O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

ITF razotkriva manipulacije zastavama: Kako se otežava pomoć napuštenim pomorcima

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) upozorila je da određene države zastave otežavaju rješavanje slučajeva napuštanja pomoraca, povlačeći zastavu brodova prije završetka procesa ili odbijajući odgovornost za isplate neisplaćenih plaća.

ITF je podnio analizu slučajeva napuštanja pomoraca u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2024. godine za IMO-ov pravni odbor (LEG), koji će se sastati od 24. do 28. ožujka 2025. godine. Izvješće komentira dokument LEG 112/4(a), podnesen od strane IMO-a i ILO-a, piše Safety4Sea.

Prema podacima ITF-a, u 2024. godini prijavljeno je 312 slučajeva napuštanja, uključujući 3.133 pomorca na 282 različita broda. Od tog broja, 182 slučaja (58%) odnosila su se na brodove koji plove pod zastavama država koje su ratificirale Pomorsku konvenciju o radu (MLC) iz 2006. godine i prihvatile izmjene iz 2014. godine. Ovaj udio je znatno manji u usporedbi s 2023. godinom.

Izvor: ITF/Safety4Sea

Dodatno, 15 slučajeva (5%) uključivalo je brodove pod zastavama država koje su ratificirale MLC, ali nisu prihvatile izmjene iz 2014., dok je 93 slučaja (30%) bilo pod zastavama država koje nisu ratificirale konvenciju. U 22 slučaja (7%), brodovi su plovili pod lažnim zastavama ili im zastava nije mogla biti identificirana.

Povlačenje zastave usred procesa napuštanja

ITF je zabilježio i slučajeve u kojima je zastava broda povučena dok je slučaj napuštanja još bio u tijeku, što posadu ostavlja bez ključne podrške.

“Država zastave trebala bi igrati ključnu ulogu u rješavanju slučajeva napuštanja. Povlačenje zastave prije okončanja slučaja ostavlja posadu bez osnovnih prava i zaštite”, naglašavaju iz ITF-a.

Osim toga, ITF upozorava da promjene zastave ne bi smjele biti dozvoljene kada je slučaj napuštanja već prijavljen. Neke financijske sigurnosne institucije koriste birokratske metode kako bi odgodile isplatu plaća, zahtijevajući složene pravne obrasce koje je pomorcima teško razumjeti bez pravne pomoći.

Brodovi bez valjanog osiguranja

Među slučajevima napuštanja, 73 broda plovila su pod zastavama država koje su ratificirale MLC i prihvatile izmjene iz 2014., ali nisu imala valjano osiguranje.

Izvor: ITF/Safety4Sea

ITF priznaje da su neke države zastave i luke poboljšale pristup rješavanju ovih problema, ali ističe da je potrebno dodatno raditi na zaštiti prava pomoraca i osigurati efikasnije procese rješavanja napuštanja posada.

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) upozorila je da određene države zastave otežavaju rješavanje slučajeva napuštanja pomoraca, povlačeći zastavu brodova prije završetka procesa ili odbijajući odgovornost za isplate neisplaćenih plaća.

ITF je podnio analizu slučajeva napuštanja pomoraca u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2024. godine za IMO-ov pravni odbor (LEG), koji će se sastati od 24. do 28. ožujka 2025. godine. Izvješće komentira dokument LEG 112/4(a), podnesen od strane IMO-a i ILO-a, piše Safety4Sea.

Prema podacima ITF-a, u 2024. godini prijavljeno je 312 slučajeva napuštanja, uključujući 3.133 pomorca na 282 različita broda. Od tog broja, 182 slučaja (58%) odnosila su se na brodove koji plove pod zastavama država koje su ratificirale Pomorsku konvenciju o radu (MLC) iz 2006. godine i prihvatile izmjene iz 2014. godine. Ovaj udio je znatno manji u usporedbi s 2023. godinom.

Izvor: ITF/Safety4Sea

Dodatno, 15 slučajeva (5%) uključivalo je brodove pod zastavama država koje su ratificirale MLC, ali nisu prihvatile izmjene iz 2014., dok je 93 slučaja (30%) bilo pod zastavama država koje nisu ratificirale konvenciju. U 22 slučaja (7%), brodovi su plovili pod lažnim zastavama ili im zastava nije mogla biti identificirana.

Povlačenje zastave usred procesa napuštanja

ITF je zabilježio i slučajeve u kojima je zastava broda povučena dok je slučaj napuštanja još bio u tijeku, što posadu ostavlja bez ključne podrške.

“Država zastave trebala bi igrati ključnu ulogu u rješavanju slučajeva napuštanja. Povlačenje zastave prije okončanja slučaja ostavlja posadu bez osnovnih prava i zaštite”, naglašavaju iz ITF-a.

Osim toga, ITF upozorava da promjene zastave ne bi smjele biti dozvoljene kada je slučaj napuštanja već prijavljen. Neke financijske sigurnosne institucije koriste birokratske metode kako bi odgodile isplatu plaća, zahtijevajući složene pravne obrasce koje je pomorcima teško razumjeti bez pravne pomoći.

Brodovi bez valjanog osiguranja

Među slučajevima napuštanja, 73 broda plovila su pod zastavama država koje su ratificirale MLC i prihvatile izmjene iz 2014., ali nisu imala valjano osiguranje.

Izvor: ITF/Safety4Sea

ITF priznaje da su neke države zastave i luke poboljšale pristup rješavanju ovih problema, ali ističe da je potrebno dodatno raditi na zaštiti prava pomoraca i osigurati efikasnije procese rješavanja napuštanja posada.

HTML Code here
HTML Code here