Teretni brodovi na otvorenom moru plove sporije nego ikad, pokazuju podaci Clarksons Researcha za prvi kvartal ove godine.
Određeni sektori, koji su se suočili s teškim komercijalnim uvjetima u prvim mjesecima 2025., bilježe još izraženije smanjenje brzina. Primjerice, brodovi za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (LNG), koji su pogođeni najnižim cijenama vozarina u povijesti, smanjili su prosječnu brzinu za 2% u odnosu na prošlu godinu, na 14,6 čvorova. Rasuti teret prevozi se brzinom od 10,7 čvorova, što je pad od 1,7%, dok su tankeri za naftne derivate usporili za 1,7% na 11,2 čvora – sve su to rekordno niske brzine.

Ovaj trend nije isključivo povezan s lošim tržišnim uvjetima. Smanjenje brzine postalo je važan alat u smanjenju emisija i usklađivanju s propisima poput Indikatora ugljične intenzivnosti (CII).
“Najdjelotvorniji način za smanjenje klimatskog utjecaja brodova je usporavanje. Smanjenje brzine za 10% može smanjiti emisije na pojedinačnom putovanju za gotovo 20%”, izjavio je John Maggs iz Clean Shipping Coalition, piše Splash247.
Clarksons u svom posljednjem izvješću ističe da se trend dugoročnog smanjenja brzina nastavlja. U većini brodarskih sektora brzine su danas 20-30% niže nego 2008. godine, što je posljedica kombinacije ekonomskih i ekoloških čimbenika.