Stari „3. maj“ d.d., prošlu je godinu završio s prihodom od 45 milijuna eura, ali i ogromnim gubitkom od gotovo 24 milijuna eura. Prema dostupnim podacima, vjerovnički dug brodogradilišta mogao bi premašiti 150 milijuna eura, pri čemu će država, odnosno Ministarstvo financija, biti najveći vjerovnik.
Dugogodišnji financijski problemi doveli su do neizbježnog stečaja. Otvoreno je pitanje hoće li se postupak pokrenuti službenim putem ili će direktor sam podnijeti zahtjev sudu. Od ožujka su sudske nagodbe s bivšim vlasnikom Uljanikom d.d. i tvornicom Proizvodnja opreme postale dospjele, čime je „3. maj“ d.d. stekao dodatne financijske obveze u iznosu od 20 milijuna eura, piše Novi List.
Nakon isporuke broda Algoma Endeavour, svi prihodi su otišli na pokrivanje ranijih dugovanja, a račun brodogradilišta čeka neizbježna blokada. Uz to, koncesija i gradnja brodova sada su prebačeni na novoosnovanu tvrtku „3. maj 1905“, koja je u državnom vlasništvu.
Na kraju 2024. godine, dugovanja starog „3. maja“ iznosila su 198 milijuna eura, od čega su 102 milijuna eura bili bankovni krediti, dok se 13,6 milijuna dugovalo dobavljačima. Među obvezama je i 11 milijuna eura koje je kanadska Algoma Corporation uplatila za završetak broda Algoma Endeavour.
Osim države, među najvećim vjerovnicima su HBOR i Uljanik d.d. u stečaju, dok brodogradilište u svojoj imovini nema značajne nekretnine. Najvrijedniji je kompleks Prenoćišta na Kantridi, poznat kao riječki „Toblerone“, ali i on je opterećen hipotekama u vrijednosti od više desetaka milijuna eura.
„3. maj“ d.d. također je među vjerovnicima pulskog brodara Alpha Adriatic, koji mu je dužan 6,23 milijuna eura, a čija će isplata ovisiti o predstečajnoj nagodbi.
Budući da su sva vrijedna potraživanja i nekretnine već pod hipotekama, vjerovnici će teško naplatiti svoja dugovanja. U ovom trenutku, stečaj se čini kao jedini logičan rasplet situacije za brodogradilište koje je donedavno bilo simbol riječke brodogradnje.