O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Promjene u Crnom moru: Ukrajina povećava izvoz, Rusija gubi tržište

Tri godine nakon početka sukoba između Rusije i Ukrajine, značajne promjene zahvatile su pomorski promet u Crnom moru. Prema podacima udruženja BIMCO, ukrajinski izvoz rasutih tereta porastao je za 87% u odnosu na prethodnu godinu, unatoč nastavku regionalnih napetosti.

Ovaj oporavak rezultat je uvođenja obalnog koridora u kolovozu 2023., nakon što se Rusija povukla iz Inicijative za žito na Crnom moru, dogovorene uz posredovanje UN-a. Iako su ruski napadi na brodove u rujnu i listopadu 2023. prijetili stabilnosti rute, ona se pokazala održivom. Ipak, ukupni ukrajinski pomorski promet i dalje je 36% ispod razine prije rata, navodi BIMCO.

Rusija je posljednjih mjeseci zabilježila značajan pad izvoza ugljena (11%) i žitarica (2%). Ruski ugljen sada čini polovicu ukupnog izvoza rasutih tereta iz ove dvije zemlje, piše gCaptain.

Sukob je također doveo do promjena u globalnim transportnim rutama. Ruski ugljen, koji se ranije isporučivao europskim kupcima preko luka u Arktiku, Baltiku i Crnom moru, sada se preusmjerava prema Indiji, Kini i Turskoj. Ova promjena uzrokuje dulja putovanja za ruski izvoz gnojiva i žitarica, koji sve više idu prema Aziji i Južnoj Americi.

S druge strane, Ukrajina je postala regionalno orijentirana u svom izvozu. Izvoz željezne rude bilježi pad, dok su se isporuke žitarica pomaknule s azijskog na mediteransko tržište, prema podacima BIMCO-a.

Analitičari predviđaju da bi ukrajinski izvoz mogao dodatno ojačati u slučaju smanjenja sukoba. S druge strane, ruski izvoznici suočavaju se s izazovima, osobito jer Kina – njihov glavni kupac ugljena – smanjuje uvoz zbog rasta obnovljivih izvora energije. Dodatno, konkurencija iz Indonezije i Australije dodatno pritišće ruske izvozne kapacitete.

Tri godine nakon početka sukoba između Rusije i Ukrajine, značajne promjene zahvatile su pomorski promet u Crnom moru. Prema podacima udruženja BIMCO, ukrajinski izvoz rasutih tereta porastao je za 87% u odnosu na prethodnu godinu, unatoč nastavku regionalnih napetosti.

Ovaj oporavak rezultat je uvođenja obalnog koridora u kolovozu 2023., nakon što se Rusija povukla iz Inicijative za žito na Crnom moru, dogovorene uz posredovanje UN-a. Iako su ruski napadi na brodove u rujnu i listopadu 2023. prijetili stabilnosti rute, ona se pokazala održivom. Ipak, ukupni ukrajinski pomorski promet i dalje je 36% ispod razine prije rata, navodi BIMCO.

Rusija je posljednjih mjeseci zabilježila značajan pad izvoza ugljena (11%) i žitarica (2%). Ruski ugljen sada čini polovicu ukupnog izvoza rasutih tereta iz ove dvije zemlje, piše gCaptain.

Sukob je također doveo do promjena u globalnim transportnim rutama. Ruski ugljen, koji se ranije isporučivao europskim kupcima preko luka u Arktiku, Baltiku i Crnom moru, sada se preusmjerava prema Indiji, Kini i Turskoj. Ova promjena uzrokuje dulja putovanja za ruski izvoz gnojiva i žitarica, koji sve više idu prema Aziji i Južnoj Americi.

S druge strane, Ukrajina je postala regionalno orijentirana u svom izvozu. Izvoz željezne rude bilježi pad, dok su se isporuke žitarica pomaknule s azijskog na mediteransko tržište, prema podacima BIMCO-a.

Analitičari predviđaju da bi ukrajinski izvoz mogao dodatno ojačati u slučaju smanjenja sukoba. S druge strane, ruski izvoznici suočavaju se s izazovima, osobito jer Kina – njihov glavni kupac ugljena – smanjuje uvoz zbog rasta obnovljivih izvora energije. Dodatno, konkurencija iz Indonezije i Australije dodatno pritišće ruske izvozne kapacitete.

HTML Code here
HTML Code here