O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Statistika otkriva alarmantan problem smrtnosti u zatvorenim prostorima na brodovima

Od 1996. godine, u nesrećama povezanim sa zatvorenim prostorima na brodovima smrtno je stradalo čak 350 ljudi, što ukazuje na kontinuiranu potrebu za poboljšanjem sigurnosnih mjera

Prema sigurnosnim statistikama InterManagera, od 1996. godine do siječnja 2025., u zatvorenim prostorima na brodovima život je izgubilo oko 350 pomoraca i radnika trećih strana. Samo od 2022. godine dogodile su se 43 nesreće, koje su rezultirale s 70 smrtnih slučajeva, piše Safety4Sea.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Gard P&I Club ističe da, iako poboljšanja u prijavljivanju i istraživanju nesreća mogu djelomično objasniti ove brojeve, ukupan broj smrtnih slučajeva u zatvorenim prostorima i dalje ostaje zabrinjavajuće visok.

Važno je napomenuti da nesreće ne pogađaju samo neiskusne radnike. Često stradaju članovi zapovjedničkog tima broda, uključujući zapovjednike i prve časnike. Također, nesreće u zatvorenim prostorima često uključuju i lučke radnike.

Statistike pokazuju da se više od 40% nesreća dogodilo na brodovima za prijevoz rasutog tereta, prvenstveno u skladištima ili pristupima skladištima. Međutim, slični incidenti zabilježeni su i na tankerima te ostalim teretnim brodovima.

InterManager je u lipnju 2024. godine izrazio zabrinutost zbog ovih nesreća i podnio izvještaj Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO). U rujnu 2024., IMO-ov Pododbor za prijevoz tereta (CCC 10) predstavio je izmijenjenu verziju Rezolucije A.1050(27), s dodatnim preporukama za ulazak u zatvorene prostore.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Ključne izmjene uključuju:

  • Pojačanu obuku i osviještenost za odgovorne osobe.
  • Evidenciju zatvorenih prostora, specifičnu za svaki brod, koja ocjenjuje opasnosti i sadrži mjere za ublažavanje rizika.
  • Deklaraciju o teretu, dostupnu zapovjedniku, s informacijama o opasnostima.
  • Preciznije planiranje aktivnosti kako bi se smanjio rizik od žurbe i paralelnih operacija.
  • Poboljšane procedure ulaska koje uključuju obavještavanje i edukaciju lučkog osoblja.
  • Redovno testiranje atmosfere, uključujući mjerenje ugljičnog dioksida uz standardna ispitivanja kisika, zapaljivosti i toksičnosti.
  • Plan za hitne slučajeve koji se redovito vježba i strogo poštuje u kriznim situacijama.

Ove preporuke trebale bi biti finalno odobrene na sjednici IMO-a u proljeće 2025. Operateri brodova potiču se da odmah počnu s implementacijom izmjena i prilagodbom procedura kako bi se smanjio broj nesreća.

Od 1996. godine, u nesrećama povezanim sa zatvorenim prostorima na brodovima smrtno je stradalo čak 350 ljudi, što ukazuje na kontinuiranu potrebu za poboljšanjem sigurnosnih mjera

Prema sigurnosnim statistikama InterManagera, od 1996. godine do siječnja 2025., u zatvorenim prostorima na brodovima život je izgubilo oko 350 pomoraca i radnika trećih strana. Samo od 2022. godine dogodile su se 43 nesreće, koje su rezultirale s 70 smrtnih slučajeva, piše Safety4Sea.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Gard P&I Club ističe da, iako poboljšanja u prijavljivanju i istraživanju nesreća mogu djelomično objasniti ove brojeve, ukupan broj smrtnih slučajeva u zatvorenim prostorima i dalje ostaje zabrinjavajuće visok.

Važno je napomenuti da nesreće ne pogađaju samo neiskusne radnike. Često stradaju članovi zapovjedničkog tima broda, uključujući zapovjednike i prve časnike. Također, nesreće u zatvorenim prostorima često uključuju i lučke radnike.

Statistike pokazuju da se više od 40% nesreća dogodilo na brodovima za prijevoz rasutog tereta, prvenstveno u skladištima ili pristupima skladištima. Međutim, slični incidenti zabilježeni su i na tankerima te ostalim teretnim brodovima.

InterManager je u lipnju 2024. godine izrazio zabrinutost zbog ovih nesreća i podnio izvještaj Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO). U rujnu 2024., IMO-ov Pododbor za prijevoz tereta (CCC 10) predstavio je izmijenjenu verziju Rezolucije A.1050(27), s dodatnim preporukama za ulazak u zatvorene prostore.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Ključne izmjene uključuju:

  • Pojačanu obuku i osviještenost za odgovorne osobe.
  • Evidenciju zatvorenih prostora, specifičnu za svaki brod, koja ocjenjuje opasnosti i sadrži mjere za ublažavanje rizika.
  • Deklaraciju o teretu, dostupnu zapovjedniku, s informacijama o opasnostima.
  • Preciznije planiranje aktivnosti kako bi se smanjio rizik od žurbe i paralelnih operacija.
  • Poboljšane procedure ulaska koje uključuju obavještavanje i edukaciju lučkog osoblja.
  • Redovno testiranje atmosfere, uključujući mjerenje ugljičnog dioksida uz standardna ispitivanja kisika, zapaljivosti i toksičnosti.
  • Plan za hitne slučajeve koji se redovito vježba i strogo poštuje u kriznim situacijama.

Ove preporuke trebale bi biti finalno odobrene na sjednici IMO-a u proljeće 2025. Operateri brodova potiču se da odmah počnu s implementacijom izmjena i prilagodbom procedura kako bi se smanjio broj nesreća.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here