Unatoč trgovinskim tenzijama, pomorska trgovina zasad ne bilježi drastične promjene
Donald Trump, predsjednik SAD-a, najavio je 25% carine na uvoz čelika i aluminija, što je najnoviji potez u trgovinskom sukobu s Kinom.
„Sav čelik koji ulazi u SAD imat će 25% carinu,“ izjavio je Trump, naglašavajući svoju ekonomsku strategiju zaštite domaće industrije.
Trumpova administracija je u prvim tjednima nakon povratka u Bijelu kuću donijela niz novih tarifa, od kojih su mnoge kasnije povučene ili odgođene. Stručnjaci savjetuju oprez u donošenju poslovnih odluka na temelju ovih najava, piše Splash247.
“Za brodarski i opskrbni sektor, nalazimo se u fazi u kojoj bilo kakve izjave o tarifama treba uzeti s dozom skepticizma – barem kada je riječ o trenutačnim promjenama u opskrbnim lancima i izvorima nabave,” ističe Lars Jensen iz konzultantske kuće Vespucci Maritime.
Kina je odgovorila na američke mjere uvođenjem tarifa na američke proizvode, uključujući 15% carine na uvoz ugljena i ukapljenog prirodnog plina (LNG), kao i 10% na sirovu naftu, poljoprivrednu mehanizaciju i automobile s velikim motorima. Ove mjere su odmazda na Trumpovih 10% carina na sav kineski uvoz.
Kineska vlada prijavila je SAD Svjetskoj trgovinskoj organizaciji (WTO), tvrdeći da su nove američke tarife „diskriminirajuće i protekcionističke“ te da krše globalna pravila trgovine.
Unatoč napetostima između dviju ekonomskih sila, trgovinski rat još uvijek nije imao značajan utjecaj na globalni pomorski promet. Prema podacima Clarksons Researcha, američke tarife na kinesku robu utječu na oko 67 milijuna tona godišnje, dok kineske protumjere obuhvaćaju dodatnih 23 milijuna tona. To ukupno čini oko 0,7% globalne pomorske trgovine u tonama te 1,4% u prijevozu po prijeđenim miljama.
„Izravni učinci ovih novih američkih i kineskih politika na brodove za prijevoz ugljena, tankere za naftu i LNG prijevoznike su ograničeni – manje od 1% globalne trgovine u svakom segmentu je pogođeno tarifama,“ navodi se u najnovijem izvješću Clarksons Researcha.
Iako trenutne tarife imaju umjeren utjecaj na pomorsku industriju, stalne promjene u trgovinskim politikama stvaraju neizvjesnost koja otežava dugoročno planiranje u sektoru prijevoza i logistike.