O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

EU sankcije mijenjaju LNG rute: Rusija prebacuje fokus na Arktik

Zabrana pretovara ruskog LNG-a u europskim lukama od ožujka 2025. prisilila je Rusiju na okupljanje flote tankera u arktičkim vodama i traženje novih metoda isporuke, uključujući STS transfere.

Kako bi osigurala nastavak izvoza LNG-a s projekta Yamal LNG, Rusija je okupila grupu specijaliziranih brodova klase Arc7, dizajniranih za plovidbu ledenim vodama. Ovi tankeri su do sada dostavljali LNG europskim terminalima, odakle se dalje isporučivao na globalna tržišta. U 2024. godini, oko 2,6 milijuna tona ruskog LNG-a prošlo je kroz ovu shemu, što znači da će novi sustav zahtijevati 35 do 40 STS operacija kako bi se nadomjestio kapacitet europskih terminala, piše gCaptain.

Podaci o automatskoj identifikaciji brodova otkrivaju prisutnost više od šest LNG tankera koji plove između Murmanska i Nove Zemlje, prekrivajući desetke tisuća nautičkih milja od početka godine. Među brodovima su oni iz takozvane “shadow fleet” grupe, koji su već pod sankcijama, ali i brodovi koji nisu obuhvaćeni sankcijama SAD-a i EU.

Izvor: Shipatlas/gCaptain

Flotu čine brodovi iz serije North, izgrađeni u južnokorejskom brodogradilištu Hanwha Ocean, North Mountain, North Air, North Way, North Sky, North Moon, North Ocean i North Light. Prva četiri broda puštena su u promet 2024. godine i odmah su uvrštena na popis sankcioniranih plovila od strane američkog State Departmenta. Njihov vlasnik, White Fox Ship Management, također je blokiran.

Posljednja tri broda North Moon, North Ocean i North Light nedavno su ušla u arktičke vode, a četvrti, North Valley, očekuje se do kraja ožujka. Aktivnost na lokaciji Kildin Island, ključnoj za STS operacije, u porastu je, a North Moon već je preuzeo svoj prvi teret LNG-a.

Još uvijek nije jasno hoće li Novatek, većinski vlasnik Yamal LNG-a, riskirati upotrebu već sankcioniranih brodova za prijevoz LNG-a. Administracija predsjednika Bidena uvela je sankcije na više od deset LNG tankera, uključujući prvih nekoliko iz serije North i čak jedan od ključnih Arc7 brodova, Christophe de Margerie.

Veliko je pitanje hoće li nova administracija pod Donaldom Trumpom nastaviti ovu politiku ili će Moskva dobiti priliku za obnovu svoje LNG flote. Osim serije North, širom svijeta su raspoređeni i drugi sankcionirani ili sumnjivi LNG tankeri, poput Pioneera, Nova Energyja i East Energyja, koji su trenutno usidreni u blizini Nakhodka Bay-a, dok Mulan i La Perouse čekaju u blizini Sueskog kanala i obale Omana.

Uvođenje zabrane pretovara u EU moglo bi značajno promijeniti dinamiku globalnog tržišta LNG-a i prisiliti Rusiju na sve kreativnije metode isporuke svog plina.

Zabrana pretovara ruskog LNG-a u europskim lukama od ožujka 2025. prisilila je Rusiju na okupljanje flote tankera u arktičkim vodama i traženje novih metoda isporuke, uključujući STS transfere.

Kako bi osigurala nastavak izvoza LNG-a s projekta Yamal LNG, Rusija je okupila grupu specijaliziranih brodova klase Arc7, dizajniranih za plovidbu ledenim vodama. Ovi tankeri su do sada dostavljali LNG europskim terminalima, odakle se dalje isporučivao na globalna tržišta. U 2024. godini, oko 2,6 milijuna tona ruskog LNG-a prošlo je kroz ovu shemu, što znači da će novi sustav zahtijevati 35 do 40 STS operacija kako bi se nadomjestio kapacitet europskih terminala, piše gCaptain.

Podaci o automatskoj identifikaciji brodova otkrivaju prisutnost više od šest LNG tankera koji plove između Murmanska i Nove Zemlje, prekrivajući desetke tisuća nautičkih milja od početka godine. Među brodovima su oni iz takozvane “shadow fleet” grupe, koji su već pod sankcijama, ali i brodovi koji nisu obuhvaćeni sankcijama SAD-a i EU.

Izvor: Shipatlas/gCaptain

Flotu čine brodovi iz serije North, izgrađeni u južnokorejskom brodogradilištu Hanwha Ocean, North Mountain, North Air, North Way, North Sky, North Moon, North Ocean i North Light. Prva četiri broda puštena su u promet 2024. godine i odmah su uvrštena na popis sankcioniranih plovila od strane američkog State Departmenta. Njihov vlasnik, White Fox Ship Management, također je blokiran.

Posljednja tri broda North Moon, North Ocean i North Light nedavno su ušla u arktičke vode, a četvrti, North Valley, očekuje se do kraja ožujka. Aktivnost na lokaciji Kildin Island, ključnoj za STS operacije, u porastu je, a North Moon već je preuzeo svoj prvi teret LNG-a.

Još uvijek nije jasno hoće li Novatek, većinski vlasnik Yamal LNG-a, riskirati upotrebu već sankcioniranih brodova za prijevoz LNG-a. Administracija predsjednika Bidena uvela je sankcije na više od deset LNG tankera, uključujući prvih nekoliko iz serije North i čak jedan od ključnih Arc7 brodova, Christophe de Margerie.

Veliko je pitanje hoće li nova administracija pod Donaldom Trumpom nastaviti ovu politiku ili će Moskva dobiti priliku za obnovu svoje LNG flote. Osim serije North, širom svijeta su raspoređeni i drugi sankcionirani ili sumnjivi LNG tankeri, poput Pioneera, Nova Energyja i East Energyja, koji su trenutno usidreni u blizini Nakhodka Bay-a, dok Mulan i La Perouse čekaju u blizini Sueskog kanala i obale Omana.

Uvođenje zabrane pretovara u EU moglo bi značajno promijeniti dinamiku globalnog tržišta LNG-a i prisiliti Rusiju na sve kreativnije metode isporuke svog plina.

HTML Code here
HTML Code here