O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Indija ulaže 3 milijarde dolara u razvoj pomorskog sektora

Indijska vlada namjerava značajno ojačati svoju pomorsku industriju, osiguravši oko 6 milijardi dolara za sektor brodarstva u proračunu za 2025.-2026. godinu. Od tog iznosa, 3 milijarde dolara bit će usmjereno u novi Pomorski razvojni fond (MDF), koji će financirati nabavu brodova i povećanje indijske flote pod domaćom zastavom. Cilj je do 2047. godine povećati udio indijskih brodova na svjetskom tržištu na 20%, smanjujući ovisnost o stranim prijevoznicima i poboljšavajući trgovinsku bilancu zemlje.

Prema indijskom Ministarstvu luka, brodarstva i unutarnjih plovnih putova (MoPSW), očekuje se da će do 2030. godine MDF privući do 17 milijardi dolara ulaganja u pomorski sektor. Ministar Sarbananda Sonowal istaknuo je kako će ova sredstva omogućiti modernizaciju, automatizaciju i razvoj ključne pomorske infrastrukture.

Poticanje domaće brodogradnje

Uz jačanje flote, vlada značajno podupire i domaću brodogradnju. Planirano je otvaranje brodograđevnih klastera u pet saveznih država, s ukupnim kapacitetom proizvodnje do 1,2 milijuna bruto tona godišnje. Cilj je pozicionirati Indiju među deset najvećih brodograđevnih nacija do 2030. godine.

Kako bi podržala ovaj cilj, vlada će financirati gradnju lukobrana i jaružanje u planiranim klasterima, dok će zemljište za brodogradilišta biti dostupno uz 10-godišnje oslobođenje od najamnine ili uz minimalne naknade. Dodatnih 700 milijuna dolara namijenjeno je modernizaciji i automatizaciji postojećih brodogradilišta.

Poticaji za brodogradilišta i reciklažu brodova

Indijska vlada je također produljila program financijske pomoći za brodogradnju (SBFAP) s dodatnih 2 milijarde dolara. Ova mjera smanjuje operativne troškove domaćih brodogradilišta i omogućuje im konkurentnost na globalnom tržištu.

Posebno se ističe i novi program poticaja za reciklažu brodova, tzv. Shipbreaking Credit Note. Prema ovoj shemi, brodovlasnici će dobiti povrat od 40% vrijednosti starog broda prilikom njegova rezanja, koji će potom moći iskoristiti kao kredit za kupnju novog, modernog broda iz indijskih brodogradilišta.

Ovim mjerama Indija nastoji osigurati stabilan rast pomorske industrije, povećati konkurentnost svojih brodogradilišta i osigurati dugoročnu održivost domaće trgovačke flote.

Indijska vlada namjerava značajno ojačati svoju pomorsku industriju, osiguravši oko 6 milijardi dolara za sektor brodarstva u proračunu za 2025.-2026. godinu. Od tog iznosa, 3 milijarde dolara bit će usmjereno u novi Pomorski razvojni fond (MDF), koji će financirati nabavu brodova i povećanje indijske flote pod domaćom zastavom. Cilj je do 2047. godine povećati udio indijskih brodova na svjetskom tržištu na 20%, smanjujući ovisnost o stranim prijevoznicima i poboljšavajući trgovinsku bilancu zemlje.

Prema indijskom Ministarstvu luka, brodarstva i unutarnjih plovnih putova (MoPSW), očekuje se da će do 2030. godine MDF privući do 17 milijardi dolara ulaganja u pomorski sektor. Ministar Sarbananda Sonowal istaknuo je kako će ova sredstva omogućiti modernizaciju, automatizaciju i razvoj ključne pomorske infrastrukture.

Poticanje domaće brodogradnje

Uz jačanje flote, vlada značajno podupire i domaću brodogradnju. Planirano je otvaranje brodograđevnih klastera u pet saveznih država, s ukupnim kapacitetom proizvodnje do 1,2 milijuna bruto tona godišnje. Cilj je pozicionirati Indiju među deset najvećih brodograđevnih nacija do 2030. godine.

Kako bi podržala ovaj cilj, vlada će financirati gradnju lukobrana i jaružanje u planiranim klasterima, dok će zemljište za brodogradilišta biti dostupno uz 10-godišnje oslobođenje od najamnine ili uz minimalne naknade. Dodatnih 700 milijuna dolara namijenjeno je modernizaciji i automatizaciji postojećih brodogradilišta.

Poticaji za brodogradilišta i reciklažu brodova

Indijska vlada je također produljila program financijske pomoći za brodogradnju (SBFAP) s dodatnih 2 milijarde dolara. Ova mjera smanjuje operativne troškove domaćih brodogradilišta i omogućuje im konkurentnost na globalnom tržištu.

Posebno se ističe i novi program poticaja za reciklažu brodova, tzv. Shipbreaking Credit Note. Prema ovoj shemi, brodovlasnici će dobiti povrat od 40% vrijednosti starog broda prilikom njegova rezanja, koji će potom moći iskoristiti kao kredit za kupnju novog, modernog broda iz indijskih brodogradilišta.

Ovim mjerama Indija nastoji osigurati stabilan rast pomorske industrije, povećati konkurentnost svojih brodogradilišta i osigurati dugoročnu održivost domaće trgovačke flote.

HTML Code here
HTML Code here