Četiri pomorca priznala su krivnju na singapurskom sudu zbog propusta u obavljanju svojih dužnosti, što je dovelo do ozbiljnog izlijevanja nafte u luci Singapur sredinom prošle godine.
Nizozemski državljani Richard Ouwehand (kapetan), Martin Hans Sinke (prvi časnik), Eric Peijpers (drugi inženjer) i Merijn Heidema (treći inženjer) služili su na nizozemskom jaružalu Vox Maxima kada je došlo do sudara s brodom za opskrbu gorivom Marine Honour pod singapurskom zastavom. Nesreća se dogodila 14. lipnja 2024. u 14:20 po lokalnom vremenu, u blizini terminala Pasir Panjang.
Prema podacima Pomorske i lučke uprave Singapura, iz jednog od spremnika broda za opskrbu gorivom iscurilo je oko 400 tona nafte. Aktivirane su hitne mjere, uključujući postavljanje plutajućih barijera u duljini većoj od 3.400 metara kako bi se spriječilo daljnje širenje onečišćenja, piše Baird Maritime.
Unatoč brzoj intervenciji, masne mrlje i tanki naftni film primijećeni su uz obalu, uključujući plaže Pasir Panjang, Tanjong, Palawan i Siloso na otoku Sentosa. Ovaj incident ocijenjen je kao najteže izlijevanje nafte u Singapuru u posljednjem desetljeću.
Tijekom sudske rasprave, tužiteljstvo je iznijelo kako su optuženi propustili zatvoriti desni prekidač struje nakon održavanja električnih komponenti. Zbog toga je, ubrzo nakon isplovljavanja, došlo do preopterećenja lijevog prekidača, što je uzrokovalo gubitak pogona i upravljivosti broda. Vox Maxima je potom udarila u Marine Honour.
Osim ozbiljnih ekoloških posljedica, šteta na Marine Honouru još uvijek se sanira, a ukupna cijena popravaka nije poznata.
Sud će 2. travnja 2025. donijeti konačnu presudu, a pomorcima prijeti kazna zatvora do dvije godine te novčane kazne u ukupnom iznosu od 50.000 američkih dolara.