OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Unatoč regulativama, e-goriva još uvijek preskupa za pomorstvo

Unatoč snažnoj političkoj podršci Međunarodne pomorske organizacije (IMO), Europske unije i Sjedinjenih Američkih Država, inicijative za zelene pomorske koridore još uvijek se suočavaju s visokim troškovima koji otežavaju njihovu komercijalnu održivost, pokazuje novo izvješće UMAS-a, UCL Energy Institutea i Global Maritime Foruma.

Troškovi i prepreke razvoja

HTML Code here

Studija pod nazivom “Izgradnja poslovnog modela za zelene pomorske koridore” analizira kako projekti ovih koridora, koji imaju za cilj uspostaviti pomorske lance opskrbe održivim gorivima poput e-amonijaka i e-metanola, i dalje nailaze na značajne financijske prepreke.

Iako ključne regulative, poput novog globalnog standarda goriva IMO-a, sustava trgovanja emisijama EU-a i američkog Zakona o smanjenju inflacije, pomažu u smanjenju troškova, one i dalje ne uspijevaju u potpunosti izjednačiti cijene e-goriva s jeftinijim alternativama, piše gCaptain.

Tržišni trendovi i konkurencija goriva

Analiza pokriva tri ključna sektora pomorskog prijevoza – prijevoz plina, kontejnerski prijevoz i prijevoz rasutih tereta. Iako trenutno bio goriva i plavi amonijak nude povoljnija rješenja, očekuje se da će e-goriva poput e-amonijaka postati konkurentnija kako troškovi proizvodnje budu padali, a regulativni zahtjevi jačali.

S dosad najavljenih 62 inicijative za zelene pomorske koridore, prvi projekti mogli bi potaknuti proizvodnju održivih goriva i razvoj potrebne infrastrukture, uključujući skladištenje i bunker stanice.

Potreba za dodatnom podrškom

Deniz Aymer, viši konzultant UMAS-a, ističe kako će “nadolazeće regulative promijeniti poslovni model zelenih pomorskih koridora”, no upozorava da je “ciljana podrška za e-goriva nužna” kako bi se premostio jaz u troškovima.

Dr. Nishatabbas Rehmatulla iz UCL Energy Institutea upozorava da bez jasne potražnje i javne podrške, zeleni pomorski koridori riskiraju da “ne ispune svoju ključnu ulogu prvih pokretača” te da će brodovlasnici pribjegavati najjeftinijim rješenjima za usklađenost s regulativama.

Moguća rješenja za ubrzanje razvoja

Izvješće predlaže nekoliko strategija za poticanje razvoja zelenih pomorskih koridora, uključujući prilagodbu poslovnih modela i dugoročne obveze teretnih i brodarskih kompanija. Ključne su i strateške suradnje unutar lanca vrijednosti kako bi se podijelili rizici i ubrzala realizacija projekata.

Predloženi mehanizmi podrške uključuju ugovore o razlici u cijeni (Contracts for Difference), aukcije za e-goriva te dodatne poticaje za korištenje goriva koja premašuju regulatorne zahtjeve. Moguće je i da IMO pruži ekonomsku podršku putem prihoda od emisijskih naknada, iako bi, u nedostatku globalnog nameta, nacionalne vlade mogle morati pružiti direktnu financijsku potporu.

Unatoč snažnoj političkoj podršci Međunarodne pomorske organizacije (IMO), Europske unije i Sjedinjenih Američkih Država, inicijative za zelene pomorske koridore još uvijek se suočavaju s visokim troškovima koji otežavaju njihovu komercijalnu održivost, pokazuje novo izvješće UMAS-a, UCL Energy Institutea i Global Maritime Foruma.

Troškovi i prepreke razvoja

Studija pod nazivom “Izgradnja poslovnog modela za zelene pomorske koridore” analizira kako projekti ovih koridora, koji imaju za cilj uspostaviti pomorske lance opskrbe održivim gorivima poput e-amonijaka i e-metanola, i dalje nailaze na značajne financijske prepreke.

HTML Code here

Iako ključne regulative, poput novog globalnog standarda goriva IMO-a, sustava trgovanja emisijama EU-a i američkog Zakona o smanjenju inflacije, pomažu u smanjenju troškova, one i dalje ne uspijevaju u potpunosti izjednačiti cijene e-goriva s jeftinijim alternativama, piše gCaptain.

Tržišni trendovi i konkurencija goriva

Analiza pokriva tri ključna sektora pomorskog prijevoza – prijevoz plina, kontejnerski prijevoz i prijevoz rasutih tereta. Iako trenutno bio goriva i plavi amonijak nude povoljnija rješenja, očekuje se da će e-goriva poput e-amonijaka postati konkurentnija kako troškovi proizvodnje budu padali, a regulativni zahtjevi jačali.

S dosad najavljenih 62 inicijative za zelene pomorske koridore, prvi projekti mogli bi potaknuti proizvodnju održivih goriva i razvoj potrebne infrastrukture, uključujući skladištenje i bunker stanice.

Potreba za dodatnom podrškom

Deniz Aymer, viši konzultant UMAS-a, ističe kako će “nadolazeće regulative promijeniti poslovni model zelenih pomorskih koridora”, no upozorava da je “ciljana podrška za e-goriva nužna” kako bi se premostio jaz u troškovima.

Dr. Nishatabbas Rehmatulla iz UCL Energy Institutea upozorava da bez jasne potražnje i javne podrške, zeleni pomorski koridori riskiraju da “ne ispune svoju ključnu ulogu prvih pokretača” te da će brodovlasnici pribjegavati najjeftinijim rješenjima za usklađenost s regulativama.

Moguća rješenja za ubrzanje razvoja

Izvješće predlaže nekoliko strategija za poticanje razvoja zelenih pomorskih koridora, uključujući prilagodbu poslovnih modela i dugoročne obveze teretnih i brodarskih kompanija. Ključne su i strateške suradnje unutar lanca vrijednosti kako bi se podijelili rizici i ubrzala realizacija projekata.

Predloženi mehanizmi podrške uključuju ugovore o razlici u cijeni (Contracts for Difference), aukcije za e-goriva te dodatne poticaje za korištenje goriva koja premašuju regulatorne zahtjeve. Moguće je i da IMO pruži ekonomsku podršku putem prihoda od emisijskih naknada, iako bi, u nedostatku globalnog nameta, nacionalne vlade mogle morati pružiti direktnu financijsku potporu.

MOŽE VAS ZANIMATI