O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zvuk katastrofe: Poslušajte snimku implozije podmornice Titan

Američka obalna straža (U.S. Coast Guard) po prvi put je objavila audio snimku implozije podmornice Titan, koja je nestala u lipnju 2023. tijekom zarona do olupine Titanica. U nesreći su život izgubili četvorica putnika i direktor tvrtke koja je upravljala podmornicom. Ovo je bio prvi smrtni slučaj u dubokomorskoj podvodnoj misiji s posadom u posljednjih 50 godina.

Istraga pomorske komisije otkrila je da je eksperimentalni trup od ugljičnih vlakana podmornice Titan vjerojatno implodirao naglo i bez upozorenja. Američka Nacionalna uprava za oceane i atmosferu (NOAA) uspjela je zabilježiti zvuk implozije putem akustičnog bova postavljenog miljama dalje. Upravo je ta snimka bila jedan od prvih dokaza koji su ukazali na tragičan ishod misije.

Prema podacima istrage, Titan je godinama prije nesreće imao niz ozbiljnih tehničkih problema. Podmornica (kao i prethodni prototip) više je puta djelomično tonula dok je bila na vezu, ostajala bez struje pod vodom, izgubila prednju kupolu tijekom jednog od izvlačenja te nije uspijevala ispustiti balastne utege, piše The Maritime Executive.

Bivši zaposlenici tvrtke Oceangate svjedočili su kako je direktor i suosnivač Richard Stockton Rush III odbio certificirati podmornicu kod klasifikacijskih društava ili tražiti odobrenje Obalne straže SAD-a, unatoč višestrukim upozorenjima neovisnih inženjerskih stručnjaka i vlastitog osoblja. Rush je bio svjestan eksperimentalne prirode podmornice te je tijekom javnog govora priznao kako je „teško procijeniti koliko je daleko netko izašao izvan okvira“, naglasivši pritom da je Oceangate „otišao prilično daleko“.

Rush je također kritizirao stroge propise i sigurnosne standarde koji reguliraju podvodne istraživačke podmornice, tvrdeći da su „pretjerani“ i da usporavaju inovacije. Međutim, tragičan kraj podmornice Titan potvrdio je opasnosti improviziranog pristupa u projektiranju i korištenju komercijalnih podvodnih plovila.

Američka obalna straža (U.S. Coast Guard) po prvi put je objavila audio snimku implozije podmornice Titan, koja je nestala u lipnju 2023. tijekom zarona do olupine Titanica. U nesreći su život izgubili četvorica putnika i direktor tvrtke koja je upravljala podmornicom. Ovo je bio prvi smrtni slučaj u dubokomorskoj podvodnoj misiji s posadom u posljednjih 50 godina.

Istraga pomorske komisije otkrila je da je eksperimentalni trup od ugljičnih vlakana podmornice Titan vjerojatno implodirao naglo i bez upozorenja. Američka Nacionalna uprava za oceane i atmosferu (NOAA) uspjela je zabilježiti zvuk implozije putem akustičnog bova postavljenog miljama dalje. Upravo je ta snimka bila jedan od prvih dokaza koji su ukazali na tragičan ishod misije.

Prema podacima istrage, Titan je godinama prije nesreće imao niz ozbiljnih tehničkih problema. Podmornica (kao i prethodni prototip) više je puta djelomično tonula dok je bila na vezu, ostajala bez struje pod vodom, izgubila prednju kupolu tijekom jednog od izvlačenja te nije uspijevala ispustiti balastne utege, piše The Maritime Executive.

Bivši zaposlenici tvrtke Oceangate svjedočili su kako je direktor i suosnivač Richard Stockton Rush III odbio certificirati podmornicu kod klasifikacijskih društava ili tražiti odobrenje Obalne straže SAD-a, unatoč višestrukim upozorenjima neovisnih inženjerskih stručnjaka i vlastitog osoblja. Rush je bio svjestan eksperimentalne prirode podmornice te je tijekom javnog govora priznao kako je „teško procijeniti koliko je daleko netko izašao izvan okvira“, naglasivši pritom da je Oceangate „otišao prilično daleko“.

Rush je također kritizirao stroge propise i sigurnosne standarde koji reguliraju podvodne istraživačke podmornice, tvrdeći da su „pretjerani“ i da usporavaju inovacije. Međutim, tragičan kraj podmornice Titan potvrdio je opasnosti improviziranog pristupa u projektiranju i korištenju komercijalnih podvodnih plovila.

HTML Code here
HTML Code here