DP World i Maersk sklopili su strateški sporazum na osam godina, s ciljem proširenja pomorskih usluga i povećanja kapaciteta kontejnerskog terminala u luci Santos, najvećoj brazilskoj luci.
U prvoj fazi, Maersk će pokrenuti šest novih servisa s osam tjednih dolazaka brodova. Nakon proširenja kapaciteta DP Worlda, 2026. godine broj servisa povećat će se na sedam, uz 10 tjednih dolazaka.
„Ovo je važan strateški korak za DP World u Brazilu, kojim učvršćujemo svoju prisutnost u luci Santos i otvaramo nova vrata za buduće ekspanzije“, izjavio je Márcio Medina, potpredsjednik komercijalnog sektora DP Worlda u Brazilu. Naglasio je da sporazum s Maerskom omogućuje povećanje operativne sposobnosti u kontejnerskom segmentu te dugoročan pristup ključnom logističkom čvorištu, piše The Maritime Executive.
Velika ulaganja u povećanje kapaciteta
Kako bi ispunio rastuće zahtjeve tržišta, DP World planira značajna ulaganja u luku Santos. Trenutni kapacitet terminala iznosi 1,4 milijuna TEU-a godišnje, a s investicijom od 450 milijuna reala (79 milijuna USD), kapacitet će do kraja 2026. godine porasti na 1,7 milijuna TEU-a. Dodatna ulaganja od 1,6 milijardi reala (280 milijuna USD) omogućit će daljnje proširenje na 2,1 milijun TEU-a do kraja 2027. godine.
Uz proširenje terminala, DP World je nedavno postavio novi rekord u rukovanju kontejnerima u luci Santos, premašivši 1,25 milijuna TEU-a u 2024. godini, što predstavlja rast od 14% u odnosu na prethodnu godinu. Taj rast potaknut je širenjem operacija i uvođenjem novih usluga.
„Ovaj sporazum osigurava stabilnost i kapacitet Maerskovih usluga u luci Santos“, izjavio je Paulo Ruy, regionalni direktor za terminale i luke u Latinskoj Americi pri Maersku. „Pomoću ovog partnerstva možemo odgovoriti na rastuću potražnju za kontejnerskim uslugama i dodatno unaprijediti našu ponudu.“
Nove željezničke veze i logističke inovacije
DP World dodatno širi logističku mrežu kroz novi dogovor s brazilskim željezničkim operaterom Rumo. Zajedničkim ulaganjima planiraju razviti novi terminal za prijevoz žitarica i gnojiva, čime će se dodati 12,5 milijuna tona godišnjeg operativnog kapaciteta.
Ovaj sporazum označava važan korak u razvoju pomorske industrije u Latinskoj Americi, jačajući povezanost između luka, željeznica i logističkih centara te povećavajući efikasnost globalnog lanca opskrbe.