Administracija američkog predsjednika Donalda Trumpa brzo je krenula u provedbu svog obećanja o povećanju pritiska na Iran. Ured za kontrolu strane imovine (OFAC) jučer je uveo sankcije za više od desetaka pojedinaca i kompanija optuženih za olakšavanje transporta milijuna barela iranske nafte prema Kini.
Među sankcioniranim subjektima nalaze se i tri starija tankera – Siri VLCC (20 godina, plovi pod zastavom Komora), CH Billion aframax (21 godina, plovi pod panamskom zastavom) i Star Forest VLCC (22 godine, plovi pod zastavom Hong Konga) – kao i indijska kompanija Marshal Ship Management.
Prema američkom ministru financija Scottu Bessentu, iranski režim koristi prihode od nafte za financiranje razvoja nuklearnog programa, proizvodnju balističkih projektila i bespilotnih letjelica te za podršku regionalnim terorističkim skupinama. Zbog toga, kako je naglasio, Washington nastavlja provoditi strategiju “maksimalnog pritiska” na Teheran, piše Splash247.
Dodatne sankcije u pomorskom sektoru očekuju se u nadolazećim mjesecima, što bi moglo značajno utjecati na globalno tržište tankera. Analiza TankerTrackers.com pokazuje da od 503 aktivna tankera koji prevoze iransku sirovu naftu i rafinirane proizvode, čak 283 (56%) još uvijek nisu na crnoj listi OFAC-a.
Prema investicijskoj banci Jefferies, pravi utjecaj povećanih sankcija na tržište tankera bit će vidljiv kasnije ove godine. Kako se iranski izvoz smanjuje, druge zemlje s viškom kapaciteta mogle bi preuzeti njegov dio koristeći tankere u skladu s međunarodnim propisima, dok će “tamna flota” ostati pod rizikom daljnjih ograničenja.