O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

DNV upozorava: Alternativna goriva napreduju, ali opskrba ne prati potražnju!

Pomorska industrija nastavlja ubrzano prelaziti na alternativna goriva, a prema podacima platforme DNV Alternative Fuels Insight (AFI), u siječnju 2025. naručeno je 12 novih brodova na alternativna goriva – svi u segmentu kontejnerskih brodova.

Ovaj trend nastavlja rekordnu 2024. godinu, koja je donijela 515 naručenih brodova na alternativna goriva, što predstavlja rast od 38 posto u odnosu na 2023. godinu.

Najveći dobitnik u ovom prijelazu je LNG, s 264 naručena broda – više nego dvostruko u odnosu na prethodnu godinu. Kontejnerski i brodovi za prijevoz automobila prednjačili su u ovoj promjeni, čineći 62 posto svih narudžbi alternativnih goriva. Od ukupnih narudžbi kontejnerskih brodova, njih 69 posto odnosilo se na brodove koji mogu koristiti alternativna goriva, dok je LNG bio dominantan izbor sa 67 posto, piše gCaptain.

Iako je u siječnju zabilježeno manje narudžbi u usporedbi s prethodnim mjesecima, nakon rekordne 2024. godine ukupni trend ostaje pozitivan, izjavio je Jason Stefanatos, globalni direktor za dekarbonizaciju u DNV Maritime.

Metanol je također značajno napredovao, s 166 naručenih brodova, što čini 32 posto ukupnog broja narudžbi. Amonijak se pokazao kao perspektivno gorivo s 27 narudžbi, uključujući prvih 10 brodova izvan plinskog sektora, prije svega u segmentu brodova za rasuti teret.

Razvoj infrastrukture za alternativna goriva, posebno za LNG, nastavlja rasti. Broj LNG bunkeraša povećao se s 52 na 64 u protekloj godini. Do kraja 2024. u operaciji je bilo 641 brod na LNG, a očekuje se da će se taj broj udvostručiti do kraja desetljeća.

Iako su podaci obećavajući, potrebno je dodatno ulaganje, istaknuo je Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritime. Tehnološka tranzicija je u tijeku, ali opskrba alternativnim gorivima i dalje je ograničena. Ključno je da industrija surađuje s dobavljačima goriva i drugim dionicima kako bi osigurala dovoljne količine za brodarski sektor.

Europski regulatorni paket Fit for 55 trebao bi povećati dostupnost LNG-a u lukama kroz razvoj bunkerske infrastrukture. Međutim, stručnjaci upozoravaju da bi jaz između potražnje i opskrbe LNG-om mogao dodatno rasti u sljedećih pet godina.

U budućnosti bi zeleni metanol i amonijak mogli igrati ključnu ulogu u energetskom miksu, dok LNG ostaje važno prijelazno gorivo zbog postojeće infrastrukture i potencijala za smanjenje emisija.

Pomorska industrija nastavlja ubrzano prelaziti na alternativna goriva, a prema podacima platforme DNV Alternative Fuels Insight (AFI), u siječnju 2025. naručeno je 12 novih brodova na alternativna goriva – svi u segmentu kontejnerskih brodova.

Ovaj trend nastavlja rekordnu 2024. godinu, koja je donijela 515 naručenih brodova na alternativna goriva, što predstavlja rast od 38 posto u odnosu na 2023. godinu.

Najveći dobitnik u ovom prijelazu je LNG, s 264 naručena broda – više nego dvostruko u odnosu na prethodnu godinu. Kontejnerski i brodovi za prijevoz automobila prednjačili su u ovoj promjeni, čineći 62 posto svih narudžbi alternativnih goriva. Od ukupnih narudžbi kontejnerskih brodova, njih 69 posto odnosilo se na brodove koji mogu koristiti alternativna goriva, dok je LNG bio dominantan izbor sa 67 posto, piše gCaptain.

Iako je u siječnju zabilježeno manje narudžbi u usporedbi s prethodnim mjesecima, nakon rekordne 2024. godine ukupni trend ostaje pozitivan, izjavio je Jason Stefanatos, globalni direktor za dekarbonizaciju u DNV Maritime.

Metanol je također značajno napredovao, s 166 naručenih brodova, što čini 32 posto ukupnog broja narudžbi. Amonijak se pokazao kao perspektivno gorivo s 27 narudžbi, uključujući prvih 10 brodova izvan plinskog sektora, prije svega u segmentu brodova za rasuti teret.

Razvoj infrastrukture za alternativna goriva, posebno za LNG, nastavlja rasti. Broj LNG bunkeraša povećao se s 52 na 64 u protekloj godini. Do kraja 2024. u operaciji je bilo 641 brod na LNG, a očekuje se da će se taj broj udvostručiti do kraja desetljeća.

Iako su podaci obećavajući, potrebno je dodatno ulaganje, istaknuo je Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritime. Tehnološka tranzicija je u tijeku, ali opskrba alternativnim gorivima i dalje je ograničena. Ključno je da industrija surađuje s dobavljačima goriva i drugim dionicima kako bi osigurala dovoljne količine za brodarski sektor.

Europski regulatorni paket Fit for 55 trebao bi povećati dostupnost LNG-a u lukama kroz razvoj bunkerske infrastrukture. Međutim, stručnjaci upozoravaju da bi jaz između potražnje i opskrbe LNG-om mogao dodatno rasti u sljedećih pet godina.

U budućnosti bi zeleni metanol i amonijak mogli igrati ključnu ulogu u energetskom miksu, dok LNG ostaje važno prijelazno gorivo zbog postojeće infrastrukture i potencijala za smanjenje emisija.

HTML Code here
HTML Code here