OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Hutisti i Crveno more: Granica između Maerskove dobiti i gubitaka

Maerskova financijska prognoza za 2025. uvelike ovisi o sigurnosti plovidbe kroz Crveno more, dok svjetska trgovina čeka na povratak normalnih ruta

Prošla godina bila je treća najprofitabilnija u povijesti kontejnerskog brodarstva, a jednako tako i za Maersk, najveću dansku brodarsku kompaniju. Međutim, uprava u Kopenhagenu upozorava da bi sigurnosna situacija u Crvenom moru mogla presuditi hoće li kompanija ostvariti dobit ili gubitak u 2025. godini.

Maersk je objavio da je 2024. zaključio s EBIT-om od 6,5 milijardi dolara, no predviđa kako će globalni kontejnerski promet rasti oko 4% u 2025. Ključna neizvjesnost ostaje plovidba kroz Crveno more i Sueski kanal, gdje su napadi Hutista tijekom 2024. natjerali brodare na zaobilazne rute oko Afrike, piše Splash247.

HTML Code here

Iako u 2025. nije zabilježen nijedan napad na trgovačke brodove, situacija je i dalje napeta, a tek rijetki brodari razmatraju povratak kroz Sueski kanal. Maersk procjenjuje da će se njegov EBIT za ovu godinu kretati između nule i 3 milijarde dolara, ovisno o tome hoće li plovidba kroz Crveno more biti sigurna do sredine ili kraja godine.

Prema podacima investicijske banke Jefferies, kontejnerski promet kroz Sueski kanal prošle godine pao je za 90% u odnosu na 2023. S&P Global procjenjuje da bi ponovno otvaranje ove rute ubrzalo globalni kontejnerski promet i vratilo kapacitet jednak 6-8% postojeće globalne flote. Istodobno, u sljedeće tri godine predviđa se povećanje globalnog kontejnerskog kapaciteta za 24% zbog dolaska novih brodova.

Foto: Splash247

Maerskova financijska prognoza za 2025. uvelike ovisi o sigurnosti plovidbe kroz Crveno more, dok svjetska trgovina čeka na povratak normalnih ruta

Prošla godina bila je treća najprofitabilnija u povijesti kontejnerskog brodarstva, a jednako tako i za Maersk, najveću dansku brodarsku kompaniju. Međutim, uprava u Kopenhagenu upozorava da bi sigurnosna situacija u Crvenom moru mogla presuditi hoće li kompanija ostvariti dobit ili gubitak u 2025. godini.

Maersk je objavio da je 2024. zaključio s EBIT-om od 6,5 milijardi dolara, no predviđa kako će globalni kontejnerski promet rasti oko 4% u 2025. Ključna neizvjesnost ostaje plovidba kroz Crveno more i Sueski kanal, gdje su napadi Hutista tijekom 2024. natjerali brodare na zaobilazne rute oko Afrike, piše Splash247.

Iako u 2025. nije zabilježen nijedan napad na trgovačke brodove, situacija je i dalje napeta, a tek rijetki brodari razmatraju povratak kroz Sueski kanal. Maersk procjenjuje da će se njegov EBIT za ovu godinu kretati između nule i 3 milijarde dolara, ovisno o tome hoće li plovidba kroz Crveno more biti sigurna do sredine ili kraja godine.

HTML Code here

Prema podacima investicijske banke Jefferies, kontejnerski promet kroz Sueski kanal prošle godine pao je za 90% u odnosu na 2023. S&P Global procjenjuje da bi ponovno otvaranje ove rute ubrzalo globalni kontejnerski promet i vratilo kapacitet jednak 6-8% postojeće globalne flote. Istodobno, u sljedeće tri godine predviđa se povećanje globalnog kontejnerskog kapaciteta za 24% zbog dolaska novih brodova.

Foto: Splash247

MOŽE VAS ZANIMATI