Najveći svjetski operateri kontejnerskog prijevoza i njihovi investitori s oprezom prate mogući povratak na rutu kroz Crveno more i Sueski kanal nakon godinu dana profitabilnog preusmjeravanja. Međutim, stručnjaci ističu da se taj povratak neće dogoditi brzo.
Krajem 2023. godine, napadi hutista prisilili su brodare na preusmjeravanje oko Rta Dobre nade, što je znatno produljilo plovidbu. Posljedica je bila neočekivano zbijeno tržište s rastom vozarina. No, s očekivanim povratkom na staru rutu, izazovi za zaradu ponovno dolaze u prvi plan, piše The Maritime Executive.
Primirje u Gazi donijelo je obećanje hutista da će obustaviti napade na brodove. Međutim, analitičari već predviđaju pad vozarina i smanjenje potražnje, što je rezultiralo padom dionica nekih prijevozničkih kompanija. Na primjer, Maersk je izgubio oko 10% svoje vrijednosti dionica od početka glasina o primirju, dok je Zim, izraelski brodar, zabilježio pad od čak 25%.
Ipak, sigurnost brodova u Crvenom moru još uvijek nije zajamćena. Stabilnost primirja ovisi o političkim pregovorima između Izraela i Hamasa, kao i o suzdržavanju SAD-a i UK-a od vojnih napada na hutiste. Pomorski konzultanti upozoravaju da će smanjenje rizika biti postignuto postupno, uz potencijalne sporadične napade.
Za brodarske kompanije i njihove investitore, trenutni prioriteti uključuju prilagodbu strategija kako bi se smanjio utjecaj na zaradu, uz istovremeno praćenje sigurnosnih izazova na ovom ključnom trgovačkom pravcu.