Ruska arktička luka Arkhangelsk bilježi nevjerojatan rast kontejnerskog prometa zahvaljujući kineskim brodarskim kompanijama. U 2024. godini kroz luku je prošlo 13.500 TEU kontejnera, dok je godinu ranije taj broj iznosio samo 380 TEU. Ovaj skok rezultat je jačeg kineskog interesa za Arktičku rutu i povećanog broja plovidbi duž Sjevernog morskog puta.
Kineske kompanije NewNew Shipping Line i EZ Safetrans Logistics uspostavile su redovite sezonske linije koje povezuju Rusiju i Kinu preko Arktika. Prošle godine NewNew Shipping Line je realizirao 17 putovanja tim putem, a očekuje se da će 2025. broj dolazaka u Arkhangelsk doseći 20 brodova.
Osim Kine, ruske vlasti sada surađuju s brodarima iz Malezije i Indije kako bi popunili prazninu nastalu povlačenjem zapadnih brodarskih tvrtki. Europske kompanije, uključujući danski Maersk, ranije su testirale ovu rutu, no povukle su se nakon početka rata u Ukrajini, piše gCaptain.
Ukupan teretni promet, uključujući rasute terete, u Arkhangelsku je porastao za 30% u 2024. godini, dosegnuvši 6 milijuna tona. Luka ima kapacitet za 11 milijuna tona, što omogućava daljnji rast.
Rusija planira dodatno povećati kapacitete izgradnjom nove dubokovodne luke, oko 70 kilometara od Arkhangelska. Nova luka bit će prilagođena većim brodovima do 75.000 dwt, uključujući kontejnerske brodove kapaciteta do 5.000 TEU.
Trenutno se za prijevoz koriste stariji brodovi ledene klase, uključujući nekoliko Panamax brodova. Rusija i Kina razvijaju novu flotu arktičkih kontejnerskih brodova, koji će omogućiti plovidbu i tijekom zime i proljeća.
Ruske vlasti sada intenzivno rade na promociji Arkhangelska kao globalnog pomorskog čvorišta i nastoje privući dodatne međunarodne partnere kako bi iskoristili potencijal Sjevernog morskog puta.