriva u brodarstvu:

  1. Nedostatak sirovina – Dostupnost sirovina, posebno otpada poput korištenog jestivog ulja (UCO), postaje kritičan izazov za proizvodnju naprednih biogoriva.
  2. Kriteriji održivosti – Regulativa EU zahtijeva da biogoriva ne dolaze iz prehrambenih ili stočnih usjeva. To značajno utječe na obim prihvatljivih biogoriva za pomorstvo.
  3. Logistički izazovi – Ograničeni volumen biogoriva koči razvoj infrastrukture za mješovita goriva. Na primjer, FAME zahtijeva posebne tankere i uvjete skladištenja, dok je HVO šire prihvaćen.
  4. Konkurencija s drugim sektorima – Zrakoplovstvo i cestovni promet često nude veće marže i stabilniju potražnju za biogorivima, čineći ih privlačnijim tržištima za dobavljače.
Izvor: DNV/Safety4Sea

Biogoriva poput FAME-a i HVO-a tehnički su kompatibilna, ali njihova primjena varira od broda do broda. Potrebno je temeljito procijeniti kvalitetu goriva kako bi se izbjegla oštećenja opreme i gubitak snage na brodovima.

MOŽE VAS ZANIMATI