O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Iz Šangaja do Rijeke: Dvije nove STS dizalice stižu na Rijeka Gateway

IZVORNovi

Terminal Rijeka Gateway ulazi u završnu fazu razvoja, s dolaskom ključne opreme koja će osigurati modernu i održivu budućnost kontejnerskog transporta na Kvarneru

Zagrebačka obala u Rijeci uskoro će dobiti još dvije velike dizalice za prekrcaj kontejnera, čime će ključna oprema terminala Rijeka Gateway (RGW) biti u potpunosti kompletirana. Dizalice su na putu iz Šangaja i prema planu bi trebale stići 7. veljače, potvrđeno je iz RGW-a. Trenutno se brod “Zhen Hua 32”, koji ih prevozi, nalazi između zapadne obale Afrike i Cabo Verde.

Ovaj dolazak označava završetak faze nabave opreme za terminal, koji je već ranije primio prve dvije obalne dizalice (STS), 15 terminalskih dizalica (RTG) i dvije željezničke dizalice (RMG). S novim pojačanjem, kontejnerski terminal ulazi u fazu završnog testiranja i priprema za komercijalni rad, piše Novi List.

Završna testiranja i tehnološka unapređenja

Iz RGW-a ističu da su dizalice uspješno sastavljene i trenutno prolaze testiranja. Uz to, terminal je dobio i dodatnu opremu, uključujući dohvatne dizače kontejnera (Reach Stackers), električne terminalske traktore i pripadajuće prikolice, koji će služiti za testiranje i obuku zaposlenika.

Uz napredak u infrastrukturi, završeni su i ključni građevinski radovi – skladišni prostor je u završnoj fazi, glavna trafostanica je puštena u rad, a terminal je opremljen privatnom 5G mrežom i podatkovnim centrom. Digitalna povezanost svih sustava osigurava brže i efikasnije poslovanje.

Održivost i smanjenje utjecaja na okoliš

Jedan od najvažnijih aspekata razvoja terminala jest održivost. Rijeka Gateway koristi isključivo električnu energiju iz obnovljivih izvora, smanjujući emisije CO2 za 60% u odnosu na klasične terminale. Sve dizalice su potpuno električne, a brodovi će moći koristiti kopneno napajanje umjesto vlastitih motora, smanjujući buku i emisije.

Dodatno, primijenjene su tehnologije za smanjenje svjetlosnog i zvučnog zagađenja. Dizalice koriste “soft landing” sustav kako bi manipulacija kontejnerima bila tiša, a zvučni signali opreme emitiraju bijeli šum umjesto standardnog pištanja.

Budućnost terminala i kapaciteti

Prvi kontejnerski prekrcaji na Rijeka Gateway terminalu očekuju se u drugoj polovici 2025. godine. U prvoj fazi, terminal će moći rukovati između 500.000 i 650.000 kontejnerskih jedinica (TEU), dok se u drugoj fazi kapacitet planira povećati na milijun TEU-a.

Terminal je u vlasništvu APM Terminalsa (Maersk grupa) s 51% udjela i domaće tvrtke ENNA Logic s 49% udjela. Planirano ulaganje u prvoj fazi iznosi 200 milijuna eura, dok će se u drugoj fazi uložiti dodatnih 180 milijuna eura.

Osim modernizacije lučke infrastrukture, Rijeka Gateway donosi i značajnu ekonomsku korist. Očekuje se direktno zapošljavanje oko 300 ljudi, uz dodatna radna mjesta u logističkom sektoru i povezanim industrijama.

S dolaskom novih dizalica, Rijeka Gateway se profilira kao jedan od najsuvremenijih terminala u regiji, spreman za buduće izazove globalnog kontejnerskog prometa.

Terminal Rijeka Gateway ulazi u završnu fazu razvoja, s dolaskom ključne opreme koja će osigurati modernu i održivu budućnost kontejnerskog transporta na Kvarneru

Zagrebačka obala u Rijeci uskoro će dobiti još dvije velike dizalice za prekrcaj kontejnera, čime će ključna oprema terminala Rijeka Gateway (RGW) biti u potpunosti kompletirana. Dizalice su na putu iz Šangaja i prema planu bi trebale stići 7. veljače, potvrđeno je iz RGW-a. Trenutno se brod “Zhen Hua 32”, koji ih prevozi, nalazi između zapadne obale Afrike i Cabo Verde.

Ovaj dolazak označava završetak faze nabave opreme za terminal, koji je već ranije primio prve dvije obalne dizalice (STS), 15 terminalskih dizalica (RTG) i dvije željezničke dizalice (RMG). S novim pojačanjem, kontejnerski terminal ulazi u fazu završnog testiranja i priprema za komercijalni rad, piše Novi List.

Završna testiranja i tehnološka unapređenja

Iz RGW-a ističu da su dizalice uspješno sastavljene i trenutno prolaze testiranja. Uz to, terminal je dobio i dodatnu opremu, uključujući dohvatne dizače kontejnera (Reach Stackers), električne terminalske traktore i pripadajuće prikolice, koji će služiti za testiranje i obuku zaposlenika.

Uz napredak u infrastrukturi, završeni su i ključni građevinski radovi – skladišni prostor je u završnoj fazi, glavna trafostanica je puštena u rad, a terminal je opremljen privatnom 5G mrežom i podatkovnim centrom. Digitalna povezanost svih sustava osigurava brže i efikasnije poslovanje.

Održivost i smanjenje utjecaja na okoliš

Jedan od najvažnijih aspekata razvoja terminala jest održivost. Rijeka Gateway koristi isključivo električnu energiju iz obnovljivih izvora, smanjujući emisije CO2 za 60% u odnosu na klasične terminale. Sve dizalice su potpuno električne, a brodovi će moći koristiti kopneno napajanje umjesto vlastitih motora, smanjujući buku i emisije.

Dodatno, primijenjene su tehnologije za smanjenje svjetlosnog i zvučnog zagađenja. Dizalice koriste “soft landing” sustav kako bi manipulacija kontejnerima bila tiša, a zvučni signali opreme emitiraju bijeli šum umjesto standardnog pištanja.

Budućnost terminala i kapaciteti

Prvi kontejnerski prekrcaji na Rijeka Gateway terminalu očekuju se u drugoj polovici 2025. godine. U prvoj fazi, terminal će moći rukovati između 500.000 i 650.000 kontejnerskih jedinica (TEU), dok se u drugoj fazi kapacitet planira povećati na milijun TEU-a.

Terminal je u vlasništvu APM Terminalsa (Maersk grupa) s 51% udjela i domaće tvrtke ENNA Logic s 49% udjela. Planirano ulaganje u prvoj fazi iznosi 200 milijuna eura, dok će se u drugoj fazi uložiti dodatnih 180 milijuna eura.

Osim modernizacije lučke infrastrukture, Rijeka Gateway donosi i značajnu ekonomsku korist. Očekuje se direktno zapošljavanje oko 300 ljudi, uz dodatna radna mjesta u logističkom sektoru i povezanim industrijama.

S dolaskom novih dizalica, Rijeka Gateway se profilira kao jedan od najsuvremenijih terminala u regiji, spreman za buduće izazove globalnog kontejnerskog prometa.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here