O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

U luci Rotterdam potražnja za LNG gorivom porasla 52% u 2024.

Luka Rotterdam zabilježila je značajan porast potražnje za ukapljenim prirodnim plinom (LNG) kao brodskim gorivom, pri čemu je količina bunkera u 2024. porasla za 52%, dosegnuvši 0,94 milijuna kubičnih metara u odnosu na 0,62 milijuna kubičnih metara u 2023. godini. Ovaj skok dolazi nakon prethodnog pada potražnje uzrokovanog visokim cijenama plina.

Ukupna količina brodskih goriva bunkeriranih u Rotterdamu u 2024. godini iznosila je 9,8 milijuna tona, što predstavlja blagi pad u odnosu na 9,9 milijuna tona iz 2023. godine. Potražnja za tradicionalnim gorivima, uključujući teška loživa ulja i morski plinski ulje, smanjila se za 0,9% u odnosu na prethodnu godinu.

Osim LNG-a, značajan porast zabilježila je i potražnja za bio-metanolom. Nakon prvog bunkera bio-metanola u Rotterdamu 2023. godine, u 2024. je potražnja narasla na gotovo 4.000 tona, što predstavlja značajan skok u odnosu na 750 tona iz prethodne godine, piše Offshore Energy.

Unatoč rastu na početku 2024., potražnja za bio-mješavinama goriva doživjela je pad u drugoj polovici godine, posebno kod bio-mješavina vrlo niskog sumpornog goriva (VLSFO), koje čini najveći udio u bio-blendovima. Ovaj pad se pripisuje povećanoj dostupnosti bio-goriva u Aziji nakon što je Europska unija uvela carine na kineski bio-dizel.

U posljednje dvije godine, europsko tržište bio-goriva bilo je preplavljeno uvozom biogoriva iz otpadnog ulja za kuhanje (UCO) iz Kine, što je dovelo do pada cijena s 2.250 eura po toni na samo 1.100 eura. Zbog toga je EU ove godine uvela carinske mjere kako bi ograničila uvoz sumnjivih bio-goriva.

Povratak LNG-a kao ključnog brodskog goriva u Rotterdamu potvrđuje trend prema čišćim alternativama, dok rast bio-metanola ukazuje na rastuću ulogu obnovljivih izvora energije u pomorskoj industriji. Ipak, budućnost bio-blendova ostaje nesigurna zbog regulacija i promjena na globalnom tržištu.

Luka Rotterdam zabilježila je značajan porast potražnje za ukapljenim prirodnim plinom (LNG) kao brodskim gorivom, pri čemu je količina bunkera u 2024. porasla za 52%, dosegnuvši 0,94 milijuna kubičnih metara u odnosu na 0,62 milijuna kubičnih metara u 2023. godini. Ovaj skok dolazi nakon prethodnog pada potražnje uzrokovanog visokim cijenama plina.

Ukupna količina brodskih goriva bunkeriranih u Rotterdamu u 2024. godini iznosila je 9,8 milijuna tona, što predstavlja blagi pad u odnosu na 9,9 milijuna tona iz 2023. godine. Potražnja za tradicionalnim gorivima, uključujući teška loživa ulja i morski plinski ulje, smanjila se za 0,9% u odnosu na prethodnu godinu.

Osim LNG-a, značajan porast zabilježila je i potražnja za bio-metanolom. Nakon prvog bunkera bio-metanola u Rotterdamu 2023. godine, u 2024. je potražnja narasla na gotovo 4.000 tona, što predstavlja značajan skok u odnosu na 750 tona iz prethodne godine, piše Offshore Energy.

Unatoč rastu na početku 2024., potražnja za bio-mješavinama goriva doživjela je pad u drugoj polovici godine, posebno kod bio-mješavina vrlo niskog sumpornog goriva (VLSFO), koje čini najveći udio u bio-blendovima. Ovaj pad se pripisuje povećanoj dostupnosti bio-goriva u Aziji nakon što je Europska unija uvela carine na kineski bio-dizel.

U posljednje dvije godine, europsko tržište bio-goriva bilo je preplavljeno uvozom biogoriva iz otpadnog ulja za kuhanje (UCO) iz Kine, što je dovelo do pada cijena s 2.250 eura po toni na samo 1.100 eura. Zbog toga je EU ove godine uvela carinske mjere kako bi ograničila uvoz sumnjivih bio-goriva.

Povratak LNG-a kao ključnog brodskog goriva u Rotterdamu potvrđuje trend prema čišćim alternativama, dok rast bio-metanola ukazuje na rastuću ulogu obnovljivih izvora energije u pomorskoj industriji. Ipak, budućnost bio-blendova ostaje nesigurna zbog regulacija i promjena na globalnom tržištu.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here